Capitolul ii - Procedura înregistrării vehiculelor - Ordinul 181/2024 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberării autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor

M.Of. 1141 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Noiembrie 2024
CAPITOLUL II:Procedura înregistrării vehiculelor
SECŢIUNEA 1:Dispoziţii generale
Art. 29
(1)Categoriile de vehicule supuse înregistrării la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti sunt următoarele:
a)troleibuzele, potrivit Reglementărilor privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 2.224/2020;
b)mopedele din categoriile L1e-B şi L2e, precum şi cvadriciclurile uşoare din categoria L6, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri;
c)tractoarele agricole sau forestiere din categoriile T şi C, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 167/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 februarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele agricole şi forestiere;
d)remorcile şi semiremorcile destinate a fi tractate de tractoarele agricole sau forestiere din categoria R, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 167/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 februarie 2013;
e)utilajele tractate interschimbabile agricole sau forestiere din categoria S, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 167/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 februarie 2013;
f)vehiculele destinate efectuării de servicii ori lucrări, denumite maşini autopropulsate, precum şi vehiculele lente, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
g)vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
h)vehiculele cu tracţiune animală, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Vehiculele prevăzute la alin. (1) lit. a)-e) pot fi înregistrate la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti numai dacă Regia Autonomă "Registrul Auto Român" a emis cartea de identitate a vehiculului pentru acestea.
(3)Vehiculele prevăzute la alin. (1) lit. f) pot fi înregistrate la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti numai dacă Regia Autonomă "Registrul Auto Român" a emis atestatul tehnic pentru acestea.
Art. 30
(1)Înregistrarea vehiculelor prevăzute la art. 29 se realizează de către compartimentele de specialitate de la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul, reşedinţa ori sediul proprietarii vehiculelor respective.
(2)Odată cu înregistrarea vehiculelor, autorităţile competente eliberează un certificat de înregistrare, precum şi plăcuţele cu număr de înregistrare. Indicativele judeţelor şi cel al municipiului Bucureşti, formele, dimensiunile, precum şi condiţiile de calitate pentru plăcuţele cu numărul de înregistrare sunt stabilite prin standard de stat, potrivit legii, cu respectarea prevederilor anexei nr. 6.
(3)Autovehiculele, remorcile, tractoarele agricole sau forestiere şi maşinile autopropulsate din dotarea Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Informaţii, precum şi a Serviciului de Protecţie şi Pază se înregistrează la aceste instituţii. Autovehiculele şi remorcile, cu excepţia remorcilor destinate a fi tractate de către tractoarele agricole sau forestiere, pot, după caz, să fie înmatriculate, în condiţiile legii.
(4)Procedura de înregistrare şi radiere a vehiculelor din dotarea instituţiilor prevăzute la alin. (3) se stabileşte prin ordin al conducătorului instituţiei respective, care trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente:
a)structura din cadrul instituţiei care efectuează înregistrarea;
b)documentele pe baza cărora se efectuează înregistrarea, respectiv radierea;
c)situaţiile şi condiţiile în care se eliberează, pentru un vehicul înregistrat, un nou certificat de înregistrare, respectiv un nou set de plăcuţe cu numărul de înregistrare.
(5)Indicativele localităţilor din componenţa numărului de înregistrare atribuit în condiţiile alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. 7 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 31
(1)Înregistrarea vehiculelor se consideră efectuată de la înscrierea acestei operaţiuni în Registrul de evidenţă a vehiculelor înregistrate, pentru vehiculele înregistrate potrivit art. 30 alin. (1), sau în evidenţele Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naţionale, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Protecţie şi Pază, în cazul vehiculelor înregistrate la nivelul acestor instituţii.
(2)Pentru a fi înregistrate şi a circula pe drumurile publice, vehiculele supuse înregistrării, cu excepţia maşinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depăşeşte 25 km/h, a autovehiculelor cu şenile, a tramvaielor şi a vehiculelor cu tracţiune animală, se supun inspecţiei tehnice periodice, conform legislaţiei în vigoare.
