Secţiunea 3 - Repartizarea fondului locativ - Norma din 2021 internă privind utilizarea fondului locativ aflat în administrarea unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale

M.Of. 1063

În vigoare
Versiune de la: 5 Noiembrie 2021
SECŢIUNEA 3:Repartizarea fondului locativ
Art. 9
(1)Repartizarea locuinţelor se face în baza unei cereri scrise din partea solicitantului adresate directorului executiv al unităţii teritoriale care are în administrare locuinţele.
(2)Repartizarea locuinţelor se realizează de comisia de repartizare a locuinţelor, care este numită, la începutul fiecărui an, prin decizie a directorului executiv al unităţii teritoriale care are în administrare locuinţele şi este formată din cel puţin doi membri, un preşedinte şi un secretar.
(3)În cazuri temeinic justificate, comisia de repartizare a locuinţelor poate propune spre aprobare directorului executiv al unităţii teritoriale care administrează locuinţele repartizarea nominală a unor locuinţe de intervenţie personalului din unitate care nu îndeplineşte funcţii sau atribuţii de serviciu ce necesită prezenţa lui permanentă sau în caz de urgenţă la unitate, dar numai în cazul în care la nivelul unităţii teritoriale nu sunt înregistrate cereri de la personalul care îndeplineşte condiţiile privind repartizarea locuinţelor de intervenţie.
(4)În cazul în care la nivelul unităţii teritoriale care administrează locuinţele nu sunt cereri de repartizare de la personalul propriu sau al altor unităţi teritoriale pentru toate locuinţele disponibile, se pot atribui locuinţele de serviciu personalului încadrat în celelalte instituţii de apărare, ordine publică şi securitate naţională, precum şi pensionarilor ANRSPS sau soţului/soţiei supravieţuitor/supravieţuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat, dacă aceştia justifică necesitatea şi se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 23 şi 27.
(5)Cazurile prevăzute la alin. (3) şi (4) se analizează de comisia constituită potrivit alin. (2), concluziile analizei fiind înscrise într-un raport care se prezintă spre aprobare directorului executiv al unităţii teritoriale care are în administrare locuinţele.
(6)Modul de repartizare nominală a locuinţelor de serviciu sau de intervenţie se consemnează în raportul şedinţei de analiză al comisiei de repartizare a locuinţelor.
(7)Hotărârile comisiei de repartizare înscrise în raportul şedinţei de analiză pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10
Comisia de repartizare a locuinţelor are următoarele atribuţii:
a)hotărăşte, cu majoritate simplă, în plen, repartizarea nominală a locuinţelor de serviciu şi de intervenţie, conform prevederilor prezentelor norme interne;
b)întocmeşte raportul şedinţei de analiză, care, după semnarea de către toţi membrii comisiei, se prezintă directorului executiv al unităţii teritoriale care are în administrare locuinţele, spre aprobare;
c)analizează, anual, din punctul de vedere al gradului de ocupare şi al stării acestora, situaţia locuinţelor aflate în administrare şi prezintă în scris concluziile şi, după caz, propunerile directorului executiv al unităţii teritoriale;
d)primeşte şi înregistrează cererile de locuinţe ale personalului, căruia îi poate solicita date şi documente suplimentare cu privire la cererea formulată;
e)analizează situaţia locativă a solicitanţilor;
f)stabileşte lista de priorităţi pe baza criteriilor şi punctajelor conform art. 13 şi înştiinţează de îndată solicitanţii despre aceasta;
g)la sesizarea compartimentului cu atribuţii în domeniul resurselor umane, aduce la cunoştinţa directorului executiv al unităţii teritoriale orice modificare intervenită în raporturile de serviciu sau de muncă ale personalului căruia i-au fost închiriate locuinţe, de exemplu: mutarea din unitatea teritorială în altă structură a ANRSPS sau încetarea raporturilor de serviciu/de muncă cu unitatea teritorială, decesul titularului de contract şi altele asemenea;
h)întocmeşte, la începutul fiecărui an, până la data de 31 ianuarie, situaţia privind necesarul de locuinţe pentru personalul unităţii teritoriale;
i)analizează şi supune, după caz, aprobării directorului executiv solicitările de schimburi de locuinţe între angajaţi;
j)aduce la cunoştinţa solicitanţilor hotărârile luate privind repartizarea nominală a locuinţelor.
