Capitolul 3 - Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale vehiculelor feroviare şi periodicitatea acestora (ciclul) - Normativ din 2011 ''Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate'' NF 67-006:2011

M.Of. 418

În vigoare
Versiune de la: 15 Decembrie 2023
CAPITOLUL 3:Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale vehiculelor feroviare şi periodicitatea acestora (ciclul)
3.1.Normele pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale vehiculelor feroviare şi succesiunea reviziilor şi reparaţiilor sunt prevăzute în tabelele 3.1, 3.2, 3.3 şi 3.4.
Aceste norme sunt maximale, deţinătorii vehiculelor feroviare putând fixa intervale de timp sau kilometri parcurşi mai mici atunci când caracteristicile tehnice ale vehiculelor şi condiţiile de exploatare o impun.
Intervalele la care se execută reviziile şi reparaţiile planificate sunt exprimate fie în unităţi de timp (zile calendaristice, luni, ani) sau în unităţi de spaţiu - kilometri parcurşi - care reprezintă prestaţia, fie în unităţi de timp şi unităţi de spaţiu.
Pentru vehiculele feroviare la care intervalul dintre reviziile şi reparaţiile planificate este exprimat atât în unităţi de timp, cât şi în kilometri parcurşi, retragerea din circulaţie, pentru efectuarea reviziilor sau reparaţiilor planificate, se efectuează atunci când una dintre cele două norme a fost realizată prima.
3.2.Pentru a nu depăşi normele de timp şi de kilometri parcurşi, la care sunt scadente vehiculele feroviare, deţinătorii acestora trebuie să ţină evidenţa kilometrilor parcurşi, a zilelor sau a lunilor calendaristice, pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate.
Pentru evidenţa numărului de kilometri parcurşi sau a zilelor şi a lunilor calendaristice se vor utiliza registre de evidenţă sau baze de date pentru evidenţa pe calculator. Înregistrările efectuate vor fi validate prin semnătura reprezentantului legal al deţinătorului vehiculului.
Pentru evidenţa corectă a numărului de kilometri parcurşi de vehiculele feroviare dotate cu instalaţii pentru contorizarea parcursului în kilometri (locomotive, automotoare, rame electrice, vagoane dotate cu contoare pentru contorizarea numărului de kilometri parcurşi), în situaţiile când aceste instalaţii se defectează, în registrele de evidenţă se vor nota indicaţiile şi seriile de fabricaţie de la ambele aparate indicatoare, cel defect şi cel nou care îl înlocuieşte pe cel defect.
În cazul în care se înregistrează perioade de staţionare de maximum două luni (reparaţii accidentale, lipsă prestaţii), intervalul dintre două revizii planificate consecutive se prelungeşte cu numărul de zile ale perioadei de staţionare, excepţie făcând vagoanele de marfă.
La punerea în circulaţie a vehiculului, după o perioadă de staţionare de două luni până la 6 luni, se va efectua o revizie de tipul RTI2 la vagoanele de călători, revizie tip R2 la locomotivele electrice, respectiv revizie tip 2R2 la locomotivele sau ramele diesel şi va fi supus probelor şi verificărilor la ieşirea vehiculului din revizie în conformitate cu cerinţele documentului tehnic ce conţine lucrările aferente.

3.3.Pentru vehiculele feroviare provenite atât din ţară, cât şi din import, altele decât cele menţionate în prezentul normativ feroviar, deţinătorii acestor vehicule feroviare vor utiliza ciclurile de revizie şi reparaţie planificată stabilite de proiectantul sau constructorul vehiculului în cartea tehnică sau în instrucţiunile de întreţinere şi reparare ale acestor vehicule, cu avizul Autorităţii Feroviare Române - AFER.

3.4.Inscripţionarea pe cutia vehiculelor feroviare, pe părţile laterale, a datelor referitoare la reviziile şi reparaţiile planificate efectuate se face atât pentru vehiculele care circulă în trafic internaţional, cât şi pentru cele care circulă în trafic intern în conformitate cu documentaţia de inscripţionare şi trebuie să cuprindă informaţii privind periodicitatea, tipul reviziei sau reparaţiei planificate, luna şi ultimele două cifre ale anului în care s-a efectuat revizia sau reparaţia planificată şi numele codificat al reparatorului. Inscripţionarea vehiculelor feroviare la care au fost efectuate revizii şi reparaţii planificate se va face în locurile prevăzute pe cutia vehiculului sau a şasiului şi în condiţiile menţionate în [3], [13], [14], [15] şi [16].

