Secţiunea 1 - Modalităţi de contractare - Norma din 2023 proprie de aplicare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente care aparţin acestei reţele

M.Of. 71

În vigoare
Versiune de la: 26 Ianuarie 2024
SECŢIUNEA 1:Modalităţi de contractare
Art. 9
(1)Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii, contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se încheie între spitalul militar, penitenciarul-spital sau alte unităţi sanitare care gestionează activităţile medicale din aceste cabinete şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, conform reglementărilor specifice.
(2)Pentru medicii în specialitatea medicină de familie care îşi desfăşoară activitatea în sistemul penitenciar, programul de lucru de 35 de ore/săptămână este adaptat, pe zile, în funcţie de cerinţele legislaţiei execuţional-penale şi de nevoile sistemului, aceştia putând fi desemnaţi, indiferent de funcţia pe care o ocupă, şi ca medici cu licenţă de înlocuire.
(3)În cazul lipsei de încadrare temporară cu medic în unităţile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, aspect care generează imposibilitatea asigurării asistenţei medicale primare pacienţilor, se organizează, pe toată perioada derulării situaţiei, preluarea activităţii medicale de către alţi medici din cadrul unităţii proprii sau al unei unităţi subordonate, prin reglementări interne specifice fiecărei instituţii.
(4)În situaţii temeinic justificate, preluarea activităţii medicale poate fi realizată şi de către medici încadraţi în unităţi din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, aflate în subordinea unui alt ordonator principal de credite decât cel în subordinea căruia se află unitatea care se confruntă cu imposibilitatea asigurării asistenţei medicale primare pacienţilor, pe baza unei convenţii de înlocuire, conform normelor legale în vigoare, cu acceptul conducerii ambelor unităţi.
Art. 10
Contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în structura/gestionarea centrelor medicale de diagnostic şi tratament şi/sau unităţilor sanitare cu paturi din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti se încheie de reprezentantul legal al acestora şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 11
Numărul minim de persoane înscrise pe listele medicilor de familie care îşi desfăşoară activitatea în cabinetele medicale aparţinând ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitară proprie se stabileşte de către direcţiile medicale sau structurile similare din ministerele şi instituţiile din sistemul naţional de apărare în funcţie de organizarea, funcţionarea şi necesarul de servicii medicale.
Art. 12
Medicii de familie din ministerele şi instituţiile apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti care au legi specifice de funcţionare şi reglementări stricte de protecţie a datelor personalului şi angajatorului raportează numeric în vederea decontării serviciile medicale (per capita, pe serviciu). Evidenţa nominală a asiguraţilor şi a serviciilor acordate acestora va fi realizată şi actualizată permanent la nivelul fiecărui medic şi va fi verificată periodic de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, prin intermediul persoanelor agreate.
Art. 13
Pentru medicii de familie din ministerele şi instituţiile apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti care îşi desfăşoară activitatea în relaţie contractuală cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, în cazul rezilierii sau încetării unui contract, precum şi în cazul decesului medicului, fişele medicale ale persoanelor înscrise pe lista medicului de familie rămân în cadrul unităţii sanitare în care medicul de familie şi-a desfăşurat activitatea şi vor fi redistribuite, prin grija furnizorului, unui alt medic de familie din structura unităţii respective.
Art. 14
Formularele de raportare stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate vor fi adaptate la specificul organizării furnizorilor de servicii medicale şi întocmite conform modelelor comunicate de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, în format electronic, şi vor fi asumate de reprezentantul legal al furnizorului prin semnătura electronică extinsă/calificată.