Secţiunea 2 - Structura R.N.E.P. - Norme Metodologice din 2021 de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români
M.Of. 312
În vigoare Versiune de la: 28 Aprilie 2021
SECŢIUNEA 2:Structura R.N.E.P.
Art. 9
R.N.E.P. este organizat pe principiul locului de domiciliu al cetăţenilor şi cuprinde o componentă informatizată, organizată pe un singur nivel - central şi o componentă manuală structurată pe 3 niveluri: central, judeţean/municipiul Bucureşti şi local.
Art. 10
(1)Componenta centrală informatizată a R.N.E.P. este constituită din componenta centrală informatizată, realizată începând cu data de 1 ianuarie 1980, care a preluat, începând cu data de 1 iunie 1992, componentele informatizate locale, judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(2)Componenta centrală informatizată a R.N.E.P. cuprinde ansamblul datelor personale ale tuturor cetăţenilor români cu domiciliul şi/sau reşedinţa în România sau ale celor care au dobândit statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, precum şi din imaginile faciale ale cetăţenilor români cărora li s-au eliberat acte de identitate.
(3)Componenta centrală informatizată a R.N.E.P. cuprinde, în ordine cronologică, începând de la momentul înregistrării naşterii persoanei fizice, următoarele date:
a)personale principale: numele şi prenumele, sexul, data naşterii, localitatea de naştere, prenumele părinţilor, codul numeric personal al titularului datelor, codul numeric personal al soţului/soţiei şi copiilor;
b)personale generale: studiile, ocupaţia, situaţia militară, după caz;
c)despre domiciliu şi reşedinţă: judeţul/sectorul, localitatea, strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, data stabilirii domiciliului şi perioada de valabilitate a reşedinţei, informaţii privind dovada adresei de domiciliu: tipul actului, număr/dată, emitent şi localitatea;
d)privind actele de identitate eliberate de către D.E.P.A.B.D. sau S.P.C.E.P.: seria, numărul, termenul de valabilitate, instituţia emitentă, data înmânării, motivul/motivele eliberării;
e)privind statutul civil: certificatele de naştere, certificatele de căsătorie, certificatele/sentinţele judecătoreşti de divorţ, referitoare la: tipul documentului, seria, numărul, data şi locul eliberării, emitentul, numărul actului de stare civilă, data, localitatea şi judeţul înregistrării, precum şi informaţii cu privire la statutul civil preluate din alte documente;
f)privind instituirea şi încetarea tutelei, a plasamentului în regim de urgenţă şi a plasamentului, în ţară sau în străinătate: tipul documentului, numărul, data şi instituţia emitentă, informaţii referitoare la tutore, persoana sau serviciul de tip rezidenţă la care s-a instituit plasamentul, precum şi la furnizorul de servicii sociale;
g)imaginea facială a persoanei posesoare a cărţii de identitate, a cărţii de identitate simple, a cărţii electronice de identitate, a cărţii de identitate provizorii şi a buletinului de identitate în care s-a înscris menţiunea privind stabilirea reşedinţei;
h)privind decesul: tipul documentului, seria, numărul, data şi locul eliberării, emitentul, numărul actului de stare civilă, data, localitatea şi judeţul înregistrării;
i)referitoare la dobândirea/redobândirea/pierderea cetăţeniei române: tipul documentului, seria/numărul, data întocmirii, emitentul, data producerii evenimentului;
j)privind stabilirea domiciliului în străinătate: tipul documentului, numărul, data întocmirii, emitentul, data la care a fost stabilit domiciliul şi statul;
k)privind evidenţa operativă referitoare la interzicerea exercitării drepturilor electorale, interzicerea prezenţei în anumite localităţi, interzicerea părăsirii teritoriului României, măsura dării în urmărire, măsura preventivă a controlului judiciar sau cea a controlului judiciar pe cauţiune ori a arestului la domiciliu ori cele referitoare la persoane căutate pentru participarea la proceduri judiciare, la persoane care fac obiectul unei măsuri de protecţie dispuse printr-un ordin de protecţie sau la persoane puse sub interdicţie;
l)informaţii asociate persoanei: tipul documentului, numărul/data întocmirii, emitentul, obiectul notificării.
(4)Datele actualizate prevăzute la alin. (3) constituie datele active, iar după momentul actualizării datele înregistrate anterior reprezintă date de istoric.
Art. 11
(1)Informaţiile cuprinse în componenta centrală informatizată a R.N.E.P. sunt înscrise cu caracterele alfabetului latin extins, cu diacritice, iar pentru unele informaţii se respectă următoarele reguli:
a)numele şi prenumele compuse din două sau mai multe cuvinte sunt preluate, cu sau fără cratimă, după cum sunt înscrise în certificatele de stare civilă şi certificatele/sentinţele de divorţ; dacă în certificatul de naştere şi în cel de căsătorie ori în certificatul/sentinţa de divorţ datele sunt înscrise în mod diferit - cu sau fără cratimă, numele se preia ca în certificatul de căsătorie ori în certificatul/sentinţa de divorţ, iar celelalte date aşa cum se regăsesc în certificatul de naştere;
b)localitatea, judeţul, sectorul şi ţara aferente locului de naştere sau, după caz, domiciliului ori reşedinţei se înscriu cu denumirea actuală.
(2)În scopul asigurării securităţii, disponibilităţii şi coerenţei datelor, D.E.P.A.B.D. poate administra prin intermediul structurilor teritoriale judeţene subordonate copii operaţionale organizate la nivel judeţean, ce conţin seturi de date extrase din componenta centrală informatizată a R.N.E.P., delimitate potrivit principiului locului de domiciliu.
(3)D.E.P.A.B.D. are obligaţia să asigure evidenţa copiilor operaţionale prevăzute la alin. (2), implementarea de mecanisme pentru asigurarea asumării responsabilităţii prelucrărilor de date cu caracter personal, precum şi un nivel similar de securitate pentru toate seturile de date administrate.