3.5.La ieşirea din reparaţie pentru fiecare locomotivă, automotor, ramă electrică sau diesel se va completa cartea tehnică, iar pentru vagoane se va ţine evidenţa pe documente specifice conform reglementărilor în vigoare.
În cartea tehnică se înscriu principalele caracteristici tehnice, precum şi datele de bază privind exploatarea şi reparaţia vehiculului feroviar respectiv.
3.6.În situaţiile în care vehiculele feroviare nu se utilizează pe perioade mai mari de 6 luni, acestea se vor conserva obligatoriu în conformitate cu prevederile cărţilor tehnice ale vehiculului şi ale ansamblurilor şi subansamblurilor componente. Ansamblurile şi subansamblurile care nu trebuie conservate se depozitează în condiţiile prevăzute în cărţile tehnice ale acestora. După expirarea perioadei de conservare, vehiculul, care a fost conservat, se introduce în exploatare numai după efectuarea lucrărilor de deconservare în conformitate cu prevederile din cărţile tehnice sau instrucţiunile de utilizare ale fabricantului, dar se vor efectua cel puţin revizii tehnice de tip RTI2 pentru vagoane de călători, tip RRu/tip RIF/tip RIT pentru vagoanele de marfă, tip R2/tip 2R2/tip R3 pentru locomotive şi rame automotoare, cu efectuare de control ultrasonic la osiile montate şi cu respectarea ciclului de mentenanţă.

1.Tabelul 3.1: NORME pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vehiculele feroviare motoare
(1)_

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculelor sau ale grupelor de vehicule

Durata de serviciu [ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

  

RT

[zile/mii km]

R1

[zile/mii km]

R2

[zile/mii km]

2R2

[zile/mii km]

R3

[zile/mii km]

RR

[ani/mii km]

RG

[ani/mii km]

A

Locomotive, automotoare, rame electrice şi diesel utilizate pe linii magistrale şi secundare

          

1

Locomotive electrice monofazate, cu redresoare necomandate, 25 KV, 50 Hz tip 060EA de 5100 kW şi 040EC de 3400 KW pentru serviciul de călători şi de marfă

40

  

60/20 - 30

120/40 - 60

240/80 - 120

-

-

5 ± 1/600

10 ± 1/1000

2

Locomotive electrice monofazate, cu redresoare comandate, 25 KV, 50 Hz tip 060EA de 5100 KV şi 040EC de 3400 KW, pentru serviciul de călători şi de marfă (modernizate)

40

  

60/20 - 30

120/40 - 60

240/80 - 120

-

-

6 ± 1/750

12 ±   1/1500

3

Locomotive diesel cu transmisie electrică cc-cc şi ca-ca tip Co-Co şi Bo-Bo pentru serviciul de călători şi de marfă

35

  

60/15 - 25

120/30 - 50

240/60 - 100

480/120 - 200

720/180 - 280

4 ± 1/480

8 ±   1/960

4

Locomotive diesel echipate cu motoare diesel General Motors, cu transmisie electrică cc-cc tip Co-Co pentru serviciul de călători şi de marfă

35

  

92/-

184/-

368/-

736/-

1104/-

5 ± 1/750

10 ± 1/1500

5

Locomotive diesel cu transmisie hidraulică

35

  

60/10 - 12

120/20 - 24

240/40 - 48

480/80 - 96

-

3 ± 1/200

6 ±   1/400

6

Locomotive diesel cu transmisie hidraulică echipate cu motoare diesel CATERPILAR şi MTU

35

  

60/10 - 12

120/20 - 24

180/40 - 48

360/80 - 96

-

5 ± 1/500

10+1/1500

7

Automotoare diesel cu transmisie mecanică şi hidraulică seriile 700, 900, 1000, LVT, AM282

35

  

30/8 - 10

60/16 - 20

120/32 - 40

-

-

-

3 ±   1/250

8

Ramă electrică tip Z 6100 şi Z 6300

35

  

60/-

120/-

180/-

-

-

4/-

8/-

9

Rame automotoare diesel cu transmisie hidraulică tip DUEWAG

30

  

30/10 - 12

90/30 - 35

180/50 - 60

360/100 - 110

  

5 ±   1/500

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculelor sau ale grupelor de vehicule

Durata de serviciu [ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

R1

[zile/mii km]

R2

[zile/mii km]

R3

[zile/mii km]

R4

[zile/mii km]

R5

[ani/mii km]

R6

[ani/mii km]

R7

Revizia capitală a MD

[ani/mii ore funcţionare]

R8

Revizia capitală [ani/mii km]

R9

Revizia capitală [ani/mii km]

10

Automotoare diesel Desiro - Siemens

30

-/10*

-/20*

-/40*

-/80*

1/160*

2/320*

4,5/18

6/1000*

12/2000*

* Se acceptă + 10% la numărul de kilometri parcurşi.

