Secţiunea 1 - Procedura de eliberare a certificatului de obligaţii bugetare - Ordinul 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora

M.Of. 954

În vigoare
Versiune de la: 26 Decembrie 2019
SECŢIUNEA 1:Procedura de eliberare a certificatului de obligaţii bugetare
Art. 12
Organul fiscal central competent pentru administrarea creanţelor bugetare ale contribuabililor persoane juridice, conform legii, la solicitarea instituţiei publice implicate în procesul de privatizare, are obligaţia de a elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor creanţe bugetare, denumit în continuare certificat de obligaţii bugetare, în următoarele situaţii:
a)pentru completarea documentaţiei necesare procesului de privatizare, conform reglementărilor legale în vigoare;
b)pentru acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare restante, conform reglementărilor legale în vigoare;
c)pentru alte situaţii prevăzute de lege.
Art. 13
Certificatul de obligaţii bugetare se eliberează de organul fiscal central competent şi va fi semnat de către conducătorul acestuia.
Art. 14
Eliberarea certificatului de obligaţii bugetare nu este supusă taxei extrajudiciare de timbru.
Art. 15
Certificatele de obligaţii bugetare se vor elibera pe baza raportului de inspecţie fiscală, efectuat de organele fiscale centrale competente cu atribuţii de control.
Art. 16
(1)Certificatul de obligaţii bugetare va cuprinde 3 secţiuni, respectiv:
a)secţiunea A "Obligaţii de plată restante care vor face obiectul înlesnirilor la plată sau obligaţii de plată restante la data eliberării certificatului de obligaţii bugetare, după caz";
b)secţiunea B "Obligaţii de plată restante care constituie condiţie de menţinere a valabilităţii înlesnirii la plată ce urmează a se acorda, după caz";
c)secţiunea C "Alte menţiuni".
(2)La secţiunea A se vor menţiona:
a)obligaţiile de plată restante pe fiecare tip de impozit, taxă, contribuţie şi alte creanţe bugetare;
b)dobânzile şi penalităţile de întârziere calculate pentru neplata la termenele stabilite de lege a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor creanţe bugetare;
c)majorări de întârziere calculate şi datorate după 1 ianuarie 2006;
d)orice alte obligaţii datorate conform reglementărilor legale specifice (de exemplu, penalităţi de nedeclarare).
(3)Nu se înscriu la secţiunea A obligaţiile de plată care au făcut deja obiectul unor înlesniri la plată şi pentru care contribuabilii îşi respectă condiţiile de menţinere a valabilităţii înlesnirilor la plată ce s-au aprobat, conform legii.
(4)La secţiunea B se vor menţiona:
a)obligaţiile de plată restante pe fiecare tip de impozit, taxă, contribuţie şi alte creanţe bugetare;
b)obligaţii fiscale accesorii.
(5)La secţiunea C se vor face alte menţiuni, după caz, astfel:
a)actul prin care s-au acordat înlesnirile la plată, după caz, şi modul de respectare al acestora;
b)totalul sumelor negative solicitate la rambursare prin deconturile de TVA cu sumă negativă şi opţiune de rambursare, în curs de soluţionare şi pentru care nu a fost emisă decizie de rambursare;
c)totalul sumelor solicitate a fi restituite prin cereri de restituire, în curs de soluţionare;
d)cuantumul obligaţiilor de plată la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, administrate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, comunicate organului fiscal central competent de către aceasta.
Răspunderea privind cuantumul acestor obligaţii revine Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului.
Art. 17
Certificatele de obligaţii bugetare se vor elibera în termen de 30 de zile lucrătoare de la data solicitării instituţiei publice implicate în procesul de privatizare.
Art. 18
Certificatul de obligaţii bugetare va avea înscrise în mod obligatoriu numărul de înregistrare, data eliberării, scopul eliberării, precum şi numele şi semnătura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 19
Certificatul de obligaţii bugetare se întocmeşte în 3 exemplare, după cum urmează:
a)un exemplar original se va transmite instituţiei publice implicate în procesul de privatizare;
b)un exemplar original se va transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, respectiv direcţiei cu atribuţii în domeniul reglementării înlesnirilor la plată;
c)un exemplar original se va păstra la dosarul fiscal al contribuabilului.
Art. 20
Se aprobă modelul formularului "Certificat de obligaţii bugetare", precum şi caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale acestuia, prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 21
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 22
(1)Prezentul ordin intră în vigoare la 1 ianuarie 2016.
(2)Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscală, în curs de soluţionare la data de 1 ianuarie 2016, se soluţionează conform prevederilor prezentului ordin.
Art. 23
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.