Art. 11
Prin excepţie de la art. 10 lit. b), atunci când comisia de repartizare a locuinţelor atribuie locuinţa directorului executiv al unităţii teritoriale, raportul şedinţei de analiză al comisiei este aprobat de către înlocuitorul legal acestuia.
Art. 12
(1)La stabilirea listelor de priorităţi, comisia de repartizare a locuinţelor va avea în vedere următoarele criterii (C) şi punctaje (P) asociate criteriilor:
1.C1 - în funcţie de situaţia locativă a solicitantului:
a)personal care ocupă o locuinţă din fondul locativ al unităţii teritoriale, dar aceasta nu îndeplineşte exigenţele minimale corespunzătoare numărului de membri de familie prevăzut de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - 2 puncte;
b)personal care locuieşte cu chirie la persoane fizice sau juridice - 4 puncte;
c)personal care urmează să fie evacuat din locuinţa pe care o ocupă, prin punerea în aplicare a unor sentinţe judecătoreşti sau în virtutea altor prevederi legale, din motive care nu i se pot imputa - 6 puncte;
d)personal care nu deţine locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea, nici el, nici soţul/soţia/persoanele aflate în întreţinere, în cazul personalului angajat sau mutat în interesul serviciului - 8 puncte;
e)personal care locuieşte cu chirie în imobile care nu mai prezintă siguranţă în exploatare ca urmare a unor cauze naturale, precum: inundaţii, cutremure, incendii etc., evenimente care au intervenit pe timpul derulării contractului de închiriere - 10 puncte;
2.C2 - numărul persoanelor aflate legal în întreţinere, prezentat pe bază de declaraţie notarială dată pe propria răspundere:
a)pentru fiecare copil aflat legal în întreţinere - 2 puncte;
b)pentru fiecare persoană aflată legal în întreţinere, alta decât copiii, şi care nu deţine locuinţă proprietate personală - 1 punct;
3.C3 - situaţia familială a solicitantului:
a)familie monoparentală - 4 puncte;
b)căsătorit - 1 punct;
4.C4 - starea de sănătate a solicitantului sau a membrilor de familie ai acestuia:
a)pentru solicitantul care suferă de bolile prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare - 2 puncte;
b)pentru fiecare membru de familie care suferă de bolile prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare - 1 punct;
5.C5 - alte criterii:
a)soţul/soţia îşi desfăşoară activitatea în cadrul ANRSPS - 2 puncte;
b)vechimea în muncă în cadrul ANRSPS - 1 punct/an întreg;
c)vechimea cererii de locuinţă - 0,5 punct/an întreg.
Art. 13
(1)Pentru a obţine punctajul final (Pf), numărul de puncte (P) obţinute de solicitant în cadrul fiecărui criteriu se însumează conform formulei:
Pf = Sigma P (Ci), unde i are valori de la 1 la 5, iar C reprezintă criteriul.
(2)Repartizarea nominală a locuinţelor se face conform numărului de puncte obţinut de fiecare solicitant, în ordinea descrescătoare a punctajului şi în limita numărului locuinţelor disponibile.
(3)La acelaşi nivel de prioritate, comisia de repartizare a locuinţelor stabileşte repartiţia locuinţelor în funcţie de situaţia locativă concretă, venitul mediu lunar al familiei şi importanţa socială a muncii, consemnând în procesul-verbal justificarea deciziei.
