Secţiunea 1 - Sistemul general de organizare a evidenţei persoanelor - Norme Metodologice din 2021 de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români

M.Of. 312

În vigoare
Versiune de la: 28 Aprilie 2021
SECŢIUNEA 1:Sistemul general de organizare a evidenţei persoanelor
Art. 6
Evidenţa persoanelor se realizează la nivel central de către D.E.P.A.B.D., iar la nivel judeţean/local şi al municipiului Bucureşti de către serviciile publice comunitare judeţene/locale şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a persoanelor, pentru cetăţenii români care au domiciliul sau reşedinţa în raza de competenţă teritorială.
Art. 7
(1)Pentru unităţile administrativ-teritoriale în care nu funcţionează S.P.C.E.P., activitatea de evidenţă a persoanelor, precum şi de eliberare a actelor de identitate şi a dovezilor de reşedinţă este asigurată de serviciile publice comunitare la care sunt arondate aceste localităţi, fără plata sau impunerea unor taxe suplimentare din partea cetăţenilor ori a autorităţilor administraţiei publice locale din localităţile deservite.
(2)În situaţia suspendării activităţii unui S.P.C.E.P., în condiţiile art. 84 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002 privind unele măsuri pentru operaţionalizarea sistemului informatic de emitere şi punere în circulaţie a documentelor electronice de identitate şi rezidenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele din localităţile arondate acestuia sunt deservite de către cel mai apropiat S.P.C.L.E.P. de pe raza judeţului, iar dacă acest lucru nu este posibil, de către serviciul public comunitar judeţean.
Art. 8
Din punct de vedere structural, activitatea de evidenţă a persoanelor este organizată astfel:
a)D.E.P.A.B.D. gestionează, administrează şi actualizează în sistem informatizat evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în România, în cadrul R.N.E.P., asigurând organizarea, coordonarea şi controlul metodologic al activităţii S.P.C.E.P. judeţene, locale, al municipiului Bucureşti, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în limitele competenţelor conferite de lege;
b)S.P.C.J.E.P. şi cel al municipiului Bucureşti gestionează şi actualizează evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în unităţile administrativ-teritoriale respective, asigurând organizarea, coordonarea şi controlul metodologic al activităţii serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c)S.P.C.L.E.P. gestionează şi actualizează evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa pe raza lor de competenţă.