Secţiunea iv - COMPUŞI ORGANICI VOLATILI (Regula 15 din Anexa VI la MARPOL ) - Norme Metodologice din 2007 de punere în aplicare a prevederilor anexei VI ''Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave'' la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL 73/78)

M.Of. 696

În vigoare
Versiune de la: 8 Decembrie 2014
SECŢIUNEA IV:COMPUŞI ORGANICI VOLATILI (Regula 15 din Anexa VI la MARPOL)
Art. 25
(1)În cazul în care va fi necesar ca în porturile şi terminalele din România în care sunt operate nave cisternă să fie reglementate emisiile de compuşi organici volatili, atunci reglementarea trebuie să se facă în conformitate cu prevederile prezentelor Norme metodologice.
(2)Instituirea şi aprobarea de sisteme de control al emisiilor de vapori în porturile şi terminalele din România se va putea face numai cu respectarea prevederilor cuprinse în Circulara MSC/Circ.585. ANR va aproba fiecare sistem de control al emisiilor de vapori instituit în porturile şi terminalele din România, după verificarea îndeplinirii standardelor.
(3)ANR va transmite la IMO o notificare referitoare la fiecare sistem de control al emisiilor de vapori aprobat. Notificarea trebuie să includă informaţii cu privire la:
a)mărimea navelor cisternă care urmează a fi supuse controlului;
b)încărcăturile care necesită sisteme de control al emisiilor de vapori;
c)data efectivă de la care se va pune în aplicare sistemul.
Notificarea se va transmite cu cel puţin şase luni înainte de data efectivă de la care se va pune în aplicare sistemul de control al emisiilor de vapori.
(4)Sistemele de control al emisiilor de vapori care vor fi instituite în porturile şi terminalele din România trebuie să fie exploatate în condiţii de siguranţă şi într-un astfel de mod, încât să se evite întârzierea pe nedrept a navei.
Art. 26
(1)ANR va face cunoscută prin avize către companiile de navigaţie care deţin nave cisternă care arborează pavilionul român, precum şi prin site-ul său extern de internet, lista porturilor şi terminalelor stabilite de alte părţi la Anexa VI la MARPOL în care sunt instituite sisteme de control al emisiilor de vapori, astfel cum a fost primită de la IMO, pentru luare la cunoştinţă şi pentru ca aceste nave să respecte cerinţele proprii fiecărui sistem instituit.
(2)Navele cisternă care arborează pavilionul român şi care urmează să fie operate în porturi sau terminale ale unor state părţi la Anexa VI la MARPOL în care au fost instituite sisteme de control al emisiilor de vapori, trebuie să fie prevăzute cu sisteme de colectare a emisiilor de vapori, care se supun aprobării de către ANR prin verificarea îndeplinirii standardelor de siguranţă pentru astfel de sisteme, elaborate de către IMO, cuprinse în Circulara MSC/drc. 585. Sistemele de colectare a emisiilor de vapori trebuie utilizate în timpul încărcării navelor cisternă cu unele mărfuri relevante. Totuşi, în conformitate cu prevederile paragrafului (5) al regulii 15 din Anexa VI la MARPOL, navele cisternă care arborează pavilionul român, care nu sunt prevăzute cu sisteme de colectare a emisiilor de vapori, vor putea solicita acceptul de a opera în terminalele în care sau instituit sisteme de control al emisiilor de vapori, dacă intrarea în respectivul port sau terminal se petrece în decurs de trei ani de la data efectivă de la care a început aplicarea sistemului.
Art. 27
Porturile şi terminalele din România în care s-au instituit sisteme de control al emisiilor de vapori vor primi la operare numai nave care sunt prevăzute cu un sistem de colectare a emisiilor de vapori, aprobat de administraţia statului parte la Anexa VI la MARPOL al cărui pavilion îl arborează respectiva navă. În primii trei ani de la data efectivă la care s-a pus în aplicare sistemul de control al emisiilor de vapori, portul sau terminalul poate accepta la operare şi nave cisternă care nu sunt prevăzute cu sisteme de colectare a emisiilor de vapori.
Art. 28
(1)O navă cisternă care arborează pavilionul român şi care transportă petrol brut trebuie să aibă la bord şi să pună în aplicare un plan de management al compuşilor organici volatili (VOCs) aprobat de ANR. Acest plan trebuie să fie întocmit luând în consideraţie liniile directoare elaborate de către IMO şi adoptate prin Rezoluţia MEPC. 185(59). Planul de management al VOCs trebuie să fie propriu fiecărei nave şi trebuie să conţină, cel puţin, următoarele:
a)să prevadă proceduri scrise pentru reducerea la minim a emisiilor de VOCs în timpul încărcării, al voiajului pe mare şi al descărcării încărcăturii;
b)să ia în consideraţie VOCs suplimentare produse prin spălarea cu petrol brut;
c)să indice o persoană responsabilă pentru punerea în aplicare a planului; şi
d)pentru navele care efectuează voiajuri internaţionale, să fie scris în limba de lucru a comandantului şi ofiţerilor, respectiv în limba română, şi trebuie să cuprindă şi o traducere într-una dintre limbile: engleză, franceză sau spaniolă.
(2)La întocmirea planului de management al compuşilor organici volatili (VOCs), cât şi la aprobarea acestuia de către ANR, se vor lua în consideraţie informaţiile tehnice cuprinse în Circularele: MEPC.l/Circ.680 şi MEPC.l/Circ.719.
Art. 29
Regula 15 din Anexa VI la MARPOL se aplică de asemenea, navelor pentru transportul gazelor, doar dacă tipul instalaţiilor de încărcare şi reţinere permite păstrarea la bord în siguranţă a VOCs, care nu conţin metan, sau retrimiterea acestora în siguranţă la ţărm. Aceste nave trebuie să fie construite şi echipate în conformitate cu Codul IGC.