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculelor sau ale grupelor de vehicule

Durata de serviciu [ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

RT

[zile/mii km]

R1

[zile/mii km]

R2

[zile/mii km]

2R2

[zile/mii km]

R3

[zile/mii km]

RR*

[ani/mii km]

RG*

[ani/mii km]

B

Locomotive utilizate pentru efectuarea serviciului de manevră feroviară

        

1

Locomotive electrice, orice tip

40

60/-

120/-

360/-

-

-

5 ± 1/-

10 ± 1/-

2

Locomotive diesel electrice, orice tip

35

60/-

180/-

360/-

720/-

1080/-

4 ± 1/-

8 ± 1/-

3

Locomotive diesel hidraulice, orice tip

35

60/-

180/-

360/-

720/-

-

3 ± 1/-

6 ± 1/-

4

Locomotive diesel cu transmisie mecanică tip LDM, BDM

35

60/-

120/-

240/-

-

-

3 ± 1/-

6 ± 1/-

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculelor sau ale grupelor de vehicule

Durata de serviciu

[ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

RT

[zile/mii km]

R1

[zile/mii km]

R2

[zile/mii km]

2R2

[zile/mii km]

R3

[zile/mii km]

RR*

[ani/mii km]

RG*

[ani/mii km]

C

Locomotive, automotoare cu utilizare temporară (transport tehnologic, turism, alte activităţi)

        

1

Locomotive electrice tip 060EA de 5100 KW şi 040EC de 3400 KW

40

60/-

180/-

360/-

-

-

5÷1/500

10÷1/1000

2

Locomotive diesel cu transmisie electrică tip 060DA

35

60/4

180/12

360/24

720/48

1080/72

4 ± 1/400

8 ± 1/800

3

Locomotive diesel cu transmisie hidraulică

35

60/4

180/12

360/24

720/48

-

3 ± 1/200

6 ± 1/400

4

Automotoare pe 2 şi 4 osii

35

60/8 - 10

120/16 - 20

240/32 - 40

-

-

1+0,5/75

2 ± 1/150

* Norma de timp se poate majora astfel:
- la nr. crt. 1:7 ani pentru RR şi 14 ani pentru RG;
- la nr. crt. 2: 6 ani pentru RR şi 12 ani pentru RG;
- la nr. crt. 3: 5 ani pentru RR şi 10 ani pentru RG (inclusiv nr. crt. B/4);
- la nr. crt. 4: 3 ani pentru RR şi 6 ani pentru RG.

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculelor sau ale grupelor de vehicule

Durata de serviciu [ani)

Revizii planificate. Norma de timp sau kilometri parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

Revizia planificată mică RP4

[zile/mii km]

Revizia planificată medie RP2

[zile/mii km]

Revizia planificată mare RP1

[zile/mii km]

RR

[ani/mii km]

RGE

[ani/mii km]

RG1

[ani/mii km]

5

Locomotive cu tender cu abur ecartament normal din seriile 140000, 150000, 230000, 231000 şi ecartament îngust, seriile 764050 şi 7642000

40

60/3 - 4

120/6 - 8

240/12 - 16

2/36 - 48

4/72 - 96

8/144 - 200

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculelor sau ale grupelor de vehicule

Durata de serviciu

[ani]

Revizii planificate

Reparaţii planificate

R1

[mii km]

R2

[mii km]

R3

[mii km]

RR

[mii km]

D

Rame electrice de metrou

     

1

Rame electrice de metrou (REM) tip I.V Arad cod 239

40

0,6 ± 10%

7 ± 10%

14 ± 10%

150 ± 10%

2

Rame electrice de metrou REM IVA TIP 2

40

0,6 ± 10%

7 ± 10%

14 ± 10%

150 ± 10%

3

Rame electrice de metrou tip BM (Bombardier)