Art. 14
Pentru obţinerea unei locuinţe de serviciu sau de intervenţie, personalul ANRSPS trebuie să înainteze directorului executiv al unităţii teritoriale din care face parte o cerere, însoţită de copii ale tuturor documentelor care să justifice solicitarea formulată şi încadrarea acesteia în prevederile legale.
Art. 15
(1)Personalul care deţine în proprietate un spaţiu locativ în altă localitate decât cea în care îşi desfăşoară activitatea poate beneficia de locuinţă de serviciu sau de intervenţie, aflată în administrarea unităţilor teritoriale, în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea.
(2)Personalului ANRSPS nu i se poate repartiza locuinţă de serviciu sau de intervenţie dacă el/ea sau soţia/soţul deţine în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea locuinţă proprietate personală care îndeplineşte exigenţele minimale de suprafaţă corespunzătoare numărului membrilor de familie, conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 16
(1)Personalul ANRSPS are dreptul la locuinţă de serviciu sau de intervenţie aflată în administrarea unităţilor teritoriale, în condiţiile legii, în limita numărului locuinţelor disponibile.
(2)Personalul ANRSPS beneficiază de dreptul prevăzut la alin. (1) în următoarele condiţii:
a)dacă el/ea, soţia/soţul sau ceilalţi membri de familie aflaţi în întreţinere nu deţin ori nu au deţinut o locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea, cu excepţia cazului în care aceasta nu ar satisface/nu ar fi satisfăcut exigenţele minimale de suprafaţă corespunzătoare numărului de membri de familie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b)dacă el/ea, soţia/soţul nu are repartizată prin contractul de închiriere o locuinţă din fondul locativ de stat în localitatea în care se află unitatea teritorială în care îşi desfăşoară activitatea;
c)nu a beneficiat nici el/ea şi nici soţul/soţia de nicio formă de sprijin pentru construirea sau cumpărarea unei locuinţe prin intermediul structurilor de apărare, ordine publică şi siguranţă sau securitate naţională.
Art. 17
La încetarea activităţii, personalul ANRSPS care deţine cu contract de închiriere o locuinţă de serviciu sau de intervenţie este obligat să o predea, pe bază de proces-verbal, unităţii teritoriale care o are în administrare, în termen de 30 de zile de la încetarea activităţii, cu excepţia cazurilor în care locuinţele sunt ocupate de pensionari ai ANRSPS sau de soţul/soţia supravieţuitor/supravieţuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat, dacă aceştia justifică necesitatea şi se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 27.
Art. 18
Atunci când o locuinţă devine disponibilă, comisia de repartizare a locuinţelor din cadrul unităţii teritoriale care o are în evidenţă o repartizează în termen de cel mult 30 de zile altei persoane din unitatea teritorială, pe baza criteriilor de la art. 12, dacă există cereri de repartizare.
Art. 19
Se consideră că o locuinţă este disponibilă atunci când a încetat valabilitatea contractului de închiriere şi a fost predată de locatar pe bază de proces-verbal unităţii teritoriale.
Art. 20
Schimbul de locuinţe dintre personalul aceleiaşi unităţi teritoriale se poate face numai cu acordul comisiei de repartizare a locuinţelor şi cu aprobarea directorului executiv al unităţii teritoriale, pentru schimbarea contractului de închiriere.
Art. 21
(1)Comisia de repartizare a locuinţelor stabileşte, prin vot, persoanele care au dreptul de a ocupa o locuinţă de intervenţie disponibilă, ţinând cont de nevoile unităţii teritoriale şi de îndeplinirea de către solicitanţi a celorlalte condiţii prevăzute de prezentele norme interne.
(2)Directorii executivi ai unităţilor teritoriale atribuie locuinţele de intervenţie solicitate persoanelor stabilite prin raportul întocmit de comisia de repartizare a locuinţelor.
(3)În cazul în care prin reorganizare se desfiinţează/înfiinţează unităţi teritoriale, locuinţele de intervenţie aferente se repartizează la unitatea/unităţile care au preluat activitatea.