Art. 120. - Ordinul 3363/2022 4858/C/3363 privind activitatea de acordare a asistenţei medicale, a tratamentului şi îngrijirilor persoanelor private de libertate aflate în locurile de deţinere din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor

M.Of. 1133

În vigoare
Versiune de la: 24 Noiembrie 2022
Art. 120
(1)Asistentul de igienă sau, în lipsa acestuia, personalul de specialitate medico-sanitar instruit pe probleme de igienă realizează zilnic triajul epidemiologic pentru persoanele private de libertate care desfăşoară activităţi lucrative în sectorul alimentar şi ţine evidenţa acestuia. Triajul epidemiologic zilnic efectuat este consemnat în Registrul de constatări igienico-sanitare cu data, ora şi semnătura personalului de specialitate medico-sanitar.
(2)Personalul de specialitate medico-sanitar controlează zilnic starea de igienă a blocului alimentar şi săptămânal a magaziei de alimente, verificând calitatea, termenele de garanţie, modul de depozitare a alimentelor care urmează să fie preparate, respectarea circuitului alimentelor, astfel încât fazele salubre să nu se intersecteze cu fazele insalubre ale preparării hranei. În cazul în care constată nereguli care pot aduce atingere sănătăţii persoanelor, personalul de specialitate medico-sanitar are competenţa de a sista activitatea de producere a hranei, cu informarea de îndată a directorului locului de deţinere, în vederea luării măsurilor necesare.
(3)Probele alimentare sunt păstrate în condiţii corespunzătoare timp de 48 de ore în frigider la maximum +5°C şi în recipiente cu capac, închise ermetic, pe care sunt înscrise data şi ora recoltării, respectiv denumirea produsului recoltat.
(4)Personalul de specialitate medico-sanitar verifică săptămânal dacă sunt cantităţi suficiente de materiale dezinfectante la nivelul blocului alimentar.
(5)Toate deficienţele constatate sunt prezentate în scris directorului locului de deţinere, cu propuneri în vederea dispunerii măsurilor de remediere.