Art. 32
(1)Proprietarii de vehicule supuse înregistrării sau deţinătorii mandataţi ai acestora sunt obligaţi să solicite înregistrarea acestora la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza cărora aceştia îşi au domiciliul, reşedinţa sau sediul înainte de a le pune în circulaţie, precum şi radierea lor din evidenţă, potrivit prezentei proceduri.
(2)Proprietarul unui vehicul care face obiectul operaţiunilor prevăzute de art. 30 alin. (1) şi (3) are calitatea de titular al certificatului de înregistrare.
(3)Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul vehiculelor utilizate în sistem leasing, deţinătorul mandatat are calitatea de titular al certificatului de înregistrare.
(4)În cazul operaţiunilor prevăzute în cuprinsul prezentului capitol, pentru efectuarea cărora este necesară copia unui document, autoritatea de înregistrare are obligaţia de a asigura, în mod gratuit, fotocopierea acestuia.
(5)În cazul operaţiunilor prevăzute în cuprinsul prezentului capitol, pentru efectuarea cărora sunt necesare documente care au fost emise de către alte instituţii publice, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi persoane juridice de drept privat care, potrivit legii, au obţinut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, autoritatea de înregistrare solicită entităţilor care au emis aceste documente, în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public. Actul de identitate, cardul de avocat, atestatul tehnic şi cartea de identitate a vehiculului nu fac obiectul prezentului alineat, prezentarea acestora fiind necesară strict în vederea stabilirii datelor de identificare ale persoanei şi ale vehiculului.
(6)În situaţia în care solicitantul depune copia prevăzută la alin. (4) sau un document dintre cele prevăzute la alin. (5), autoritatea de înregistrare are obligaţia de a le primi.
Art. 33
Proprietarii de vehicule înregistrate sau deţinătorii mandataţi ai acestora au obligaţia să monteze pe acestea, după caz, una sau două plăcuţe cu numărul de înregistrare.
SECŢIUNEA 2:Înregistrarea vehiculelor
SUBSECŢIUNEA 1:Înregistrarea mopedelor, cvadriciclurilor uşoare, tramvaielor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, a remorcilor destinate a fi tractate de acestea, a utilajelor tractate interschimbabile agricole sau forestiere, a maşinilor autopropulsate şi a vehiculelor lente
Art. 34
(1)Înregistrarea vehiculelor prevăzute la art. 29 alin. (1) lit. a)-g) se efectuează pe baza următoarelor documente:
a)cererea solicitantului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
b)actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
c)documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului, în original şi în copie, şi, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, un extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile, obiectul, durata contractului, datele de identificare a vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de dovada declarării fiscale la organul fiscal local de la domiciliul, reşedinţa sau sediul deţinătorului mandatat. Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului trebuie să fie înregistrat în evidenţele organului fiscal local de la domiciliul, sediul sau reşedinţa dobânditorului;
d)cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic eliberat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", în original, după caz;
e)dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice în termenul de valabilitate a acesteia, cu excepţia maşinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depăşeşte 25 km/h, a autovehiculelor cu şenile, a tramvaielor şi a vehiculelor cu tracţiune animală;
f)dovada asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie, cu excepţia vehiculelor cu tracţiune animală;
g)dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare şi a plăcuţei/plăcuţelor cu numărul de înregistrare;
h)dovada faptului că vehiculul este radiat din circulaţie, în cazul în care acesta a mai fost înregistrat;
i)procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
(2)Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se restituie pe loc solicitantului.
(3)În cazul documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 32 alin. (4)-(6).
(4)Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. c), în cazul operaţiunilor de înregistrare efectuate la solicitarea deţinătorilor mandataţi, nu este necesară depunerea documentului care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului, fiind suficientă depunerea unui extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile, obiectul şi durata contractului, datele de identificare ale vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de copia documentului care atestă dreptul de proprietate al societăţii de leasing asupra vehiculului, de dovada înscrierii vehiculului în evidenţele organului fiscal competent şi de acordul scris al proprietarului vehiculului.
Art. 35
Pentru fiecare vehicul înregistrat se eliberează un certificat de înregistrare care respectă prevederile Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.454/2006 privind forma, dimensiunile şi conţinutul certificatului de înmatriculare şi ale celui de înregistrare, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 36
La înregistrare, vehiculului i se atribuie plăcuţe cu un singur număr de înregistrare, care sunt conforme prevederilor art. 22 lit. a) şi art. 25 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale anexei nr. 6 la prezentul ordin.
SUBSECŢIUNEA 2:Înregistrarea vehiculelor cu tracţiune animală
Art. 37
(1)Înregistrarea vehiculului cu tracţiune animală se efectuează pe baza următoarelor documente:
a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
b)actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
c)dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare şi a plăcuţei cu numărul de înregistrare;
d)documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului, în original şi în copie, sau o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul este proprietarul vehiculului pentru care se solicită înregistrarea;
e)procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
(2)Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. b) şi d) se restituie pe loc solicitantului.
(3)În cazul documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi d) sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 32 alin. (4)-(6).
SUBSECŢIUNEA 3:Eliberarea unui nou certificat de înregistrare, respectiv a unui nou set de plăcuţe cu numărul de înregistrare
Art. 38
(1)În cazul modificării datelor înscrise în certificatul de înregistrare, proprietarul vehiculului sau deţinătorul mandatat al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou certificat de înregistrare în termen de 30 de zile de la data la care a survenit modificarea. Eliberarea unui nou certificat de înregistrare ca urmare a modificării unor date înscrise în acesta se efectuează pe baza următoarelor documente:
a)cererea solicitantului;
b)cartea de identitate a vehiculului cu modificările tehnice operate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" sau, după caz, atestatul tehnic eliberat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", în original;
c)vechiul certificat de înregistrare;
d)dovada asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie, cu excepţia vehiculelor cu tracţiune animală;
e)dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare şi a plăcuţei/plăcuţelor cu numărul de înregistrare, după caz;
f)actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, copii ale documentelor care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
g)certificatul de atestare fiscală emis de către organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale, care conţine noile date tehnice sau de identificare a solicitantului, numai în cazul modificărilor care vizează datele tehnice în baza cărora se calculează impozitul pe mijloace de transport ori care se referă la schimbarea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei ori a sediului;
h)procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
(2)Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. b) şi f) se restituie pe loc solicitantului.
(3)În cazul documentelor prevăzute la alin. (1) lit. f) şi g) sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 32 alin. (4)-(6).
(4)În cazul în care solicitarea de eliberare a unui nou certificat de înregistrare, pentru un vehicul care face obiectul unui contract de leasing, este formulată de către deţinătorul mandatat, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) se va depune şi acordul scris al proprietarului cu privire la efectuarea operaţiunii.
Art. 39
(1)În cazul pierderii, furtului ori deteriorării certificatului de înregistrare sau a plăcuţelor cu numărul de înregistrare, proprietarul vehiculului sau deţinătorul mandatat al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui duplicat al acestui document sau, după caz, a unor noi plăcuţe cu numărul de înregistrare în termen de 30 de zile de la data declarării pierderii sau furtului ori de la data constatării deteriorării.
(2)În cazurile prevăzute la alin. (1), eliberarea unui duplicat al certificatului de înregistrare sau a unor noi plăcuţe cu numărul de înregistrare se efectuează pe baza următoarelor documente:
a)cererea solicitantului;
b)cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic eliberat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", în original, după caz;
c)certificatul de înregistrare deteriorat ori plăcuţele deteriorate sau documentul care atestă pierderea sau furtul acestora, după caz;
d)dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare şi a plăcuţei/plăcuţelor cu numărul de înregistrare, după caz;
e)actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
f)procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
(3)Documentele originale prevăzute la alin. (2) lit. b) şi e) se restituie pe loc solicitantului.
(4)În cazul documentelor prevăzute la alin. (2) lit. e) sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 32 alin. (4)-(6).