30

Conform tabelelor a) şi b) de mai jos

4

Rame electrice de metrou tip BM3 (CAF)

30

Conform tabelului c) de mai jos

- a) Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de timp (zile, luni, ani)

Nr. crt.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

Tipul reviziei

Revizia la 7 zile

Revizia la 1 lună

Revizia la 2 luni

Revizia la 3 luni

Revizia la 4 luni

Revizia la 6 luni

Revizia la 1 an

A

Revizia la 1 an

B

Revizia la 1 an

C

Revizia la 1 an D

Revizia la 2 ani

Revizia la 2,5 ani

Revizia la 3 ani

Revizia la 4 ani

Revizia la 5 ani

Revizia la 6 ani

Revizia la 7,5 ani

Revizia la 8 ani

Revizia la 10 ani

Revizia la 15 ani

Revizia la 16 ani

Revizia la 20 de ani

- b) Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de km parcurşi

Nr. crt.

1

2

3

4

5

6

7

8

8

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

Tipul reviziei

Revizia la 4.000 km

Revizia la 15.000 km

Revizia la 20.000 km

Revizia la 25.000 km

Revizia la 30.000 km

Revizia la 50.000 km

Revizia la 100.000 km A

Revizia la 100.000 km B

Revizia la 100.000 km C

Revizia la 100.000 km D

Revizia la 125.000 km

Revizia la 150.000 km

Revizia la 200.000 km

Revizia la 300.000 km

Revizia la 400.000 km

Revizia la 400.000 km B

Revizia la 500.000 km

Revizia la 600.000 km

Revizia la 670.000 km

Revizia la 900.000 km

Revizia la 1.000.000 km + 5%

Revizia la 1.200.000 km

Revizia la 1.500.000 km

- c) Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM3 (CAF) la norma de timp şi la norma de km parcurşi

Nr. crt.

1

2

3

4

5

6

7

Ciclu scurt

Ciclu lung

Tipul reviziei

Revizie de siguranţă (S)

la 30 zile

Revizie (V)

la 30.000 km

Revizie module (B)

la 110.000 km

Revizie module (C)

la 150.000 km

Revizie module (D)

la 180.000 km

Revizie intermediară (RI)

la 600.000 km

Revizie generală (RG)

la 1.200.000 km

(2)NOTE:
1.La unele ansambluri şi subansambluri ale ramelor electrice de metrou tip BM reviziile se execută la normă de timp, iar la altele, la normă de kilometri parcurşi. Atunci când normele de timp şi kilometri parcurşi sunt apropiate, pentru reducerea imobilizării, reviziile se efectuează simultan, astfel încât să nu fie depăşită niciuna din norme. Exemplu: dacă la revizia de 3 luni rama de metrou a realizat un parcurs de 48.000 km, atunci se execută atât procesul tehnologic corespunzător reviziei la 3 luni, cât şi procesul tehnologic corespunzător reviziei la 50.000 km.
2.Literele A, B, C, D diferenţiază lucrările care se efectuează la subansamble ale vagoanelor motoare şi/sau nemotoare.
3.Pentru ramele de metrou BM3 (CAF), limitele maxime pentru efectuarea operaţiilor de mentenanţă corespund valorilor nominale indicate la litera c), majorate cu 10% pentru ciclurile scurte şi cu 5% pentru ciclurile lungi. Acestea se determină prin multiplicarea valorilor nominale cu 1,1 pentru cicluri scurte şi cu 1,05 pentru cicluri lungi.

*) Se admite prelungirea termenului de revizie planificată la ramele electrice de metrou tip BM înscrisă în tabelul 3.1 poziţia D lit. b) pct. 21 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar "Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, prin majorarea normei de kilometri parcurşi la valoarea de 1.000.000 km +15%, numai pentru a doua revizie la 1.000.000 km.
Prevederile se aplică ramelor electrice de metrou tip BM scadente la acest tip de revizie până la data de 30 iunie 2021.

