Ordinul 157/2019 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulantă Bucureşti-Ilfov şi aprobarea modelului contractului de administrare a serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov

M.Of. 105

În vigoare
Versiune de la: 20 Aprilie 2023
Ordinul 157/2019 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulantă Bucureşti-Ilfov şi aprobarea modelului contractului de administrare a serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov
Dată act: 8-feb-2019
Emitent: Ministerul Sanatatii
Având în vedere Referatul de aprobare al Serviciului medicină de urgenţă nr. SP 1.541 din 7.02.2019,
în conformitate cu prevederile art. 118 alin. (1) lit. b) şi alin. (2), respectiv alin. (13) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aprobă Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Se aprobă modelul contractului de administrare a serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, încheiat între managerul general al serviciului de ambulanţă şi persoanele care ocupă funcţii specifice în comitetul director, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3
Serviciul de medicină de urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii, precum şi serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.624/2007 privind aprobarea modelului contractului de administrare a serviciului de ambulantă judeţean sau al municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 5 octombrie 2007, precum şi Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.625/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 1 octombrie 2007.
Art. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul sănătăţii,

Sorina Pintea

ANEXA nr. 1:METODOLOGIE-CADRU de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov
Art. 1
În cadrul serviciilor de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, denumite în continuare servicii de ambulanţă, funcţionează, potrivit normelor interne de organizare a fiecărui serviciu, un comitet director format din:
a)managerul general;
b)directorul medical;
c)directorul economic;
d)directorul tehnic;
e)asistentul-şef.
Art. 2
(1)Ocuparea posturilor specifice comitetului director se face prin concurs/examen organizat de managerul general al serviciului de ambulanţă judeţeană/Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, pentru fiecare post în parte.
(2)Comisia de concurs/examen şi comisia de contestaţii sunt propuse de managerul general al serviciului de ambulanţă şi sunt aprobate de Ministerul Sănătăţii. În baza aprobării, desemnarea comisiei de concurs/examen şi comisiei de contestaţii se face prin act administrativ al managerului general al serviciului de ambulanţă, până cel târziu la data publicării anunţului de concurs. Managerul general înaintează Ministerului Sănătăţii - Serviciul medicină de urgenţă propunerea privind componenţa comisiilor de concurs şi, respectiv, a comisiilor de contestaţie, calendarul de concurs şi temele pentru proiectul de management pentru fiecare funcţie în parte. Tematica şi bibliografia vor fi stabilite de reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, pentru fiecare funcţie specifică comitetului director.

(3)Comisia de concurs/examen are în componenţă:
a)preşedinte, managerul general al serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov sau un alt manager general de serviciu de ambulanţă judeţean sau al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov desemnat de către managerul general al serviciului pentru care se organizează concursul;
b)minimum doi membri, dintre care: un reprezentant al Ministerului Sănătăţii sau al direcţiilor de sănătate publică şi un specialist în specialitatea funcţiei pentru care se organizează concursul din alt serviciu judeţean de ambulanţă sau din Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov;

c)secretar de comisie - angajat al structurii care gestionează resursele umane din cadrul serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov;
d)reprezentant al organizaţiei de sindicat reprezentativă la nivelul serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, cu rol de observator.
(4)Comisia de contestaţii are în componenţă:
a)preşedinte, o persoană angajată în cadrul serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov desemnată de către managerul serviciului judeţean de ambulanţă sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov;
b)minimum doi membri, dintre care: un reprezentant al Ministerului Sănătăţii sau al direcţiilor de sănătate publică şi un specialist în specialitatea funcţiei pentru care se organizează concursul din alt serviciu judeţean de ambulanţă sau din Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov;

