Capitolul iv - Dispozitii finale - Norme Metodologice din 2003 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

M.Of. 500

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 12 August 2004
CAPITOLUL IV:Dispozitii finale
Art. 27
În aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice se vor realiza urmatoarele:
a)autoritatile administratiei publice locale vor întocmi sau reactualiza propriile regulamente privind organizarea si desfasurarea activitatii de transport în regim de taxi. În finalizarea acestei obligatii se va tine cont de prevederile prezentelor norme metodologice;
b)autoritatile administratiei publice locale vor verifica toate autorizatiile emise pentru operatori si taximetristi independenti si le vor prelungi temporar pâna la 31 decembrie 2003 pe cele care au fost eliberate în conformitate cu prevederile existente pâna la prezentele norme metodologice;
c)toate aparatele de taxat si statiile radio existente pe taxiurile cu autorizatiile temporare stabilite la lit. b) vor putea fi utilizate pâna la înlocuirea lor conform legii, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2003. Pâna la înlocuirea aparatelor de taxat cu modelul omologat stabilit prin lege, tarifarea se va realiza începând cu 28 aprilie 2003 pe baza aparatului de taxat existent, iar evidenta încasarilor totale zilnice pe fiecare autovehicul taxi se va realiza de fiecare operator sau taximetrist independent pe baza de chitanta fiscala;
d)atestatele pregatirii profesionale ale taximetristilor, existente la data de 28 aprilie 2002, vor fi valabile pâna la 31 decembrie 2003;
e)stabilirea prin hotărâre a consiliului local sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu consultarea asociaţiei profesionale reprezentative existente, a unor reglementări privind:
- numarul maxim de autorizatii taxi sezoniere si permanente care se vor atribui operatorilor si taximetristilor independenti;
- culoarea autovehiculelor taxi;
- Regulamentul de organizare si desfasurare a activitatii de transport în regim de taxi;
- Regulamentul privind desfasurarea procedurii de atribuire a autorizatiilor taxi permanente si sezoniere;
- perioadele în care se asigura autorizarea operatorilor de transport si a taximetristilor independenti pentru executarea serviciului public de transport persoane sau transport bunuri în regim de taxi;
f)declansarea procedurii de atribuire a autorizatiilor taxi sezoniere si permanente, cu caracter temporar, urmând ca dupa dotarea taxiurilor, conform legii, pâna la 31 decembrie 2003, autorizatiile taxi temporare sa fie declarate permanente dupa reconfirmarea agrearii la Registrul Auto Român;
g)operatorii de transport, taximetristii independenti si operatorii dispeceri vor solicita de la agentia Autoritatii Rutiere Române eliberarea licentelor de transport, a licentelor taxi si a licentelor de executie pentru dispeceri taxi, în conditiile stabilite de lege, în termene care sa le asigure participarea la atribuirea autorizatiilor taxi.
Art. 28
În conditiile respectarii în termenele stabilite de lege a acestor prevederi, autorizatiile taxi ramase temporare dupa 1 ianuarie 2004 vor fi redistribuite, conform procedurilor stabilite, solicitantilor de pe listele de asteptare.
Art. 29
(1)Dacă se confirmă abateri grave ale taximetristului de la prevederile standardului profesional, autoritatea constatatoare va înştiinţa în scris camera taximetriştilor şi asociaţia profesională reprezentativă, care au înaintat recomandarea pentru a obţine certificatul de atestare a pregătirii profesionale.

(2)Recomandarea respectiva trebuie sa certifice ca activitatea si comportamentul taximetristului sunt conforme cu prevederile standardului ocupational respectiv.
Art. 30
(1)Timpul de lucru al unui taximetrist nu poate depasi 48 de ore saptamânal sau 12 ore la nivelul unei zile, astfel încât taximetristului sa i se asigure minimum 8 ore de odihna neîntrerupta.
(2)Timpul de lucru zilnic se defineste ca intervalul cuprins între momentul începerii primei curse si momentul finalizarii ultimei curse, dupa cum rezulta din raportul de închidere zilnica, furnizat de aparatul de taxat.
(3)Nu vor fi considerati timpi de lucru pauzele mai mari de 15 minute între doua curse consecutive, pauze în care autovehiculul taxi a stationat.
Art. 31
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.