Capitolul 5 - Documentaţia tehnică privind reviziile şi reparaţiile planificate ale vehiculelor feroviare - Normativ din 2011 ''Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate'' NF 67-006:2011

M.Of. 418

În vigoare
Versiune de la: 15 Decembrie 2023
CAPITOLUL 5:Documentaţia tehnică privind reviziile şi reparaţiile planificate ale vehiculelor feroviare
Vehiculele feroviare trebuie să fie revizuite şi reparate pe baza unei documentaţii tehnice care trebuie să conţină:

a)caietul de sarcini, elaborat de deţinătorul vehiculului feroviar, care să prevadă cerinţele pentru reviziile sau reparaţiile planificate ale vehiculelor feroviare;

b)specificaţiile tehnice utilizate în activităţile de întreţinere a vehiculelor feroviare, elaborate de către entitatea responsabilă cu întreţinerea (ERI) sau o entitate certificată pentru funcţii de întreţinere (FI) care a preluat funcţia de efectuare a întreţinerii, externalizată de o ERI [27], având la bază cerinţele caietului de sarcini elaborat de deţinătorul vehiculului feroviar şi legislaţia de referinţă europeană şi naţională referitoare la întreţinerea vehiculelor feroviare;

c)documentaţia tehnică de execuţie (în cazul reparaţiilor cu modernizare).

Documentele de la lit. a) şi c) trebuie să fie avizate de Autoritatea Feroviară Română - AFER [31], respectiv documentele de la lit. b) trebuie să fie avizate de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR [31].

5.1.Structura caietului de sarcini pentru revizii şi reparaţii planificate la vehiculele feroviare

1. Generalităţi

1.1. Obiect

1.2. Domeniul de aplicare

1.3. Clasa de risc

1.4. Definiţii (dacă este cazul)

1.5. Documente de referinţă (instrucţii de revizii şi reparaţii, reglementări şi norme tehnice feroviare, standarde, fişe UIC, prescripţii tehnice)

2. Cerinţe privind siguranţa circulaţiei, sănătatea şi securitatea persoanelor, protecţia mediului, fiabilitatea, mentenabilitatea şi disponibilitatea, asigurarea calităţii

2.1. Cerinţe privind siguranţa circulaţiei

2.2. Cerinţe privind sănătatea şi securitatea persoanelor

2.3. Cerinţe privind protecţia mediului

2.4. Cerinţe privind fiabilitatea şi disponibilitatea

2.5. Cerinţe privind compatibilitatea tehnică

2.6. Cerinţe privind asigurarea calităţii

3. Nomenclatorul lucrărilor

Nomenclatorul lucrărilor se întocmeşte în conformitate cu cerinţele menţionate la cap. 4.

4. Încercările şi verificările ce trebuie efectuate la vehiculele feroviare după revizie sau reparare

Lista încercărilor şi documentele de referinţă care le impun.

5. Recepţia lucrărilor

6. Garanţii

6.1. Clauze de garanţie

6.2. Termene de garanţie

7. Documentele care însoţesc vehiculele revizuite sau reparate

7.1. Declaraţia de conformitate

7.2. Cartea tehnică completată conform reglementărilor

7.3. Documentaţia tehnică (fişe de măsurători, protocoale de încercări)

7.4. Fişa de inventariere

Declaraţia de conformitate se emite conform prevederilor din [5].
*) subpunctul nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2.CERINŢE ESENŢIALE [29]:
2.1.Siguranţă;
2.2.Fiabilitate şi disponibilitate;
2.3.Sănătate;
2.4.Protecţia mediului;
2.5.Compatibilitate tehnică;
2.6.Accesibilitate."

5.2.Structura specificaţiilor tehnice pentru elaborarea lucrărilor de revizie şi reparare periodică preventivă a vehiculelor feroviare

1. Generalităţi

1.1. Obiect

1.2. Domeniul de aplicare

1.3. Clasa de risc

1.4. Documente de referinţă (instrucţii de revizii şi reparaţii, reglementări şi norme tehnice feroviare, standarde, fişe UIC, prescripţii tehnice)

2. Cerinţe privind siguranţa circulaţiei, sănătatea şi securitatea persoanelor, protecţia mediului, fiabilitatea, mentenabilitatea şi disponibilitatea, asigurarea calităţii

2.1. Cerinţe privind siguranţa circulaţiei

2.2. Cerinţe privind sănătatea şi securitatea persoanelor

2.3. Cerinţe privind protecţia mediului

2.4. Cerinţe privind fiabilitatea şi disponibilitatea

2.5. Cerinţe privind compatibilitatea tehnică

2.6. Cerinţe privind asigurarea calităţii

3. Nomenclatorul lucrărilor

Se introduce nomenclatorul de lucrări din caietul de sarcini elaborat de deţinătorul vehiculului, elaborat în conformitate cu cerinţele menţionate la cap. 4.

4. Încercări/Verificări executate pe flux (pe standuri) şi finale pe produsul finit

Lista încercărilor şi verificărilor trebuie să conţină coloanele:

a) pentru ansambluri şi subansambluri:

- număr curent;

- ansamblul/subansamblul verificat;

- denumirea parametrului/caracteristicii ce se măsoară/verifică;

- valoarea-limită admisă la ieşirea din reparaţie şi documentul de referinţă care o impune;

- documentul pe care se înregistrează rezultatele verificărilor (nr./codul fişelor de măsurători);

- tipul reviziei/reparaţiei.

b) pentru ansamblu vehicul:

- tipul probei (la punct fix, încercări de casă, încercări în parcurs);

- denumirea parametrului/caracteristicii ce se măsoară/verifică;

- valoarea-limită admisă a parametrului/caracteristicii măsurat/verificate;

- documentul pe care se înregistrează rezultatele încercării/verificării (număr, cod);

- tipul reviziei/reparaţiei.

5. Documentele pentru înregistrarea rezultatelor încercărilor/verificărilor

Se vor anexa la specificaţia tehnică modelele documentelor (fişe de măsurători, protocoale, buletine de analiză) care trebuie să conţină limitele admise în exploatare, pentru parametrii funcţionali şi pentru uzurile pieselor cuplelor de frecare.

6. Lista standurilor şi a dispozitivelor speciale utilizate pentru verificarea şi controlul subansamblurilor implicate în siguranţa circulaţiei (osii montate, boghiuri, frână etc.)

7. Măsuri pentru protecţia mediului

8. Recepţia lucrărilor

9. Garanţii

9.1. Clauze de garanţie

9.2. Termene de garanţie

10. Documentele care însoţesc produsele reparate

10.1. Declaraţia de conformitate

10.2. Cartea tehnică/Fişa de inventariere

10.3. Documentaţia tehnică (fişe de măsurători, protocoale de încercări) pentru vehicul şi principalele subansambluri solicitate de deţinătorul vehiculului prin caietul de sarcini sau prin contractele de reparaţii.

Declaraţia de conformitate se emite conform prevederilor din [5].
*) subpunctul nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2.CERINŢE ESENŢIALE [29]:
2.1.Siguranţă;
2.2.Fiabilitate şi disponibilitate;
2.3.Sănătate;
2.4.Protecţia mediului;
2.5.Compatibilitate tehnică;
2.6.Accesibilitate."