c)secretar de comisie angajat al structurii care gestionează resursele umane din serviciul de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov;
d)reprezentant al organizaţiei de sindicat reprezentative la nivelul serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, cu rol de observator.
(5)Preşedintele comisiei poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului/examenului, asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluării şi ierarhizării acestora.
(6)Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
a)selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
b)stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
c)stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
d)notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;
e)transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor;
f)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi raportul final al concursului.
(7)Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;
b)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 3
Nu pot face parte din comisia de concurs/examen şi comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declară ori despre care sunt informaţii certe că au rude sau afini până la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor.
Art. 4
(1)La concurs/examen se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ criteriile generale şi specifice.
(2)Criteriile generale sunt următoarele:
a)au domiciliul stabil în România;
b)nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
c)au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
d)nu au vârsta de pensionare, conform legii.
(3)Criteriile specifice sunt următoarele:
a)pentru directorul medical:
- sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
- sunt confirmaţi cel puţin medic specialist;
- au minimum 3 ani vechime în specialitatea respectivă;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în domeniul managementului, organizat de o instituţie acreditată, din ţară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management;
b)pentru directorul economic:
- sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic;
- au cel puţin 6 ani şi 6 luni vechime în specialitatea studiilor;
- deţin certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului european de conturi, precum şi de cunoaştere a reglementărilor europene în domeniu;
c)pentru directorul tehnic:
- sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil tehnic;
- au cel puţin 3 ani vechime în specialitatea studiilor;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în domeniul managementului, organizat de o instituţie acreditată, din ţară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management;
d)pentru asistentul-şef:
- sunt asistenţi medicali generalişti principali;
- au cel puţin 5 ani vechime ca asistent medical în servicii de ambulanţă;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în domeniul managementului, organizat de o instituţie acreditată, din ţară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.
Art. 5
(1)Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină următoarele documente:
a)cererea de înscriere;
b)copia actului de identitate conformă cu originalul;
c)copia diplomei de licenţă sau de absolvire, după caz, conformă cu originalul;
d)curriculum vitae;
e)adeverinţa care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;
f)cazierul judiciar;
g)copii ale diplomelor de studii şi alte acte care atestă efectuarea unor specializări, cursuri, stagii, competenţe/ atestate, adeverinţe etc., în funcţie de postul pentru care concurează, conforme cu originalul;
h)declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;'
i)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
j)proiectul de specialitate.
(2)Dosarul de înscriere se depune la secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data susţinerii concursului.
(3)Candidaţii al căror dosar de înscriere a fost declarat "Respins" pot depune contestaţie în cel mult 24 de ore de la data comunicării rezultatului verificării. Contestaţia se soluţionează în termen de 24 de ore de la data depunerii de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 6
(1)Anunţul de concurs este întocmit de către serviciul de ambulanţă judeţean sau Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov. Serviciul de ambulanţă judeţean sau Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov are obligaţia să publice, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea postului vacant, anunţul privind concursul în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, pe portalul posturi.gov.ro, într-un cotidian de largă circulaţie, pe pagina de internet a unităţii sanitare, precum şi la sediul acesteia.
(2)Anunţul afişat la sediul şi, după caz, pe pagina de internet a serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, organizator al concursului, va cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
a)denumirea postului vacant;
b)documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs;
c)condiţiile generale şi specifice;
d)tipul probelor de concurs, locul, data şi ora desfăşurării acestora;
e)bibliografia şi, după caz, tematica;
f)temele de proiect;
