Secţiunea 11 - Crearea listei scurte a candidaţilor. Procesul de evaluare a listei scurte. Criterii de stabilire a clasamentului candidaţilor - Norme Metodologice din 2016 pentru stabilirea criteriilor de selecţie, de întocmire a listei scurte de până la 5 candidaţi pentru fiecare post, a clasamentului acestora, a procedurii privind numirile finale, precum şi a altor măsuri necesare implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice

M.Of. 803

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 12 Octombrie 2016
SECŢIUNEA 11:Crearea listei scurte a candidaţilor. Procesul de evaluare a listei scurte. Criterii de stabilire a clasamentului candidaţilor
Art. 44
(1)Lista scurtă a candidaţilor este realizată de comisia de selecţie, de expertul independent contractat sau de comitetul de nominalizare şi remunerare, după caz, prin procedura prevăzută la art. 43.
(2)Candidaţilor aflaţi în lista scurtă li se comunică de către comisia de selecţie ori, după caz, comitetul de nominalizare şi remunerare faptul că în termen de 15 zile de la data emiterii sau stabilirii listei scurte trebuie să depună în scris la autoritatea publică tutelară sau întreprinderea publică, după caz, declaraţia de intenţie.
(3)Comisia de selecţie sau comitetul de nominalizare şi remunerare, după caz, analizează declaraţia de intenţie şi integrează rezultatele analizei în matricea profilului de candidat. Rezultatele din matricea profilului de candidat se analizează în funcţie de matricea profilului consiliului.
(4)Comisia de selecţie sau comitetul de nominalizare şi remunerare solicită matricea profilului candidatului de la acţionarii minoritari sau de la Ministerul Finanţelor Publice, în cazul regiilor autonome, ce au finalizat propria evaluare, în vederea includerii acestora în componenţa consiliului şi în analiza generală a matricei acestuia.
(5)Selecţia finală a candidaţilor aflaţi în lista scurtă se face pe baza de interviu, organizat de către comisia de selecţie sau comitetul de nominalizare şi remunerare, după caz, în baza planului de interviu.
(6)În vederea organizării interviului se au în vedere, fără a se limita la acestea, următoarele:
a)dosarul de candidatură;
b)matricea profilului de candidat;
c)declaraţia de intenţie a candidatului.
(7)După finalizarea interviurilor, comisia de selecţie sau comitetul de nominalizare şi remunerare întocmeşte raportul pentru numirile finale, care include clasificarea candidaţilor cu motivarea acesteia.
(8)În cazul reprezentantului Ministerului Finanţelor Publice, propunerea de numire se transmite autorităţii publice tutelare sub forma unui ordin de desemnare a acestuia.
(9)Raportul prevăzut la alin. (7) se transmite astfel:
a)la conducătorul autorităţii publice tutelare, în vederea luării deciziei de numire, pentru regiile autonome.
b)la conducătorul autorităţii publice tutelare, în vederea mandatării reprezentanţilor statului în adunarea generală a acţionarilor, pentru propunerea de membri în consiliu, în cazul societăţilor.