Art. 43. - sa afiseze la cabinetul de medicina de familie în care îsi desfasoara activitatea urmatoarele date: - Norme Metodologice din 2008 cu privire la asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă
M.Of. 401
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Mai 2008
Art. 43
Obligatiile cabinetelor medicale sau ale medicilor de familie care asigura continuitatea asistentei medicale primare în centrele de permanenta sunt urmatoarele:
a)sa afiseze la cabinetul de medicina de familie în care îsi desfasoara activitatea urmatoarele date:
- centrul de permanenta care asigura rezolvarea situatiilor de urgenta în afara programului de activitate;
- numarul de telefon al centrului de permanenta;
- programul fiecaruia dintre medicii care îsi desfasoara activitatea în centrul de permanenta;
- numarul de apel telefonic unic 112 pentru apeluri de urgenta;
b)sa respecte programul de lucru corespunzator graficului de garzi întocmit. Schimbarea programului de lucru se poate face numai în situatii deosebite, cu înstiintarea coordonatorului centrului de permanenta, casei de asigurari de sanatate si serviciului de ambulanta judetean si al municipiului Bucuresti;
c)sa întocmeasca si sa transmita coordonatorului centrului de permanenta, pâna la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedenta, desfasuratoarele privind activitatea efectuata;
d)sa tina evidenta consumurilor de medicamente si materiale sanitare, sa întocmeasca si sa transmita coordonatorului centrului de permanenta, pâna la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedenta, raportul privind consumurile înregistrate;
e)sa prezinte casei de asigurari de sanatate, în primele 10 zile lucratoare ale lunii urmatoare pentru luna precedenta, urmatoarele documente în vederea decontarii activitatii medicale:
- factura cuprinzând contravaloarea orelor de garda efectuate;
- foaia colectiva de prezenta a personalului medical;
- borderoul centralizator în format electronic si pe suport hârtie, parafat, stampilat, conform modelului din anexa nr. 5;
f)sa acorde neconditionat serviciile medicale prevazute la art. 7 tuturor persoanelor care le solicita, pe toata durata garzii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare care reglementeaza activitatea medicala;
g)sa asigure consultatia medicala la domiciliul pacientului, la solicitarea dispeceratului medical de urgenta, în situatia în care centrul de permanenta are la dispozitie o autospeciala de consultatii la domiciliu. În situatia în care solicitarea de deplasare la domiciliu a medicului de familie este adresata direct centrului de permanenta de catre pacient sau apartinatori, deplasarea se va face numai cu acordul dispeceratului medical de urgenta;
h)sa solicite, atunci când considera ca starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului medical de urgenta, interventia unui echipaj medical de urgenta pentru rezolvarea cazului sau trimiterea unei ambulante de transport cu asistent medical, ambulantier sau însotitor, dupa caz;
i)sa informeze dispeceratul medical de urgenta imediat dupa rezolvarea cazului pentru obtinerea acordului de a reveni la sediul centrului de permanenta;
j)sa completeze documentele si rapoartele de activitate specifice centrului de permanenta;
k)sa respecte legislatia privind prelucrarea datelor cu caracter personal.