(5)În cazul în care solicitarea de eliberare a unui duplicat al certificatului de înregistrare sau a unor plăcuţe cu număr de înregistrare, pentru un vehicul care face obiectul unui contract de leasing, este formulată de către deţinătorul mandatat, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) se va depune şi acordul scris al proprietarului cu privire la efectuarea operaţiunii.
Art. 40
(1)Termenul în care se soluţionează cererile pentru eliberarea unui certificat de înregistrare nu poate fi mai mare de 20 de zile lucrătoare.
(2)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul aplicării prevederilor art. 32 alin. (5), termenul de 20 de zile se suspendă de la data solicitării de către autoritatea de înregistrare a copiilor sau extraselor documentelor emise de către alte instituţii publice, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi persoane juridice de drept privat care, potrivit legii, au obţinut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, până la primirea acestora.
SECŢIUNEA 3:Radierea din circulaţie a vehiculelor înregistrate
Art. 41
Radierea vehiculelor se efectuează de către autoritatea care a efectuat înregistrarea la cererea proprietarului vehiculului înregistrat, în următoarele cazuri:
a)proprietarul doreşte retragerea din circulaţie a vehiculului şi face dovada depozitării acestuia într-un spaţiu adecvat, deţinut în condiţiile legii;
b)proprietarul face dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unităţi specializate în vederea dezmembrării;
c)la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane, în condiţiile legii;
d)la scoaterea definitivă din România a vehiculului respectiv;
e)în cazul furtului, situaţie în care deţinătorul vehiculului este obligat să solicite radierea acestuia în 30 de zile de la data declarării furtului.
Art. 42
Este interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor radiate din evidenţă.
Art. 43
Se radiază din oficiu, în termen de 30 de zile de la primirea dispoziţiei primarului, vehiculul abandonat sau fără stăpân, declarat ca atare, în condiţiile legii.
Art. 44
Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale.
Art. 45
(1)Radierea vehiculelor în condiţiile art. 41 se efectuează pe baza următoarelor documente:
a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
b)actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
c)cartea de identitate a vehiculului sau, după caz, atestatul tehnic eliberat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", în original;
d)certificatul de înregistrare al vehiculului, declaraţia de pierdere ori dovada reţinerii sau declarării furtului acestuia, emisă de către autorităţi competente;
e)plăcuţa sau plăcuţele cu numărul de înregistrare;
f)certificat de atestare fiscală emis de către organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale;
g)documentul care atestă dezmembrarea - certificat de distrugere emis în conformitate cu prevederile Legii nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, în original şi copie;
h)documentul care atestă scoaterea din România a vehiculului, după caz, în original şi copie;
i)documentul care atestă furtul vehiculului, după caz;
j)actul de înstrăinare a vehiculului, după caz, în original şi copie;
k)procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.
(2)Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. b), c), g) şi j) se restituie pe loc solicitantului.
(3)În cazul documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b), f), g), h) şi j) sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 32 alin. (4)-(6).
Art. 46
Radierea se face prin retragerea certificatului de înregistrare şi a plăcuţei sau plăcuţelor cu numărul de înregistrare şi emiterea dovezii radierii, al cărei model este prezentat în anexa nr. 5.
SECŢIUNEA 4:Evidenţele privind vehiculele înregistrate, numerele de înregistrare atribuite şi certificatele de înregistrare
Art. 47
(1)Evidenţa vehiculelor înregistrate se ţine la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza cărora proprietarul sau deţinătorul mandatat îşi are domiciliul, reşedinţa sau sediul.
(2)Autoritatea competentă de înregistrare înscrie datele de identificare a proprietarului şi a vehiculului prevăzute la art. 11 alin. (11)-(13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în Registrul de evidenţă a vehiculelor înregistrate, constituit la nivelul D.G.P.C.Î.
Art. 48
Autoritatea competentă de înregistrare va asigura rezolvarea cu celeritate şi cu titlu gratuit a solicitărilor din partea organelor abilitate prin lege cu privire la identitatea deţinătorilor de vehicule înregistrate şi cu privire la evidenţa lor, respectând prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date.