Secţiunea 4 - Înregistrarea specială sanitar-veterinară - Norma sanitara veterinara din 2019 privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman
M.Of. 690 bis
În vigoare Versiune de la: 4 Noiembrie 2025
SECŢIUNEA 4:Înregistrarea specială sanitar-veterinară
Art. 17
(5)Prevederile alin. (4) lit. k) nu se aplică direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor care deţin mijloace de transport proprii destinate transportului subproduselor de origine animală şi al produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman.
(1)Unităţile prevăzute în anexa nr. 5 sunt supuse înregistrării speciale sanitar-veterinare de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2)Certificatul de înregistrare specială sanitar-veterinară a unităţilor supuse controlului sanitar-veterinar este emis de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, conform modelului din anexa nr. 3.
(3)Certificatul de înregistrare specială sanitar-veterinară prevăzut la alin. (2) este emis numai după ce a fost efectuată de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, o verificare la faţa locului a unităţii/mijloacelor de transport, a remorcilor/containerelor respective, înainte de începerea activităţii, iar în urma acestei verificări s-a constatat conformitatea cu toate condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească unitatea, prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1069/2009, de Regulamentul (UE) nr. 142/2011 şi de prezenta normă sanitar-veterinară.
(4)În vederea obţinerii certificatului de înregistrare specială sanitar-veterinară pentru unităţile prevăzute în anexa nr. 5, operatorul depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin platformele electronice PCUe/PCUEL, după caz, următoarele documente:
g)schiţa unităţii, pentru unităţile prevăzute la nr. crt. 2, 3 şi 4 din anexa nr. 5;
k)copia documentelor de achiziţie a sistemelor de navigaţie şi a contractului de servicii încheiat cu operatorul de furnizare a serviciilor de monitorizare GPS, numai pentru transportatorii de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman.
a)cererea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 18;
b)copia certificatului constatator şi a certificatului unic de înregistrare emise de Oficiul Registrului Comerţului;
c)copia certificatului de înmatriculare al fiecărui mijloc de transport şi a fiecărei remorci;
d)copia cărţii de identitate a reprezentantului legal al operatorului economic;
e)copia chitanţei care atestă că au fost achitate tarifele prevăzute în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 96/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
f)memoriul tehnic pentru unităţile prevăzute la pct. 2, 3 şi 4 din anexa nr. 5;
g)schiţa unităţii, pentru unităţile prevăzute la nr. crt. 2, 3 şi 4 din anexa nr. 5;h)planul de încadrare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor, a distanţei până la acestea şi a profilului de activitate al unităţilor învecinate;
i)copia autorizaţiei sanitar-veterinare/certificatului de înregistrare sanitar-veterinară a unităţii, numai pentru unităţile prevăzute la pct. 2 din anexa nr. 5;
j)copia contractului de servicii încheiat cu o unitate de procesare/incinerare autorizată sanitar-veterinară, numai pentru unităţile prevăzute la pct. 2 din anexa nr. 5;
k)copia documentelor de achiziţie a sistemelor de navigaţie şi a contractului de servicii încheiat cu operatorul de furnizare a serviciilor de monitorizare GPS, numai pentru transportatorii de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman.
(5)Prevederile alin. (4) lit. k) nu se aplică direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor care deţin mijloace de transport proprii destinate transportului subproduselor de origine animală şi al produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman.Art. 18
(1)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti are obligaţia de a soluţiona cererea de înregistrare specială în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, prin personalul sanitar-veterinar de specialitate.
(2)Personalul de specialitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti are obligaţia de a completa fişa de evaluare după finalizarea evaluării în unitatea ce solicită înregistrarea specială.
(3)Modelul fişei de evaluare prevăzute la alin. (2) este stabilit de structura competentă din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor pentru fiecare tip de unitate şi cuprinde condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească unităţile în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare şi naţionale, respectiv Regulamentul (CE) nr. 1069/2009, Regulamentul (UE) nr. 142/2011 şi prezenta normă sanitar-veterinară.
(4)În situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele sanitar-veterinare în unităţile prevăzute în anexa nr. 5, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti emite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data completării fişei de evaluare, certificatul de înregistrare specială sanitar-veterinară conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 şi, după caz, anexa la certificatul de înregistrare specială sanitar-veterinară, care se preia de către operator de la sediul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(5)În situaţia în care personalul de specialitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti constată neîndeplinirea condiţiilor sanitar-veterinare, acesta înscrie în fişa de evaluare deficienţele constatate şi măsurile dispuse.
(6)După remedierea deficienţelor, reprezentantul legal al unităţii solicită în scris direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti reevaluarea unităţii.
(7)Înregistrarea specială sanitar-veterinară îşi păstrează valabilitatea atât timp cât sunt îndeplinite toate condiţiile sanitar-veterinare prevăzute de legislaţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor.