Capitolul iv2 - Serveşte ca: - Norme Metodologice din 2000 privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit

M.Of. 102

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 8 Martie 2000
CAPITOLUL IV2:
1.Serveşte ca:
- document pentru recepţia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- act de probă în litigiile cu cărăuşii şi furnizorii, pentru diferenţele constatate la recepţie;
- document justificativ de înregistrare în evidenţa contabilă.
Se foloseşte ca document distinct de recepţie în cazul:
(a)bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau într-un aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
(b)bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
(c)bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
d)bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
e)bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie;
f)mărfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare cu amănuntul.
În cazurile nemenţionate mai sus, precum şi pentru materialele nestocate a căror valoare se înregistrează direct pe cheltuieli, recepţia şi încărcarea în gestiune se fac pe baza documentului de livrare care însoţeşte transportul (factura, avizul de însoţire a mărfii etc.).
2.Se întocmeşte în două exemplare, potrivit prevederilor legale, la locul de depozitare sau în unitatea cu amănuntul, după caz, pe măsura efectuării recepţiei. În situaţia în care la recepţie se constată diferenţe, Nota de recepţie şi constatare de diferenţe se întocmeşte în 3 exemplare de comisia de recepţie legal constituită.
În cazul în care bunurile materiale sosesc în tranşe, se întocmeşte câte un formular pentru fiecare tranşă, care se anexează apoi la factură sau la avizul de însoţire a mărfii.
Datele de pe versoul formularului nu se completează decât atunci când se constată diferenţe la recepţie.
NOTĂ DE RECEPŢIE ŞI CONSTATARE DE DIFERENŢE
..........................

Numărul

documentului

........................

Data

Codul

furnizorului

Codul

primitorului

Contract

Nr. .........

Comandă

Factură

Nr. ..........

Aviz de

însoţire

Ziua

Luna

Anul

Subsemnaţii, membri ai comisiei de recepţie, am procedat la recepţionarea valorilor materiale furnizate de ..........................

........................................................................... din .................................. cu vagonul/auto nr. ........................................................................

documente însoţitoare .............................. delegat ................................................, constatându-se următoarele:

Nr.

crt.

Denumirea

bunurilor

recepţionate

Codul

U.M.

Cantitatea

conform

documentelor

Recepţionat

Adaos

comercial

Preţul de

achiziţie

unitar +

adaosul

comercial

(7 + 8)

T.V.A.

Valoarea la preţ

de vânzare inclusiv

T.V.A.

Can-

titatea

Preţul de

achiziţie

Unitar

Total

(6 x 8)

Unitară

Totală

(6 x 11)

Unitară

(10 + 11)

Totală

(6 x 13)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

TOTAL

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Comisia de recepţie

Primit în gestiune

Numele şi prenumele

Semnătura

Numele

şi prenumele

Semnătura

Data

Semnătura

14-3-1/aA

- verso -

Determinarea cantităţii s-a făcut prin:

.........................................................

Pe cântarul nr.

......................................

Determinarea calităţii s-a făcut prin proba ...................................................

........................................................ nr. .....................................................

Expeditor .............................................. Cărăuş ........................................... Însoţitor .....................................................................................................

Staţia de expediţie ................................................ Staţia de destinaţie ..............................................................................................................................

Data eliberării ....................................... Data expedierii .................................. Data sosirii ...............................................................................................

Delegaţii furnizorului (cărăuş neutru) care au participat la recepţie:

Participanţii la recepţie

Alte menţiuni

Din partea cui

Numele şi prenumele

Calitatea

Buletinul de identitate

Semnătura

Diferenţe(±)

Tipul

documentului

Denumirea

bunurilor

recepţionate

Codul

U.M.

Cantitatea

Preţul unitar

de achiziţie

Valoarea

Concluziile comisiei de recepţie

........................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................

Punctul de vedere al delegatului furnizorului/cărăuşului (delegatul neutru) ............................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................