Secţiunea 2 - Luarea în evidenţă a copilului de către compartimentul de specialitate - Norme Metodologice din 2021 de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei

M.Of. 761

În vigoare
Versiune de la: 19 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 2:Luarea în evidenţă a copilului de către compartimentul de specialitate
Art. 40
(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la data stabilirii finalităţii planului individualizat de protecţie ca fiind adopţia internă, managerul de caz predă compartimentului de specialitate, în copie, dosarul copilului. Managerul de caz are obligaţia de a transmite de îndată compartimentului de specialitate orice informaţie sau document cu privire la copil şi familie obţinute ulterior transmiterii dosarului, până la încuviinţarea adopţiei.
(2)Compartimentul de specialitate ia în evidenţă cazul, fiind desemnat responsabilul de caz al copilului. În cazul fraţilor se desemnează acelaşi responsabil de caz.
(3)Persoana cu atribuţii de responsabil de caz al copilului nu poate fi desemnată să îndeplinească atribuţii de responsabil de caz al adoptatorului/familiei adoptatoare.
Art. 41
(1)În situaţia copilului pentru care a fost instituită tutela, solicitarea formulată de tutore în vederea introducerii acţiunii de deschidere a procedurii adopţiei este înregistrată la direcţia în a cărei rază teritorială este situat domiciliul copilului, care are obligaţia desemnării unui responsabil de caz pentru copil.
(2)Pentru situaţia prevăzută la alin. (1) responsabilul de caz al copilului verifică îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 32 alin. (1) lit. c) din lege şi identifică elementele necesare în măsură să susţină că adopţia răspunde interesului superior al copilului, întocmeşte un raport care urmează a fi anexat cererii de deschidere a procedurii adopţiei şi introduce în R.N.A. informaţiile referitoare la copil. În cazul în care responsabilul de caz al copilului nu identifică elementele necesare să susţină faptul că adopţia este în interesul superior al copilului, întocmeşte un raport motivat.