g)calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs, datele de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.
(3)Informaţiile referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursului prezentate la alin. (2) se menţin la locul de afişare şi pe pagina de internet a serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov organizator până la finalizarea concursului.
(4)Anunţul publicat într-un cotidian şi în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, va conţine: denumirea postului, nivelul studiilor şi vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul, data, ora şi locul de desfăşurare a acestuia, data-limită până la care se pot depune actele pentru dosarul de concurs şi datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs.
(5)Documentele aferente concursului, respectiv anunţul cuprinzând condiţiile generale şi specifice, calendarul de desfăşurare a concursului, bibliografia şi, după caz, tematica, se transmit spre publicare către portalul posturi.gov.ro, prin intermediul adresei de e-mail: posturi@gov.ro, în termenele prevăzute la alin. (1).
(6)Publicitatea în cazul modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului se realizează în cel mai scurt timp prin mijloacele prevăzute la alin. (1).
Art. 7
(1)Concursul/Examenul cuprinde următoarele probe de evaluare:
a)testul-grilă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului;
b)susţinerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului;
c)interviul de selecţie.
(2)Probele de evaluare se notează cu note de la 1 la 10.
Art. 8
(1)Testul-grilă de verificare a cunoştinţelor se desfăşoară pe durata a cel mult 2 ore şi va cuprinde un număr de 50 de întrebări.
(2)Întrebările testului-grilă pentru lucrarea scrisă se extrag în faţa candidaţilor dintr-o bază de date de cel puţin 500 de întrebări, redactate pe baza bibliografiei pentru concurs.
Art. 9
(1)Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de specialitate dintre cele stabilite de comisia de concurs prin publicaţia de concurs şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.
(2)Proiectul de specialitate trebuie să fie realizat individual de către candidat, să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 şi trebuie să fie depus la înscriere.
(3)Evaluarea şi susţinerea proiectului/lucrării de specialitate se fac în plenul comisiei de concurs/examen.
(4)În urma susţinerii orale a proiectului de specialitate, evaluării conţinutului şi a răspunsurilor date la întrebările comisiei de concurs/examen, fiecare membru al comisiei acordă câte o notă. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs/examen.
Art. 10
(1)Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilă/lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor şi proiectul, dacă respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă este cel mai potrivit pentru această funcţie din punctul de vedere al experienţei profesionale, aptitudinilor de comunicare, aptitudinilor şi cunoştinţelor manageriale şi motivaţiilor profesionale.
(2)Interviul de selecţie se desfăşoară în plenul comisiei de concurs/examen.
(3)Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi originea socială.
(4)Întrebările şi răspunsurile se consemnează în scris prin grija secretarului comisiei de concurs şi sunt semnate de către membrii comisiei şi de candidat.
Art. 11
(1)Pentru a fi declaraţi "Admis", candidaţii trebuie să obţină în cadrul concursului/examenului media finală cel puţin 7,00, iar la fiecare probă minimum nota 6,00. Media finală a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la probele de evaluare.
(2)Pe baza mediilor finale, comisia de concurs stabileşte, în ordinea descrescătoare a mediilor, candidatul declarat "Admis" la concurs. La medii finale egale, departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilă/lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor, iar la menţinerea egalităţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
(3)Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul final al concursului/examenului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 24 de ore de la data depunerii la secretarul comisiei de concurs/examen.
Art. 12
Candidaţii declaraţi "Admis" în urma concursului/examenului sunt numiţi în funcţiile pentru care au concurat prin act administrativ al managerului general al serviciului de ambulanţă, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare.
Art. 13
(1)În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, ministrul sănătăţii este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate cu celeritate. În cazul în care se constată că nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de lege, desfăşurarea concursului va fi suspendată.
(2)Suspendarea se dispune de către ministrul sănătăţii, după o verificare prealabilă, în regim de urgenţă, a situaţiei în fapt sesizate, dacă se constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale.
(3)Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.
(4)În situaţia în care, în urma verificării realizate potrivit alin. (1), se constată că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, acesta se desfăşoară în continuare.
Art. 14
(1)În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului:
