Art. 31. - furnizarea continuă a energiei termice către următoarele categorii de consumatori, dacă se află în administrarea autorităţii administraţiei publice locale: - Ordinul 92/2007 pentru aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului public de alimentare cu energie termică
M.Of. 350 bis
În vigoare Versiune de la: 23 Mai 2007
Art. 31
Prestarea activităţii de furnizare a energiei termice se va efectua astfel încât să se realizeze:
a)întocmirea sau reactualizarea, după caz, a documentaţiei tehnice necesare realizării unei furnizări corecte a energiei termice;
b)respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne şi actualizarea documentaţiei;
c)respectarea contractelor de vânzare-cumpărare, respectiv de furnizare, aprobate de autoritatea competentă;
d)respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
e)urmărirea permanentă a parametrilor de furnizare a energiei termice;
f)îndeplinirea indicatorilor de calitate a energiei termice specificaţi în normativele în vigoare;
g)măsurarea energiei termice intrate/livrate din aria de deservire, precum şi exploatarea, întreţinerea, repararea şi verificarea contoarelor de energie termică, în conformitate cu cerinţele normelor şi reglementările metrologice în vigoare;
h)asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în număr suficient pentru îndeplinirea activităţilor ce fac obiectul serviciului de furnizare a energiei termice, inclusiv a personalului de specialitate autorizat metrologic;
i)furnizarea continuă a energiei termice către următoarele categorii de consumatori, dacă se află în administrarea autorităţii administraţiei publice locale:
- spitale;
- policlinici;
- cămine de bătrâni;
- leagăne de copii;
- grădiniţe;
- creşe;
- cămine pentru persoane cu handicap;
- centre de resocializare minori;
- şcoli;
j)urmărirea şi înregistrarea indicatorilor de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei termice aprobaţi. Urmărirea şi înregistrarea indicatorilor de performanţă se va face pe baza unei proceduri specifice, prin compartimente specializate;
k)un sistem prin care să poată primi informaţii sau să ofere consultanţă şi informaţii privind orice problemă sau incidente care afectează sau pot afecta siguranţa, disponibilitatea şi/sau alţi indicatori de performanţă ai serviciului public de alimentare cu energie termică;
l)ca factura emisă utilizatorului de către furnizor, în vederea încasării contravalorii energiei termice furnizate, să conţină suficiente date pentru identificarea locului de consum şi pentru justificarea valorii totale, respectând orice instrucţiune/cerinţă aplicabilă, emisă de autorităţile competente. În mod obligatoriu, factura emisă unui utilizator de către furnizor, în vederea încasării energiei termice furnizate, va evidenţia separat cantităţile de energie pe tipuri de consum (încălzire, respectiv apă caldă de consum), precum şi preţul cu baza legală. Factura nu va conţine contravaloarea altor servicii prestate de furnizor sau terţi; acestea se vor factura separat;
m)instituirea şi aplicarea unui sistem de comunicare cu utilizatorii cu privire la reglementările noi ce privesc energia termică şi modificările survenite la actele normative din domeniu;
n)informarea utilizatorilor cu care se află în relaţii contractuale despre:
- planificarea anuală a reparaţiilor/reviziilor ce se vor efectua la instalaţiile de producere/transport/distribuţie a energiei termice;
- data întreruperii furnizării energiei termice pentru încălzire şi apă caldă de consum;
- data reluării furnizării energiei termice pentru încălzire şi apă caldă de consum;
o)verificarea şi certificarea de către utilizatori a furnizării corecte a energiei termice pentru încălzire şi apă caldă de consum după:
- reparaţii planificate;
- reparaţii accidentale;
p)trebuie să instituie un sistem de înregistrare, investigare, soluţionare şi raportare privind reclamaţiile făcute de utilizatori în legătură cu calitatea serviciilor, calcularea şi/sau facturarea consumului;
q)realimentarea în cel mai scurt timp posibil a utilizatorilor afectaţi de incidentele care au produs întreruperea alimentării cu energie termică. În acest scop furnizorul asigură existenţa unor centre de preluare a reclamaţiilor telefonice;
r)bilanţul energiei termice la intrarea şi la ieşirea din sistemul de distribuţie pentru care realizează serviciul de furnizare;
s)reducerea debranşărilor şi deconectărilor de la sistemul centralizat de furnizare a energiei termice.