Capitolul iii1 - FACTURĂ (cod 14-4-10/aA) şi FACTURĂ FISCALĂ (cod 14-4-10/A) - Norme Metodologice din 2000 privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit

M.Of. 102

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 8 Martie 2000
CAPITOLUL III1:FACTURĂ (cod 14-4-10/aA) şi FACTURĂ FISCALĂ (cod 14-4-10/A)
Formular cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotare.
Tipărit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi cu câte 3 file în culori diferite: albastru - exemplarul 1, roşu - exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
1.Serveşte ca:
- document pe baza căruia se întocmeşte documentul de decontare a produselor şi mărfurilor livrate, a lucrărilor executate sau a serviciilor prestate;
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului;
- document de încărcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpărătorului.
2.Se întocmeşte manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, în 3 exemplare, la livrarea produselor şi a mărfurilor, la executarea lucrărilor şi la prestarea serviciilor, de către compartimentul desfacere sau de alt compartiment desemnat, pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mărfii sau a altor documente care atestă executarea lucrărilor şi prestarea serviciilor, şi se semnează de compartimentul emitent.
Atunci când factura nu se poate întocmi în momentul livrării datorită unor condiţii obiective şi cu totul excepţionale, produsele şi mărfurile livrate sunt însoţite pe timpul transportului de avizul de însoţire a mărfii. În vederea corelării documentelor de livrare, numărul şi data avizului de însoţire a mărfii se înscriu în formularul de factură.
3.Circulă:
- exemplarul 1, la cumpărător;
- exemplarul 2, la desfacere;
- exemplarul 3, pentru înregistrarea în contabilitate.

Furnizor .........................................................

......................................................................

(numele şi prenumele/denumirea asociaţiei)

Nr. de înmatriculare în Registrul

comerţului/anul ............................................

Codul fiscal .................................................

Domiciliul/sediul (localitatea, strada, numărul)

....................................................................

Judeţul .........................................................

Contul .........................................................

Banca ..........................................................

Cumpărător ...................................................

.....................................................................

(denumirea, forma juridică)

Nr. de înmatriculare în Registrul

comerţului/anul ............................................

Codul fiscal .................................................

Sediul (localitatea, strada, numărul) ..............

....................................................................

Judeţul .........................................................

Contul .........................................................

Banca ..........................................................

FACTURĂ

Nr. ....................................................

Data (ziua, luna, anul) ........................

Nr. avizului de însoţire a mărfii ...........

(dacă este cazul)

Nr.

crt.

Denumirea produselor

sau

a serviciilor

U.M.

Cantitatea

Preţul unitar

- lei -

Valoarea

- lei -

0

1

2

3

4

5 (3 x 4)

Semnătura şi ştampila furnizorului

Date privind expediţia:

Numele delegatului ........................

Buletinul/cartea de identitate

seria ......... nr. ....., eliberat/eliberată

......................................................

Mijlocul de transport ......................

nr. ..................................................

Expedierea s-a efectuat în prezenţa

noastră la data de ............, ora .......

Semnăturile ....................................

TOTAL,

din care:

accize

Semnătura

de primire

14-4-10/aA

Furnizor .........................................................

......................................................................

(numele şi prenumele/denumirea asociaţiei)

Nr. de înmatriculare în Registrul

comerţului/anul ............................................

Codul fiscal .................................................

Domiciliul/sediul (localitatea, strada, numărul)

....................................................................

Judeţul .........................................................

Contul .........................................................

Banca ..........................................................

Cumpărător ...................................................

.....................................................................

(denumirea, forma juridică)

Nr. de înmatriculare în Registrul

comerţului/anul ............................................

Codul fiscal .................................................

Sediul (localitatea, strada, numărul) ..............

....................................................................

Judeţul .........................................................

Contul .........................................................

Banca ..........................................................

FACTURĂ FISCALĂ

Nr. ....................................................

Data (ziua, luna, anul) ........................

Nr. avizului de însoţire a mărfii ...........

(dacă este cazul)

Nr.

crt.

Denumirea produselor

sau

a serviciilor

U.M.

Cantitatea

Preţul unitar

(fără T.V.A.)

- lei -

Valoarea

- lei -

Valoarea

T.V.A.

- lei -

0

1

2

3

4

5 (3 x 4)

6

Semnătura şi ştampila furnizorului

Date privind expediţia:

Numele delegatului ........................

Buletinul/cartea de identitate

seria ......... nr. ....., eliberat/eliberată

......................................................

Mijlocul de transport ......................

nr. ..................................................

Expedierea s-a efectuat în prezenţa

noastră la data de ............, ora .......

Semnăturile ....................................

TOTAL,

din care:

accize

X

Semnătura

de primire

Total

de plată

(col. 5 + col. 6)

14-4-10/A