a)concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile lucrătoare;
b)se reia procedura de organizare şi desfăşurare a acestuia dacă amânarea nu poate fi dispusă conform lit. a).
(2)În situaţia constatării necesităţii amânării concursului, serviciul de ambulanţă judeţean sau Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov care organizează respectivul concurs are obligaţia:
a)anunţării, prin aceleaşi mijloace de informare, a modificărilor intervenite în desfăşurarea concursului;
b)informării candidaţilor ale căror dosare au fost înregistrate, dacă este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.
Art. 15
(1)Candidaturile înregistrate la concursul a cărui procedură a fost suspendată sau amânată se consideră valide dacă persoanele care au depus dosarele de concurs îşi exprimă în scris intenţia de a participa din nou la concurs.
(2)În situaţia în care, la reluarea procedurii de concurs prevăzute la art. 13, în dosare există documente a căror valabilitate a încetat, candidaţii au posibilitatea de a le înlocui până la data emiterii actului administrativ de numire.
Art. 16
În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării unui post din comitetul director nu s-au prezentat cel puţin 2 candidaţi, încadrarea postului se face prin examen.
Art. 17
În termen de 30 de zile de la ocuparea postului prin concurs, membrii comitetului director vor încheia cu managerul general un contract de administrare pe o perioadă de maximum 3 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi atât indicatorii specifici de performanţă, cât şi clauzele contractuale care reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor. Contractul de administrare poate fi prelungit după încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate fi reziliat în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute în acesta.
ANEXA nr. 2:CONTRACT DE ADMINISTRARE al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului ..../al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov
I.Părţile contractului
1.Managerul general al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului ............/al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, .................. pe de o parte, şi
2.Domnul/Doamna ........................, membru al comitetului director, domiciliat/domiciliată în .............., str. .......................... nr. ...., judeţul/sectorul ................................, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria .... nr. ...................., codul numeric personal ......................................, în calitate de ....................... (funcţia specifică în comitetul director) ....................... în cadrul Serviciului de Ambulanţă al Judeţului ........................./ Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, cu sediul în localitatea ................................., pe de altă parte,
am convenit încheierea prezentului contract de administrare.
II.Obiectul contractului
Organizarea şi conducerea activităţii Serviciului de Ambulanţă al Judeţului ........................./ al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, pe baza obiectivelor şi atribuţiilor cuprinse în prezentul contract, în scopul furnizării de servicii medicale de urgenţă şi alte servicii medicale, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa, în conformitate cu prevederile legale în vigoare
III.Durata contractului
1.Prezentul contract de administrare se încheie pe o durată de maximum 3 ani.
2.Prezentul contract de administrare poate fi prelungit după încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei.
IV.Condiţii de muncă
1.Activitatea se desfăşoară în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1991 privind stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariaţii care lucrează în condiţii deosebite - vătămătoare, grele sau periculoase.
2.Activitatea prestată se desfăşoară în condiţii normale/deosebite/speciale de muncă, potrivit prevederilor legale în vigoare privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
V.Durata muncii
O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână:
a)repartiţia programului de lucru se face după cum urmează .................... (ore zi);
b)programul de lucru se poate modifica în condiţiile contractului colectiv de muncă aplicabil/regulamentului intern;
c)orele suplimentare se efectuează în condiţiile legii.
VI.Concediul
Durata concediului anual de odihnă este de .................. zile lucrătoare, în raport cu durata muncii.
VII.Salariul
1.Salariul de bază lunar brut: .................... lei.
2.Alte elemente constitutive:
- sporuri .................................. .
3.Data/Datele la care se plăteşte salariul este/sunt ......................... .
VIII.Drepturile şi obligaţiile părţilor
A.1.Drepturile directorului/asistentului-şef
................................................................
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnul/Doamna ................................. are, în principal, următoarele drepturi:
1.dreptul la un salariu de bază stabilit potrivit prevederilor legale în vigoare, spor pentru condiţii de muncă, asigurările sociale şi pensii, asigurările sociale de sănătate, stabilite potrivit legii;
