Art. 23. - Comisiile de autorizare sunt constituite din 5 membri, după cum urmează: - Ordonanta 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor - REPUBLICARE

M.Of. 110

În vigoare
Versiune de la: 14 Mai 2020
Arată norme de aplicare
Art. 23
(1)Comisiile de autorizare sunt constituite din 5 membri, după cum urmează:
a)directorul agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are calitatea de preşedinte;
b)un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
c)un reprezentant al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d)un reprezentant al asociaţiilor patronale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens;
e)un reprezentant al organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens.
(2)Pentru fiecare dintre membrii comisiei de autorizare menţionaţi la alin. (1) instituţiile publice, asociaţiile patronale şi organizaţiile sindicale menţionate la alin. (1) pot nominaliza câte un supleant.
(3)Mandatul membrilor comisiilor de autorizare este de 4 ani, mandat ce poate fi reînnoit pentru noi intervale de câte 4 ani.
(4)În timpul mandatului lor membrii comisiilor de autorizare pot fi revocaţi de cei care i-au numit, la solicitarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în următoarele situaţii:
a)au săvârşit fapte penale pentru care au suferit condamnări definitive sau orice alte fapte de natură să afecteze autoritatea comisiei de autorizare;
b)se află într-o situaţie de conflict de interese;
c)şi-au pierdut calitatea în temeiul căreia au fost propuşi de către aceste autorităţi;
d)au încălcat prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al comisiilor de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi a secretariatelor tehnice ale acestora.
(5)Existenţa uneia dintre situaţiile care determină revocarea membrilor comisiei de autorizare se constată de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice în baza sesizării transmise instituţiilor publice, asociaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale prevăzute la alin. (1) care i-au numit.

(6)În cazul vacantării locurilor în comisiile de autorizare, ca urmare a demisiei, revocării sau decesului, instituţia publică, asociaţia patronală sau organizaţia sindicală care i-a propus numeşte alte persoane pentru durata rămasă a mandatului.
(7)În exercitarea atribuţiilor ce le revin, comisiile de autorizare folosesc evaluatori de furnizori şi programe de formare.
(8)Sediile comisiilor de autorizare se află la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(9)Pentru exercitarea atribuţiilor care le revin, comisiile de autorizare sunt ajutate de secretariatele tehnice care au sediul la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Secretariatul tehnic este format din două persoane, desemnate de directorul agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, din personalul propriu. În municipiul Bucureşti, secretariatul tehnic este format din 4 persoane, desemnate de directorul agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială a municipiul Bucureşti, din personalul propriu.