Secţiunea 3 - Radierea din circulaţie a vehiculelor înregistrate - Ordinul 181/2024 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberării autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor

M.Of. 1141 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Noiembrie 2024
SECŢIUNEA 3:Radierea din circulaţie a vehiculelor înregistrate
Art. 41
Radierea vehiculelor se efectuează de către autoritatea care a efectuat înregistrarea la cererea proprietarului vehiculului înregistrat, în următoarele cazuri:
a)proprietarul doreşte retragerea din circulaţie a vehiculului şi face dovada depozitării acestuia într-un spaţiu adecvat, deţinut în condiţiile legii;
b)proprietarul face dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unităţi specializate în vederea dezmembrării;
c)la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane, în condiţiile legii;
d)la scoaterea definitivă din România a vehiculului respectiv;
e)în cazul furtului, situaţie în care deţinătorul vehiculului este obligat să solicite radierea acestuia în 30 de zile de la data declarării furtului.
Art. 42
Este interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor radiate din evidenţă.
Art. 43
Se radiază din oficiu, în termen de 30 de zile de la primirea dispoziţiei primarului, vehiculul abandonat sau fără stăpân, declarat ca atare, în condiţiile legii.
Art. 44
Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale.
Art. 45
(1)Radierea vehiculelor în condiţiile art. 41 se efectuează pe baza următoarelor documente:
a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
b)actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
c)cartea de identitate a vehiculului sau, după caz, atestatul tehnic eliberat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", în original;
d)certificatul de înregistrare al vehiculului, declaraţia de pierdere ori dovada reţinerii sau declarării furtului acestuia, emisă de către autorităţi competente;
e)plăcuţa sau plăcuţele cu numărul de înregistrare;
f)certificat de atestare fiscală emis de către organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale;
g)documentul care atestă dezmembrarea - certificat de distrugere emis în conformitate cu prevederile Legii nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, în original şi copie;
h)documentul care atestă scoaterea din România a vehiculului, după caz, în original şi copie;
i)documentul care atestă furtul vehiculului, după caz;
j)actul de înstrăinare a vehiculului, după caz, în original şi copie;
k)procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
(2)Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. b), c), g) şi j) se restituie pe loc solicitantului.
(3)În cazul documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b), f), g), h) şi j) sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 32 alin. (4)-(6).
Art. 46
Radierea se face prin retragerea certificatului de înregistrare şi a plăcuţei sau plăcuţelor cu numărul de înregistrare şi emiterea dovezii radierii, al cărei model este prezentat în anexa nr. 5.