Secţiunea 8 - Soluţionarea contestaţiilor - Norma din 2023 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din prezentul cod, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii

M.Of. 1184

În vigoare
Versiune de la: 28 Decembrie 2023
SECŢIUNEA 8:Soluţionarea contestaţiilor
Art. 56
În termen de cel mult 24 de ore de la data publicării rezultatelor obţinute la verificarea eligibilităţii candidaţilor, la testarea preliminară sau la testarea avansată pentru funcţiile publice prevăzute la art. 50 alin. (3), candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie prin intermediul platformei informatice de concurs, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Art. 57
(1)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul individual obţinut la verificarea eligibilităţii candidaţilor, comisia de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la etapa de recrutare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.
(2)În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, candidatul este declarat "admis" ori "respins" în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform secţiunilor individuale alocate fiecărui membru din platforma informatică de concurs. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în secţiunea individuală disponibilă în platforma informatică de concurs.
(3)Comisia de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii procedează după cum urmează:
a)admite contestaţia, modificând rezultatul la verificarea eligibilităţii candidaţilor, în situaţia în care candidatul face dovada îndeplinirii condiţiilor pentru a participa la etapa de recrutare, prin documentele care au constituit dosarul de concurs;
b)respinge contestaţia, în situaţia în care candidatul nu face dovada îndeplinirii condiţiilor pentru a participa la etapa de recrutare, prin documentele care au constituit dosarul de concurs.
Art. 58
(1)În situaţia contestaţiilor formulate de candidaţi faţă de rezultatul individual obţinut la proba de testare preliminară, contestaţiile pot privi rezultatul obţinut la rezolvarea testelor-grilă, prin care sunt verificate cunoştinţele generale în domeniul respectării demnităţii umane, protecţiei drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare, egalitate de şanse şi de tratament, respectiv cunoştinţele generale în domeniul administraţiei publice.
(2)Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează baremul de corectare şi răspunsurile înregistrate, respectiv încadrarea subiectului contestat în bibliografia stabilită potrivit prevederilor art. 46 alin. (4), după caz, doar pentru candidatul contestatar, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor acordă punctaje pe care le consemnează în secţiunea individuală disponibilă în platforma informatică de concurs.
(3)În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor care procedează în condiţiile alin. (2) există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord sau diferenţă de punctaj mai mare de 10% din punctajul total alocat pentru testele grilă prevăzute la alin. (1), candidatul este declarat "admis" ori "respins" în funcţie de opinia majoritară, consemnată în secţiunile individuale alocate fiecărui membru din platforma informatică de concurs. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în secţiunea individuală disponibilă în platforma informatică de concurs.
(4)Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia modificând rezultatul candidatului la proba de testare preliminară, în situaţia în care constată că punctajul rezultat potrivit prevederilor alin. (3) este mai mare decât punctajul contestat.
(5)Comisia de soluţionare a contestaţiilor respinge contestaţia în situaţia în care constată că punctajul rezultat potrivit prevederilor alin. (3) este mai mic sau egal cu punctajul contestat.
Art. 59
(1)În situaţia contestaţiilor formulate de candidaţi cu privire la proba de testare avansată pentru funcţiile publice din categoria funcţiilor publice prevăzute la art. 50 alin. (3), centrul de evaluare analizează raportul individual prevăzut la art. 53 alin. (2) al candidatului contestatar, în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, în conformitate cu prevederile art. 20 din anexa nr. 8 la prezentul cod, precum şi cu metodologia proprie centrului de evaluare, prevăzută la art. 52 alin. (4), şi încarcă în platforma informatică de concurs rezultatul contestaţiilor.
(2)Prevederile art. 23 şi 24 se aplică în mod corespunzător şi pentru testarea avansată realizată în condiţiile art. 50 alin. (3), în cadrul centrelor de evaluare.
Art. 60
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului acesta primind o notificare prin e-mail, în termenul prevăzut la art. 57 alin. (1), precum şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la secţiunea special creată în acest scop, în condiţiile prevăzute la art. 41.
Art. 61
(1)În cazul respingerii contestaţiei privind verificarea eligibilităţii, respectiv testarea preliminară, candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
(2)În situaţia în care candidatul este nemulţumit de organizarea şi desfăşurarea concursului, respectiv de rezultatul privind testarea avansată, acesta se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Art. 62
(1)La finalizarea etapei de recrutare, ulterior comunicării rezultatelor potrivit prevederilor art. 54 alin. (2), art. 57 alin. (1) şi art. 58 alin. (2), prin platforma informatică de concurs se generează toate rezultatele şi punctajele obţinute de candidaţi în cadrul etapei de recrutare, pentru funcţia publică pentru care au candidat, acestea reprezentând parte integrantă a raportului final.
(2)Raportul final prevăzut la alin. (1) se afişează pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la secţiunea dedicată acestei etape, şi se încarcă în platforma informatică de concurs la secţiunea special creată în acest sens.