2.Tabelul 3.2
NORME pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vagoanele de călători şi similare

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculului feroviar

Durata de serviciu

[ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

RTI1

[luni/mii km*]

RTI2

[luni/mii km*]

RTI3

[luni/mii km*]

RTG

[ani/mii km*]

RP

[ani/mii km*]

RG1

[ani/mii km*]

RG2

[ani/mii km*]

A

Vagoane pentru transport călători şi echivalente deţinute de operatori de transport feroviar de călători

        

1

Vagoane de călători compartimentat sau de tip salon, vagoane de construcţie specială (restaurant, bar-bistro, de dormit, cuşetă), vagoane de serviciu (poştal, de bagaje, de bagaje cu compartiment poştal, furgon pentru transport automobile), înzestrate cu frână automată de mare putere cu acţiune rapidă, echipat cu boghiuri şi osii montate cu roţi monobloc şi discuri de frână, cu viteza maximă înscrisă pe vagon de 160 km/h sau mai mare

40

6±1,5/100-150

12±1,5**/200-250

18±1,5/300 -350

2±3 luni/500

-

9±1/2250

18±2/4500

2

Vagoane de călători compartiment sau de tip salon, vagoane de construcţie specială (restaurant, bar-bistro, de dormit, cuşetă), vagoane de serviciu (poştal, de bagaje, de bagaje cu compartiment poştal, furgon pentru transport automobile), înzestrate cu frână automată de mare putere cu acţiune rapidă, echipate cu boghiuri cu viteza maximă înscrisă pe vagon până la 140 km/h sau mai mare (fără a depăşi 160 km/h)

40

12±1,5/-

18±1,5**/-

24±1,5/-

-

2,5±3 luni/-

7,5±3 luni/-

15±3 luni/-

3

Vagon suburban, vagon etajat individual şi tren etajat cuplu

40

-

18±1,5**/-

24±1,5/-

-

2,5±3 luni/-

7,5±3 luni/-

15±3 luni/-

4

Vagoane pentru încălzirea trenurilor de călători WIT***

40

12/-

24**/-

36/-

-

4/-

-

16/-

5

Vagoane laborator, indiferent de administraţia proprietară şi tipul de măsurători

40

12/-

24**/-

36/-

-

4/-

-

16/-

6

Vagon cuşetă însoţitor tren RO-LA ****

 

6±1,5/-

12±1,5**/-

18±1,5/-

3/-

-

6/-

 
NOTĂ:
La poziţiile 2, 3, 4, 5 perioada la care se vor efectua reviziile şi reparaţiile se poate majora sau micşora cu 1,5 luni (± 1,5 luni), respectiv 3 luni (± 3 luni).
*Norma în kilometri se aplică numai în cazul vagoanelor echipate cu dispozitiv electronic pentru contorizarea şi memorarea kilometrilor parcurşi.
**Se execută cu ridicarea cutiei vagonului de pe boghiuri pentru efectuarea controlului ultrasonic total al osiilor montate.
***Se efectuează reviziile de tip RTI1, RTI2 şi RTI3, alternativ la interval de 12 luni între două reparaţii de tip RP, succesiunea va fi: RTI1, RTI2, RTI3, RTI2, RTI3.
****Reparaţiile planificate RG1 şi RG2 de la vagoanele cuşetă RO-LA sunt identice.

*) Se admite prelungirea termenului de reparaţie planificată de tip RP la tipurile de vagoane de călători înscrise la poziţiile A.2 şi A.3 din Normele pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vagoanele de călători şi similare - tabelul 3.2 prin majorarea normei de timp cu 4 luni.
Prevederile alin. (1) se aplică vagoanelor scadente la acest tip de reparaţie până la data de 31 decembrie 2014.

3.Tabelul 3.3
Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vagoanele de marfă

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculului feroviar

Durata de serviciu

(ani)

* Revizii tehnice intermediare (RRu, RIF, RIT)

Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate

Norma de timp sau km parcurşi

(ani/mii km)

RP

(ani/mii km)

RK

(ani/mii km)

A.

Vagoane care au caracteristicile constructive în conformitate cu [6], anexa 11 la instrucţiuni, cap. I, pct. 1-6a), 6b)

-

1.

Vagoane acoperite cu pereţi culisanţi, pe două osii (3 pereţi transversali mobili pentru compartimentare), seria Hbbillnss

40

3/-

6/-

12/-

2.

Vagon acoperit de tip special cu pereţi culisanţi, pe două osii (6 pereţi transversali mobili de compartimentare), seria Hbikklls

40

3/-

6/-

12/-

3.

Vagoane-platformă cu prelată mobilă şi pereţi de capăt ficşi, pe 4 osii, seria Rils

40

3/-

6/-

12/-

4.

Vagoane-platformă cu prelată mobilă şi pereţi de capăt ficşi, pentru transport rulouri de tablă, pe 4 osii, seria Shimmns

40

3/-

6/-

12/-

5.

