Capitolul ix - Monitorizarea si evaluarea activitatii centrelor de permanenta - Norme Metodologice din 2008 cu privire la asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă
M.Of. 401
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Mai 2008
CAPITOLUL IX:Monitorizarea si evaluarea activitatii centrelor de permanenta
Art. 49
(1)La nivel local, monitorizarea si evaluarea activitatii centrelor de permanenta se realizeaza lunar de catre CCCP si cuprinde, în principal, urmatoarele elemente:
a)analiza indicatorilor de activitate realizati de centrele de permanenta;
b)identificarea, analizarea si solutionarea, în limitele competentelor institutionale, a problemelor aparute în cadrul organizarii si functionarii centrelor de permanenta;
c)adoptarea masurilor de îmbunatatire a organizarii si functionarii centrelor de permanenta si implementarea acestora.
(2)CCCP are obligatia de a elabora trimestrial un raport privind activitatea tuturor centrelor de permanenta, pe care îl va transmite Ministerului Sanatatii Publice pâna cel târziu la data de 30 a lunii urmatoare încheierii trimestrului.
Art. 50
La nivel national, evaluarea activitatii centrelor de permanenta se realizeaza de catre un comitet national de evaluare a activitatii centrelor de permanenta, format din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii Publice, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Ministerului Internelor si Reformei Administrative, comisiilor de specialitate medicina de familie si medicina de urgenta ale Ministerului Sanatatii Publice, reprezentanti ai structurilor asociative ale administratiei publice locale.
Art. 51
Evaluarea activitatii centrelor de permanenta se realizeaza pe baza urmatorilor indicatori care vor fi raportati CCCP:
1.indicatorii de activitate raportati de centrul de permanenta:
a)numarul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistentei medicale primare prin centrul de permanenta, detaliat în functie de statul de asigurat sau neasigurat al acestora;
b)numarul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistentei medicale primare în centrul de permanenta, detaliat pe grupe de vârsta;
c)numarul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistentei medicale primare în centrul de permanenta, detaliat pe coduri de urgente medico-chirurgicale, potrivit prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 1.186/2000 pentru aprobarea listei cuprinzând urgentele medico-chirurgicale, precum si bolile infectocontagioase din grupa A, pentru care asiguratii beneficiaza de indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca, fara conditii de stagiu de cotizare;
d)numarul de bolnavi pentru care s-a solicitat interventia unui echipaj de urgenta si repartitia acestora pe coduri de urgente medico-chirurgicale;
e)numarul de bolnavi pentru care s-a solicitat ambulanta de transport;
f)numarul de bolnavi pentru care s-a eliberat bilet de trimitere catre alte specialitati;
g)numarul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistentei medicale primare la sediul centrului de permanenta;
h)numarul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistentei medicale primare la domiciliul pacientului;
i)durata medie de raspuns pentru solicitarile în afara centrului de permanenta.
2.indicatori raportati de casele de asigurari de sanatate:
a)numarul de centre de permanenta, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanenta;
b)sumele decontate cabinetelor de medicina de familie pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanenta.
3.indicatori raportati de autoritatile de sanatate publica:
a)consumul de medicamente;
b)consumul de materiale sanitare;
c)cheltuielile aferente materialelor sanitare;
d)cheltuielile aferente medicamentelor;
e)numarul personalului medical, pe categorii profesionale, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanenta.
4.indicatori raportati de catre administratia publica locala:
a)numarul de centre de permanenta care functioneaza în sedii asigurate de catre consiliile locale;
b)numarul autospecialelor de consultatii la domiciliu puse la dispozitia centrelor de permanenta de catre consiliile locale;
c)cheltuieli efectuate pentru asigurarea utilitatilor;
d)cheltuieli efectuate pentru asigurarea personalului auxiliar.
Art. 52
Centrele de permanenta care sunt organizate si functioneaza în sistemul de sanatate publica se reorganizeaza în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice.