Art. 49. - Următoarele documente utilizate în execuţia cheltuielilor publice se pot aviza/viza/aproba cu semnătură electronică: - Norme Metodologice din 2025 privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare

M.Of. 696

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 25 Iulie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 49
(1)Următoarele documente utilizate în execuţia cheltuielilor publice se pot aviza/viza/aproba cu semnătură electronică:
a)documentul de fundamentare;
b)nota întocmită în condiţiile art. 23 alin. (5);
c)angajamentul legal;
d)solicitarea scrisă a ordonatorului de credite privind efectuarea unei plăţi suspendate;
e)formularul "Ordonanţare de plată".
(2)În parcurgerea fazelor execuţiei bugetare se pot folosi documente justificative emise în format electronic, dacă acestea au fost semnate electronic.
(3)Începând cu 1 ianuarie 2026, documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) şi e) vor fi întocmite exclusiv în format electronic şi semnate electronic. În situaţii temeinic justificate, instituţiile publice din domeniul apărare, ordine publică şi siguranţă naţională pot solicita Ministerului Finanţelor derogare de la aplicarea prezentului alineat.
(4)Instituţiile publice vor respecta prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.