Vagoane-platformă cu planşeu coborât, pe 4 osii, pentru transport combinat, seria Sdgkkms

40

3/-

6/-

12/-

6.

Vagoane speciale cu descărcare prin gravitaţie, pe 4 osii, seria Uagps

40

3/-

6/-

12/-

7.

Vagoane speciale pentru transporturi negabaritice, pe 4 osii, seria Uaaikks

40

3/-

6/-

12/-

8.

Vagoane speciale pentru transporturi negabaritice, pe 6, 8, 10 sau 20 de osii, seria Uaai

40

3/-

6/-

12/-

9.

Vagoane speciale, de uz administrativ, seriile Uwbc, Uwdp şi Uwman

40

3/-

6/-

12/-

10.

Vagoane speciale pe 4 osii, cu descărcare cu fluid sub presiune, pentru transport produse pulverulente, seriile Ucs şi Uacs

40

3/-

6/-

12/-

11.

Vagoane-platformă specializate pentru transport containere, pe două osii, seria Lgns

40

3/-

6/-

12/-

12.

Vagon acoperit, pe 4 osii, seriile Gas şi Gags

40

3/-

6/-

12/-

13.

Vagoane cu descărcare prin gravitaţie masivă bilaterală simultană, pe 4 osii, seria fals

40

3/-

6/-

12/-

14.

Vagoane-platformă cu pereţi frontali rabatabili şi ţepuşe, pe 4 osii, seriile Rsi, Rmms, Rmmp şi Roos

40

3/-

6/-

12/-

15.

Vagoane-platformă cu pereţi frontali rabatabili şi ţepuşe amenajate pentru transport containere, pe 4 osii, seria Rgs

40

3/-

6/-

12/-

16.

Vagoane-platformă specializate pentru transport containere, pe 4 osii, seria Sgs

40

3/-

6/-

12/-

17.

Vagoane descoperite cu uşi laterale, pe 4 osii, seria Eaos

40

3/-

6/-

12/-

18.

Vagoane descoperite basculate lateral, fără uşi laterale, pe 4 osii, seria Eam

40

3/-

6/-

12/-

19.

Vagoane descoperite cu descărcare prin gravitaţie, cu trape în podea şi uşi laterale, pe 4 osii, seria Eacs

40

3/-

6/-

12/-

20.

Vagoane descoperite de tip special, cu descărcare prin gravitaţie (buncăr), pe 4 osii, seria Faccs

40

3/-

6/-

12/-

21.

Vagoane descoperite de tip special, cu descărcare prin gravitaţie, pe 4 osii, seria Fals

40

3/-

6/-

12/-

22.

Vagoane-cisternă, pe 4 osii, seria Za

40(32**)

3/-

6/-

12/-

23.

Vagoane-cisternă, pe două osii, seria Z

40(32**)

3/-

6/-

12/-

24.

Vagoane acoperite, pe două osii, seriile Gbs, Gbgs şi Ggs

40

3/-

6/-

12/-

25.

Vagoane descoperite, pe două osii, seriile Es şi Esx

40

3/-

6/-

12/-

26.

Vagoane refrigerante, pe două osii, seriile Ibbhs, Ibbehs şi Ibbehqs

40

3/-

6/-

12/-

27.

Vagoane-platformă cu pereţi rabatabili şi ţepuşe, pe două osii, seria Ks

40

3/-

6/-

12/-

28.

Vagoane-platformă de tip special, pentru transport pachete de tablă, pe două osii, seria Lst

40

3/-

6/-

12/-

29.

Vagoane-platformă articulate de tip special, pe 2+2 osii, seria Laads

40

3/-

6/-

12/-

30.

Vagoane descoperite de tip obişnuit cu basculare laterală, pe 4 osii, seriile Eakkmos şi Eaklmo

40

3/-

6/-

12/-

31.

Vagoane descoperite de tip special cu descărcare controlată prin gravitaţie, bilateral alternativ, axial jos, pe 4 osii, seria Faccpps

40

3/-

6/-

12/-

32.

Vagoane-platformă cu planşeu coborât, pe 10 osii, pentru transport combinat, seria Saadkms

40

***

B.

Vagoane care nu respectă una sau mai multe dintre caracteristicile constructive menţionate în [6], anexa 11 la instrucţiuni, cap. I, pct. 1-6a), 6b)

-

2/-

4/-

8/-

C.

