Art. 13. - Norme Metodologice din 2002 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei
M.Of. 346
În vigoare Versiune de la: 24 Septembrie 2025
Art. 13
(1)Deplasarea personalului cu atribuţii de administrare a punctului de trecere, în perimetrul acestuia, este permisă pentru desfăşurarea activităţilor necesare funcţionării punctului de trecere şi se face potrivit regulilor stabilite de şeful punctului de trecere de comun acord cu şeful autorităţii vamale.
(2)Şeful punctului de trecere împreună cu şeful biroului vamal de control şi vămuire la frontieră, în funcţie de personalul disponibil, pot constitui echipe de control, în punctele de trecere cu o suprafaţă mare şi posibilităţi limitate de supraveghere directă a perimetrului, care să asigure controlul accesului şi desfăşurării diferitelor activităţi în suprafaţa delimitată de perimetrul punctului de trecere şi prevenirea trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor şi altor bunuri.
(3)În funcţie de specificul punctului de trecere şi de misiunea echipei constituite conform dispoziţiilor alin. (2), aceasta are în compunere şi personal sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar, al Regiei Autonome "Administraţia Naţională a Drumurilor din România" şi de protecţie a mediului, pus la dispoziţie, la cererea şefului punctului de trecere, de autorităţile competente.
(4)Personalul echipelor prevăzute la alin. (2) urmăreşte respectarea prevederilor legale din domeniul propriu de activitate, constată şi aplică măsurile prevăzute de lege în competenţa sa şi dispune măsuri obligatorii pentru corectarea deficienţelor constatate.
(5)La terminarea activităţii de control echipa astfel constituită întocmeşte un raport comun de activitate, care va cuprinde: componenţa echipei, misiunea primită, constatările şi măsurile dispuse. Raportul va fi întocmit într-un număr de exemplare corespunzător pentru a fi comunicat şefilor fiecărei autorităţi publice reprezentate în cadrul echipei de control.