Capitolul i - Dispozitii generale - Norme Metodologice din 2003 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

M.Of. 500

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 12 August 2004
CAPITOLUL I:Dispozitii generale
Art. 1
Transportul de persoane în regim de taxi reprezinta o modalitate complementara de a satisface nevoia de mobilitate atât a locuitorilor localitatii, cât si a celor aflati în tranzit.
Art. 2
Serviciul public de transport de persoane sau bunuri în regim de taxi poate fi executat de catre operatorii de transport taxi si de taximetristii independenti numai daca sunt autorizati de catre autoritatile administratiei publice, prin serviciul transporturi locale.
Art. 3
(1)Operatorul de transport taxi este persoana juridica româna care, pe baza de licenta de transport si licente de executie pe vehicule, poate fi autorizat sa execute transport în regim de taxi cu autovehicule agreate, detinute în proprietate, cu contracte de leasing sau cu contracte de închiriere.
(2)Contractul de închiriere autovehicule este documentul încheiat în forma autentica, prin care un locator, persoana fizica sau juridica româna, transmite dreptul de folosinta a autovehiculului pe perioada determinata unui operator de transport, numit locatar.
(3)Un autovehicul se considera detinut pe baza de contract de închiriere daca sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a)este înmatriculat în judetul unde este valabila licenta de transport sau exemplarul de serviciu al acesteia;
b)este pus la dispozitia exclusiva a locatarului, care suporta toate cheltuielile legate de exploatare, întretinere, reparatii si taxe, pe toata durata contractului si fara conducator auto;
c)conducatorul auto este angajatul locatarului;
d)folosinta este cedata oneros, pe baza de chirie.
(4)Autovehiculelor achizitionate în sistem leasing li se aplica regimul juridic al autovehiculelor închiriate, numai pe perioada de valabilitate a contractului de leasing.
(5)Taximetristul independent este persoana fizica autorizata în conformitate cu prevederile Legii nr. 507/2002 privind organizarea si desfasurarea unor activitati economice de catre persoane fizice, care, pe baza unei licente taxi si a licentei de executie pe vehicul, detinut în proprietate sau cu contract de leasing, poate obtine autorizarea efectuarii serviciului public de transport în regim de taxi cu autovehiculul agreat.
(6)Dovada executarii transportului public în regim de taxi este realizata prin emiterea, prin intermediul aparatului de taxat, a bonului client care va evidentia explicit contravaloarea serviciului prestat pe care clientul trebuie sa-l plateasca.
Art. 4
(1)La nivel central, judeţean şi local reprezentarea şi protecţia intereselor profesionale ale operatorilor de transport în regim de taxi, ale operatorilor dispecer taxi, ale salariaţilor acestora, precum şi ale taximetriştilor independenţi se realizează prin camerele taximetriştilor şi asociaţiile profesionale reprezentative.

(2)O asociatie profesionala este considerata reprezentativa daca îndeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a)este constituita conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare;
b)reprezinta operatorii de transport în regim de taxi si operatorii activitatilor conexe activitatii de taximetrie, salariatii acestora si taximetristii independenti, care reprezinta minimum 10 % din totalul acestora, existenti la nivel national;
c)are filiale judetene, persoane juridice, în cel putin 50 % din judetele tarii, inclusiv municipiul Bucuresti;
d)detine hotarârea Tribunalului Bucuresti în ceea ce priveste reprezentativitatea.
Art. 5
La data intrarii în vigoare a prezentelor norme metodologice autoritatile administratiei publice locale din localitatile unde se desfasoara activitate de transport public local, precum si consiliile judetene îsi vor înfiinta în structuri compartimentul privind serviciul de transport local, respectiv judetean.