Vagoane care au caracteristicile constructive conform [6], anexa 11 la instrucţiuni, cap. II, pct. 1, 2, 3, 4, 5

-

Pentru vagoanele a căror durată de valabilitate din chenarul de întreţinere este mai mare de 3 ani, dar nu mai mare de 6 ani, deţinătorul este obligat să efectueze un control intermediar care se poate limita la un sondaj, dacă rezultatele observate sunt satisfăcătoare [6]

Se stabileşte de către deţinător în conformitate cu subpct. 2.2.2 lit. a) paragraful 4 din prezentul normativ feroviar

D.

Vagoane pentru trenurile de intervenţie şi ajutor deţinute de Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti "METROREX" - S.A. (vagoane cu rulaj redus, 15.000-20.000 km/an)

-

-

-

-

1.

Vagoane acoperite, pe 4 osii, seriile Gags şi Gagm

40

5/75

10/150

20/300

2.

Vagoane descoperite, pe 4 osii, cu planşeu fix, seriile Eaos, Eawx, Esw şi Eswx

40

5/75

10/150

20/300

3.

Vagoane cu descărcare prin gravitaţie (tip gondolă), pe 4 osii, seria Eacs

40

5/75

10/150

20/300

4.

Vagoane-platformă, pe 4 osii, seriile Rsi, Rgs, Rmns şi Rms

40

5/75

10/150

20/300

5.

Vagoane acoperite, pe două osii, seriile Ggs, Gbs şi Ggkklm

40

5/75

10/150

20/300

6.

Vagoane descoperite, pe două osii, seria Ks

40

5/75

10/150

20/300

7.

Vagoane descoperite, pe două osii, seria Ks, utilizate ca vagon de intervenţie

40

5/75

10/150

20/300

8.

Vagoane-cisternă, pe două şi 4 osii, seria Z

40

5/75

10/150

20/300

9.

Vagoane descoperite pe două osii, seria Fsx

40

5/75

10/150

20/300

10.

Vagoane de marfă dozator pe 4 osii, seriile Faccs şi Faccpps

40

5/75

10/150

20/300

11.

Vagoane pentru transport tractoare, pe două osii, seria Laads

40

5/75

10/150

20/300

12.

Vagoane speciale seriile Uw (Uv, Uwa, Uwadp, Uwaom, Uwas, Uwaff, Uwata, Uwbr, Uwbc, Uwdp, Uwltc, Uwma, Uwman, Uwmp, Uwpz, Uwsmc, Uwta, Uwtsae, Uwu, Uwz)

40

5/75

10/150

20/300

* Reviziile tehnice intermediare: RRU, RIF, RIT sunt revizii obligatorii. Se efectuează la solicitarea deţinătorului vagonului în funcţie de tipul mărfii transportate, de dotarea vagoanelor cu diverse instalaţii, regimul de exploatare al vagonului etc.
RRu şi RIF se efectuează la vagoanele care au un regim de exploatare mai greu (transportă mărfuri pulverulente, descărcare prin gravitaţie) şi au stabilită o limită a prestaţiei exprimate în tone-kilometri; RIT se efectuează la vagoanele dotate cu diverse instalaţii auxiliare (frigorifice, de descărcare sub presiune etc.).
** Valabil pentru vagoane destinate transportului de produse corozive şi gaze comprimate sau lichefiate, precum şi pentru cisternele cu rezervorul din aluminiu. Ciclurile de revizii şi reparaţii se referă numai la şasiu, aparatul de rulare, legare, tracţiune, tamponare. Reviziile şi reparaţiile cisternei (rezervorului) montat pe vagon se efectuează conform prescripţiilor Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - I.S.C.I.R. specifice, în vigoare.
[textul din punctul 3. din partea 2, capitolul 3, sectiunea 2 a fost abrogat la 15-dec-2023 de Art. I, punctul 5. din Ordinul 2.099/2023]

Nr. crt.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Tipul reviziei

IP tip A 90.000 km

Revizie tip A 180.000 km

IP tip A 180.000 km

Revizie tip A 360.000 km

IP tip B 450.000 km

Revizie tip A 540.000 km

IP tip A 630.000 km

Revizie tip A 720.000 km

IP tip A 810.000 km

Revizie tip B 900.000 km

IP tip A 990.000 km

Revizie tip A 1.800.000 km

IP tip A 1.170.000 km

RPr tip A 1.260.000 km

Nr. crt.