2.dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
3.dreptul la concediu de odihnă anual, conform prevederilor legale;
4.dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
5.dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
6.dreptul la formare profesională, în condiţiile legii;
7.dreptul la informare asupra activităţii serviciului, având acces la documentele privind activitatea medicală şi economico-financiară a acestuia.
A.2.Obligaţiile directorului/asistentului-şef
............................................................................
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnului/Doamnei ........................... îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
1.obligaţia de a îndeplini atribuţiile ce îi revin conform prezentului contract de administrare;
2.obligaţia de a respecta disciplina muncii;
3.obligaţia de fidelitate faţă de managerul general al serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov în executarea atribuţiilor de serviciu;
4.obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a muncii în serviciu;
5.obligaţia de a respecta secretul de serviciu.
A.3.Drepturile managerului general al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului ......................./ al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov
Managerul general al serviciului de ambulanţă judeţean sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov are, în principal, următoarele drepturi:
1.să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru fiecare membru al comitetului director, sub rezerva legalităţii lor;
2.să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu;
3.să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii, contractului colectiv de muncă aplicabil şi regulamentelor interne.
A.4.Obligaţiile managerului general al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului ....................../ al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov
Managerului general al serviciului îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
1.să acorde fiecărui membru al comitetului director toate drepturile ce decurg din contractele de administrare, contractul colectiv de muncă aplicabil şi din lege;
2.să asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea prezentului contract de administrare;
3.să informeze fiecare membru al comitetului director asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
4.să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale fiecărui membru al comitetului director.
IX.Atribuţii
B.1.Atribuţiile generale ale directorului/asistentului-şef
..............................................................
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnul/Doamna ................................. are atribuţiile generale prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul contract de administrare.
B.2.Atribuţiile specifice directorului/asistentului-şef
..............................................................
(funcţia specifică din comitelui director)
Domnul/Doamna ................................. are atribuţiile specifice prevăzute în anexele nr. 2-5, după caz, care fac parte integrantă din prezentul contract de administrare.
X.Indicatorii specifici de performanţă
Sunt stabiliţi de managerul general al serviciului pentru fiecare funcţie specifică din comitetul director.
XI.Încetarea contractului de administrare
Prezentul contract de administrare încetează în următoarele situaţii:
a)la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b)la revocarea din funcţie a domnului/doamnei ........................, în cazul nerealizării indicatorilor de performanţă ai managementului serviciului public de ambulanţă, stabiliţi de managerul general al serviciului de ambulanţă sau Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia/acesteia şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii atribuţiilor funcţionale;
c)prin acordul de voinţă al părţilor semnatare;
d)la apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de lege;
e)în cazul nerespectării termenului de înlăturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f)la decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a domnului/doamnei .......................;
g)la împlinirea de către domnul/doamna ................................. a vârstei de pensionare prevăzute de lege;
h)în cazul în care se constată abateri de la legislaţia în vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sănătatea pacienţilor sau a salariaţilor;
i)în cazul neacceptării oricărei forme de control efectuate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
j)în cazul refuzului colaborării cu organele de control desemnate de instituţiile abilitate în condiţiile legii.
XII.Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de administrare se rezolvă pe cale amiabilă. În cazul în care divergenţele nu se soluţionează pe cale amiabilă, litigiile vor fi rezolvate de instanţele judecătoreşti competente.
XIII.Legislaţie aplicabilă
Prezentul contract de administrare se interpretează conform legilor din România.
Prezentul contract de administrare s-a încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astăzi, .................... .

