Secţiunea 15 - Regula 15 - Instalaţii frigorifice pentru conservarea peştelui - Norme Tehnice din 2003 privind construcţia şi echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003
M.Of. 374 bis
În vigoare Versiune de la: 31 Mai 2003
SECŢIUNEA 15:Regula 15 - Instalaţii frigorifice pentru conservarea peştelui
(1)Instalaţiile frigorifice vor fi astfel concepute, construite, probate şi instalate încât să ţină seama de siguranţa instalaţiei şi de asemenea de emisia de carbonaţi de fluor şi clor (CFC) sau a oricăror alte substanţe care degradează ozonul din rezervorul de agent frigorific, în cantităţi sau concentraţii periculoase pentru sănătatea omului sau pentru mediu.
(2)Tipul agenţilor frigorifici ce urmează a fi utilizaţi în instalaţiile frigorifice va fi supus aprobării ANR. Totuşi, clorura de metil sau carbonaţii de fluor şi clor al căror potenţial de degradare a ozonului este de 5% sau mai mare decât al CFC - 11, nu vor fi utilizaţi ca agenţi frigorifici.
(3)_
a)Instalaţiile frigorifice vor fi protejate în mod corespunzător contra vibraţiilor, şocurilor, dilatării, contractării etc. şi vor fi prevăzute cu un dispozitiv automat de siguranţă pentru a împiedica o creştere periculoasă a temperaturii şi presiunii.
b)Instalaţiile frigorifice în care se folosesc agenţi frigorifici toxici sau inflamabili, vor fi prevăzute cu dispozitive de drenare care duc către un loc unde agentul frigorific nu prezintă nici un pericol pentru navă sau pentru persoanele aflate la bord.
(4)_
a)Orice încăpere în care se află maşini frigorifice, inclusiv condensoarele şi rezervoarele de gaze ce folosesc agenţi frigorifici toxici, va fi separată de orice încăpere adiacentă prin pereţi etanşi la gaze. Orice încăpere în care se află maşini frigorifice, inclusiv condensoare şi rezervoare de gaze, va fi prevăzută cu un dispozitiv de detectare a scăpărilor având un indicator situat în exterior adiacent intrării, cu un sistem de ventilaţie independent precum şi cu un sistem de pulverizare a apei.
b)În cazul în care nu este posibil să se realizeze în practică acest sistem de prevenire a scăpărilor, având în vedere dimensiunile navei, instalaţia frigorifică se poate amplasa în încăperea de maşini, cu condiţia ca agentul frigorific folosit să fie într-o cantitate care să nu pericliteze viaţa persoanelor din încăperea de maşini., chiar dacă scapă tot gazul, şi cu condiţia ca să existe o alarmă ce avertizează o concentrare periculoasă de gaz dacă s-ar produce o scăpare în compartiment.
(5)În încăperile pentru maşini frigorifice şi în camerele frigorifice vor fi prevăzute sisteme de alarmă conectate la timonerie sau la posturile de comandă sau la ieşirile de evacuare pentru a împiedica blocarea persoanelor. Cel puţin o ieşire din fiecare asemenea încăpere va fi astfel încât să poată fi deschisă dinspre interior. În cazul în care este posibil de realizat, ieşirile din încăperile ce conţin maşini frigorifice care folosesc gaze toxice sau inflamabile nu vor duce direct în încăperile de locuit.
(6)În cazul în care în instalaţia frigorifică se foloseşte un agent dăunător persoanelor, vor fi prevăzute cel puţin două seturi de aparate de respirat, din care unul amplasat într-un loc ce nu poate deveni inaccesibil în caz de scurgere de agent frigorific. Aparatul de respirat care face parte din echipamentul de combatere a incendiului pe navă poate fi considerat ca fiind în concordanţă în parte sau complet cu această prevedere cu condiţia ca amplasarea sa să corespundă ambelor scopuri. În cazul când se foloseşte aparat de respirat autonom, vor fi prevăzute butelii de rezervă.
(7)Vor fi afişate la bordul navelor instrucţiuni privind funcţionarea sigură şi procedurile pentru cazurile de urgenţă pentru instalaţia frigorifică.