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

Tipul reviziei

IP tip C 1.350.000 km

Revizie tip A 1.440.000 km

IP tip A 1.530.000 km

Revizie tip A 1.620.000 km

IP tip A 1.710.000 km

Revizie tip B 1.800.000 km

IP tip A 1.890.000 km

Revizie tip A 1.980.000 km

IP tip A 2.070.000 km

Revizie tip A 2.160.000 km

IP tip B 2.250.000 km

Revizie tip A 2.340.000 km

IP tip A 2.430.000 km

Revizie tip A 2.520.000 km

IP tip A 2.610.000 km

NOTĂ:
Vagoanele cuprinse în tabel la punctul A vor efectua reparaţiile de tip RP şi tip RK la norma de timp: 6±3 luni, respectiv 12±3 luni, conform prevederilor din [3].

*) - poziţia nr. 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculului feroviar

Durata de serviciu

(ani)

*Revizii tehnice intermediare

(RRu, RIF, RIT) Norma de timp sau km parcurşi

Reparaţii planificate Norma de timp sau km parcurşi

(ani/mii km)

RP

(ani/mii km)

RK

(ani/mii km)

32.

Vagoane-platformă cu planşeu coborât, pe 10 osii, pentru transport combinat, seria Saadkms

40

2

4

-

4.Tabelul 3.4
NORME pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale vehiculelor feroviare utilizate pentru prestarea unor activităţi feroviare speciale**

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculului feroviar

Durata de serviciu

[ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau kilometri parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

RIF

[ani/mii km]

RT

[luni/ore]

R1

[luni/ore]

R2

[luni/ore]

RP

RR

RG

[ani/ore]

[ani/mii km]

[ani/ore]

[ani/mii km]

[ani/ore]

[ani/mii km]

A

Macarale feroviare şi pluguri de zăpadă

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1

Macarale feroviare tip EDK 80, EDK 500, EDK 750, EDK 1000, EDK 2000

40

-

1/100

3/300

12/1200

10/6000

-

20/12000

-

40/24000

-

2

Pluguri de zăpadă tip PZH

40

-

12*/-

36*/-

72*/-

-

-

9/6500

-

18/13000

-

3

Pluguri de zăpadă tip WPZ

40

 

12*/-

36*/-

72*/-

9/6500

-

-

-

18/13000

-

B

Vagoane de uz administrativ

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1

Vagoane seria Uv, Uy, Uw provenite din vagoanele de marfă seriile G, K, R, Z

40

5/75

-

-

-

-

10/150

-

-

-

-

2

Vagoane seria Uy, Uw provenite din vagoanele de călători şi similare, seriile A, B, T, F, WLA, WLB

40

5/75

-

-

-

-

10/150

-

-

-

-

Nr. crt.

Denumirea şi tipul vehiculului feroviar

Durata de serviciu

[ani]

Revizii planificate. Norma de timp sau kilometri parcurşi

Reparaţii planificate. Norma de timp sau km parcurşi

RIF

[ani/mii km]

RT

[ani/mii km]

R1

[luni/ore]

R2

[luni/ore]

RP

RR

RG

[ani/ore]

[ani/mii km]

[ani/ore]

[ani/mii km]

[ani/ore]

[ani/mii km]

C

Vagoane din trenul de comandament, guvernamental şi vagoane din trenul de epocă

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1

Vagoane din trenul de comandament şi din trenul guvernamental

40

-

3/50

-

-

-

6/100

-

-

-

-

2

Vagoane din compunerea trenurilor de epocă pentru scop turistic

40

-

5/75

-

-

-

10/150

-

-

-

-

*Reviziile planificate se efectuează până la 15 octombrie a anului în care sunt planificate.
**Macaralele feroviare (partea de vehicul feroviar), plugurile de zăpadă, vagoanele din trenul guvernamental, de comandament şi de epocă, vagoanele de uz administrativ sunt vehicule feroviare speciale cu utilizare temporară; perioada de menţinere în exploatare este stabilită în funcţie de starea tehnică şi gradul de utilizarea al acestora de către Autoritatea Feroviară Română - AFER, la solicitarea deţinătorului.
Ansamblurile şi subansamblurile din componenţa instalaţiilor cu ridicare ale macaralelor feroviare se revizuiesc şi se repară în conformitate cu prevederile reglementărilor stabilite de autoritatea competentă.