Manager general,

..........................

(nume, prenume, semnătură)

Director/Asistent-şef,

..................................

(funcţia specifică în comitetul director)

.................................

(nume, prenume, semnătură)

ANEXA nr. 21:Atribuţii generale
(- ANEXA nr. 1 la contractul de administrare)
Atribuţiile generale ale directorului medical/economic/tehnic, respectiv ale asistentului-şef, după caz, sunt următoarele:
1.participă la elaborarea planului de dezvoltare al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite de managerul general;
2.propune managerului general, în domeniul său de responsabilitate, în vederea aprobării:
a)numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b)organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, conform legii;
3.participă la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei serviciului, conform legii;
4.propune spre aprobare managerului general şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătăţirea calităţii actului medical şi a modului de desfăşurare a activităţii, conform prevederilor legale în vigoare;
5.participă la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizării de către compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale coordonatorilor compartimentelor, staţiilor şi substaţiilor din structura serviciului, pe care îl supune aprobării managerului general;
6.urmăreşte, în domeniul său de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat;
7.analizează, în domeniul său de responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului general;
8.asigură, în domeniul său de responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă managerului general;
9.analizează, la propunerea comisiilor numite de managerul general, măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii serviciului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicale;
10.participă la elaborarea planului de acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criza, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
11.la propunerea comisiilor numite de managerul general, în domeniul său de responsabilitate, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului general planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi răspunde de realizarea acestora;
12.analizează, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general măsuri de îmbunătăţire a activităţii serviciului;
13.întocmeşte, pentru domeniul său de responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizează cu comisiile numite de managerul general, urmând să le prezinte managerului general al serviciului;
14.participă, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la şedinţele comitetului director;
15.face propuneri privind organigrama, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului serviciului;
16.răspunde în faţa managerului general pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
17.participă la elaborarea raportului anual de activitate al serviciului.
ANEXA nr. 22:Atribuţii specifice directorului medical
(- ANEXA nr. 2 la contractul de administrare)
Atribuţiile specifice directorului medical sunt următoarele:
1.coordonează şi răspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind acordarea asistenţei medicale de urgenţă:
2.monitorizează calitatea serviciilor medicale acordate la nivelul serviciului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei pacienţilor, şi elaborează, împreună cu coordonatorii de staţii şi substaţii, propuneri de îmbunătăţire a activităţii medicale;
3.avizează protocoale de practică medicală şi monitorizează procesul de implementare a protocoalelor şi ghidurilor de practică medicală la nivelul serviciului;
4.răspunde de coordonarea şi corelarea activităţilor medicale desfăşurate la nivelul staţiilor şi substaţiilor pentru asigurarea îngrijirilor medicale adecvate pentru pacienţii asistaţi;
5.coordonează derularea programelor de sănătate la nivelul serviciului;
6.întocmeşte planul de formare şi perfecţionare a personalului medical, la propunerea coordonatorilor de staţii şi substaţii;
7.avizează utilizarea bazei de date medicale a serviciului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
8.asigură respectarea normelor de etică profesională şi deontologie medicală la nivelul serviciului, colaborând cu Colegiul Medicilor din România;
9.răspunde de acreditarea personalului medical şi a activităţilor medicale desfăşurate în cadrul serviciului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
10.analizează şi ia decizii în situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite;
11.participă, alături de managerul general, la organizarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12.stabileşte coordonatele principale privind consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul serviciului, în vederea unei utilizări judicioase a fondurilor serviciului, prevenirii polipragmaziei şi a rezistenţei la medicamente;
13.supervizează respectarea prevederilor în vigoare referitoare la documentaţia medicală a pacienţilor asistaţi, asigurarea confidenţialităţii datelor medicale, constituirea arhivei serviciului;
14.ia măsurile necesare, potrivit dispoziţiilor legale şi contractului colectiv de muncă aplicabil, pentru asigurarea condiţiilor corespunzătoare de muncă, prevenirea accidentelor şi îmbolnăvirilor profesionale.
ANEXA nr. 23:Atribuţii specifice directorului economic
(- ANEXA nr. 3 la contractul de administrare)
Atribuţiile specifice directorului economic sunt următoarele:
1.asigură şi răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale;
2.organizează contabilitatea în cadrul unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale, şi asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor;
3.asigură întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
4.propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;
5.asigură executarea bugetului de venituri şi cheltuieli a serviciului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
6.angajează unitatea prin semnătură alături de managerul general în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
7.analizează din punct de vedere financiar planul de acţiune pentru situaţii speciale prevăzute de lege, precum şi pentru situaţii de criză;
