Art. i. - La articolul 2, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: - Ordinul 1319/2018 privind modificarea Reglementărilor privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor - RNTR 11, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi ministrului internelor şi reformei administrative nr. 510/230/2007
M.Of. 886
În vigoare Versiune de la: 22 Octombrie 2018
Art. I
Reglementările privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor rutiere - RNTR 11, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi ministrului internelor şi reformei administrative nr. 510/230/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 19 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.La articolul 2, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"e) RNTR 1 - Reglementările privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, cu modificările şi completările ulterioare;"
2.La articolul 3, literele c) şi e) se abrogă.
3.La articolul 3, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"f) vehicul utilitar - vehiculul destinat transportului rutier de persoane având mai mult de 9 locuri, inclusiv locul conducătorului auto (categoriile M2 şi M3, astfel cum sunt definite în RNTR 2), ori vehiculul destinat transportului rutier de mărfuri având masa totală maximă autorizată de peste 3,5 t (categoriile N2, N3, O3 şi O4, astfel cum sunt definite în RNTR 2)."
4.Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 5
CTT se efectuează pentru vehiculele aflate în circulaţie pe drumurile publice din România, fără discriminări bazate pe naţionalitatea conducătorului auto sau pe statul de înmatriculare ori punere în circulaţie a vehiculului, ţinându-se cont de necesitatea reducerii la minimum a costurilor şi întârzierilor provocate conducătorilor auto şi/sau deţinătorilor vehiculelor."
5.La articolul 7 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) o verificare a raportului de CTT întocmit recent sau o verificare a documentelor care atestă efectuarea ITP în statul de înmatriculare sau punere în circulaţie a vehiculului şi, în particular, pentru vehiculele dintr-un stat membru al Uniunii Europene, a documentului ce atestă că vehiculul a fost supus ITP obligatorii, conform Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 mai 2009 privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora sau Directivei 2014/45/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 aprilie 2014 privind inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora şi de abrogare a Directivei 2009/40/CE; şi/sau"
6.La articolul 7, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) Autorităţile competente din România recunosc certificatul de inspecţie tehnică periodică şi dovada eliberată de o staţie de inspecţie tehnică periodică sau de autoritatea competentă a altui stat membru al Uniunii Europene ori a unui stat al Spaţiului Economic European, cu condiţia ca acestea să corespundă modelului în vigoare."
7.La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 8
(1) Înainte de a proceda la o inspecţie privind punctele de control enumerate în raportul de CTT, inspectorul RAR ia în considerare documentele care atestă efectuarea ITP şi/sau un raport de CTT prezentat de conducătorul auto şi care a fost întocmit recent de RAR."
8.La articolul 11, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 11
(1) În cazul în care inspectorul RAR determină, în urma verificărilor efectuate, deficienţe majore sau periculoase în conformitate cu planul de operaţiuni, marchează în raportul de CTT la lista de verificare acele puncte la care au fost constatate astfel de deficienţe. Inspectorul RAR marchează pe versoul raportului de CTT codurile ce denumesc verificările la care au fost identificate deficienţe minore, majore şi/sau periculoase. De asemenea, inspectorul RAR menţionează în clar pe versoul raportului de CTT la rubrica privind detalierea deficienţelor constatate toate deficienţele identificate.
............................................
(4) În cazul în care inspectorul RAR constată deficienţe periculoase la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcţie, acesta anulează ITP, iar lucrătorul de poliţie dispune măsurile prevăzute de legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice."
9.Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 14
În cazul reţinerii certificatului de înmatriculare de către lucrătorul Poliţiei Rutiere ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul CTT, a lipsei ITP, a expirării valabilităţii ITP sau a anulării valabilităţii ITP, redobândirea certificatului de înmatriculare se realizează în baza inspecţiei tehnice efectuate de RAR, în conformitate cu legislaţia în vigoare."
10.Anexele nr. 1 şi 2 la reglementări se modifică şi vor avea cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
11.În tot cuprinsul reglementărilor, cu excepţia anexelor, termenul "defect" se înlocuieşte cu termenul "deficienţă".