Art. 8. - Art. 8: Utilizarea certificatului de viaţă ca instrument de verificare administrativă - Ordinul 865/2023 privind reglementarea modalităţilor de certificare a copiilor documentelor care atestă vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 aprilie 2001 şi a copiilor documentelor care atestă perioadele asimilate, precum şi a existenţei beneficiarilor nerezidenţi

M.Of. 1124

În vigoare
Versiune de la: 13 Decembrie 2023
Art. 8: Utilizarea certificatului de viaţă ca instrument de verificare administrativă
(1)Pentru a se evita efectuarea unor plăţi necuvenite sau către beneficiari nerezidenţi a căror situaţie s-a modificat, cu efecte asupra obligaţiei casei teritoriale de pensii competente de a achita drepturile de pensie şi/sau alte drepturi care se stabilesc şi se plătesc de către casele teritoriale de pensii, se va utiliza certificatul de viaţă ca instrument de verificare administrativă.
(2)Se aprobă modelul unic de certificat de viaţă, care constituie dovada pe baza căreia se continuă plata drepturilor cuvenite beneficiarilor nerezidenţi, prevăzut în anexa nr. 2.
(3)Certificatul de viaţă se transmite beneficiarilor nerezidenţi în versiune bilingvă, utilizându-se, alături de limba română, o limbă de circulaţie internaţională.
(4)Certificatul de viaţă se emite în dublu exemplar, din care unul va rămâne la casa teritorială de pensii competentă, însoţit de dovada comunicării (confirmare de primire sau recomandată).
(5)Certificatul de viaţă se poate transmite de casa teritorială de pensii competentă pe o adresă de e-mail comunicată de către beneficiarul nerezident, cu confirmarea primirii de către acesta din urmă, caz în care nu mai este necesară transmiterea certificatului de viaţă conform prevederilor alin. (4).