8.participă la organizarea sistemului informaţional al unităţii, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilităţii;
9.evaluează, prin bilanţul contabil, eficienţa indicatorilor specifici;
10.asigură îndeplinirea, în conformitate cu dispoziţiile legale, a obligaţiilor unităţii către bugetul statului, trezorerie şi terţi;
11.asigură plata integrală şi la timp a drepturilor băneşti cuvenite personalului încadrat în unitate;
12.asigură întocmirea, circuitul şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
13.organizează evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin serviciului din contracte, protocoale şi alte acte asemănătoare şi urmăreşte realizarea la timp a acestora;
14.ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmăreşte recuperarea lor;
15.asigură aplicarea dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi ia măsuri pentru ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;
16.răspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce revin serviciului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi al asigurării integrităţii patrimoniului;
17.îndeplineşte formele de scădere din evidenţă a bunurilor de orice fel, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
18.împreună cu directorul tehnic întocmeşte şi prezintă studii privind optimizarea măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului unităţii şi a sumelor înscrise în bugetul aprobat;
19.organizează şi ia măsuri de realizare a perfecţionării pregătirii profesionale a cadrelor financiar-contabile din subordine;
20.organizează, la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale, inventarierea generală a elementelor de activ şi de pasiv deţinute de unitate şi răspunde de înregistrarea în evidenţa contabilă a rezultatelor inventarierii.
ANEXA nr. 24:Atribuţii specifice directorului tehnic
(- ANEXA nr. 4 la contractul de administrare)
Atribuţiile specifice directorului tehnic sunt următoarele:
1.organizează, coordonează şi controlează activitatea privind exploatarea raţională şi la parametrii optimi a mijloacelor de transport din dotare, în scopul realizării sarcinilor de transport şi asistenţă medicală de urgenţă;
2.organizează, coordonează şi controlează activitatea de întreţinere, reparaţii auto şi de altă natură tehnică;
3.stabileşte măsurile tehnice şi organizatorice în vederea valorificării superioare a potenţialului economic şi tehnic al unităţii şi urmăreşte aplicarea acestora;
4.coordonează împreună cu directorul medical organizarea locurilor de muncă, a turelor şi a numărului de personal atât în staţia centrală, cât şi la substaţii;
5.organizează şi coordonează aprovizionarea cu materiale, piese de schimb, carburanţi şi lubrifianţi la nivelul staţiilor şi substaţiilor;
6.asigură documentaţia tehnică, pregătirea tehnică şi tehnologică a activităţii de reparaţii a mijloacelor de transport şi a aparaturii medicale din dotare, iniţiază studii pentru dezvoltarea serviciului;
7.îndrumă şi controlează modul de exploatare a parcului auto în vederea menţinerii unei stări tehnice şi estetice corespunzătoare;
8.avizează propunerile de casare iniţiate de biroul tehnic (similar) şi le înaintează spre aprobare managerului general;
9.asigură aplicarea şi respectarea normelor şi măsurilor de protecţie a muncii la toate locurile de muncă;
10.participă la organizarea perfecţionării pregătirii profesionale a personalului din subordine;
11.propune managerului general măsuri necesare îmbunătăţirii activităţii din compartimentul tehnic.
ANEXA nr. 25:Atribuţii specifice asistentului-şef
(- ANEXA nr. 5 la contractul de administrare)
Atribuţiile specifice asistentului-şef sunt următoarele:
1.coordonează şi controlează îndeplinirea atribuţiilor profesionale de către asistenţii medicali, registratorii medicali, operatorii registratori de urgenţă din teritoriul judeţului şi alte categorii de personal cu pregătire medico-sanitară:
a)monitorizează îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din fişa fiecărui post din subordine;
b)monitorizează respectarea codului etic la nivel de instituţie împreună cu directorul medical;
c)monitorizează respectarea programului de muncă;
d)monitorizează realizarea obiectivelor propuse în planul de activitate;
e)asigură şi monitorizează utilizarea eficientă şi în bune condiţii a instrumentarului, a echipamentelor şi a inventarului moale existent în dotare;
2.asigură centralizarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor şi situaţiilor statistice la autoritatea de sănătate publică şi la casa de asigurări de sănătate, la termenele stabilite sau ori de câte ori este nevoie;
3.organizează lunar sau ori de câte ori este nevoie întâlniri de lucru cu personalul din subordine, în care analizează activitatea desfăşurată şi propune măsuri de îmbunătăţire a acesteia;
4.controlează şi evaluează periodic calitatea activităţii personalului din subordine şi a altor categorii de personal de pregătire medie sanitară şi organizează programe de pregătire pentru îmbunătăţirea activităţii;
5.stabileşte pentru personalul din subordine nevoile de participare la programele de educaţie continuă organizate în afara serviciului şi le supune aprobării comitetului director;
6.stabileşte criteriile de evaluare a cunoştinţelor profesionale şi a calităţii activităţii pentru personalul din subordine;
7.controlează şi evaluează periodic activitatea personalului din subordine şi acordă calificative profesionale;
8.propune spre analiză şi soluţionare sesizările şi reclamaţiile privind abaterile de la normele etice şi profesionale ale personalului din subordine;
9.răspunde de întreţinerea şi respectarea curăţeniei şi a normelor de igienă în unitate, de respectarea regimului de economii la energie şi materiale;
10.întocmeşte împreună cu directorul medical necesarul de aprovizionare cu materiale sanitare, instrumentar etc.;
11.verifică şi propune măsuri pentru completarea baremului de medicamente, materiale sanitare, instrumentar etc. din trusele personalului mediu sanitar, de ţinuta vestimentară şi purtarea ecusonului de către personalul mediu sanitar.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 105 din data de 11 februarie 2019