Norma din 2018 privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit
M.Of. 969
În vigoare Versiune de la: 8 Aprilie 2024
Norma din 2018 privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit
Dată act: 25-oct-2018
Emitent: Camera Auditorilor Financiari din Romania
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
Prezentele norme reglementează procedura de retragere, redobândire şi suspendare a calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR sau Camera), dobândită de către auditorii financiari şi de către firmele de audit, potrivit Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018.
CAPITOLUL II:Retragerea calităţii de membru al Camerei pentru auditori financiari şi firme de audit
Art. 2
(1)Retragerea calităţii de membru al CAFR a auditorilor financiari şi firmelor de audit se efectuează în baza ordinului de retragere a autorizării, emis de către preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS).
(2)Retragerea calităţii de membru al CAFR a auditorilor financiari şi firmelor de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR de retragere a calităţii de membru, şi pentru situaţia neachitării cotizaţiilor datorate la termenele stabilite prin hotărâri ale Consiliului Camerei.
(3)Retragerea calităţii de membru al CAFR a auditorilor financiari şi firmelor de audit se poate efectua la cererea acestora, cu condiţia îndeplinirii obligaţiilor de plată a cotizaţiilor la zi. Cererea privind retragerea calităţii de membru al CAFR va fi însoţită de certificatul de membru/autorizaţia eliberat/eliberată de CAFR, împreună cu dovada plăţii cotizaţiilor la zi.
(4)Prin excepţie de la alin. (3), auditorul financiar sau firma de audit care figurează cu obligaţii de plată mai vechi de doi ani poate solicita retragerea calităţii de membru al CAFR, prin cerere, cu condiţia să achite integral datoriile restante, cu o reducere acordată de CAFR în procent de 10% din totalul restanţelor.Art. 3
(1)Compartimentul servicii şi asistenţă membri (CSAM) analizează situaţia financiară şi disciplinară a auditorilor financiari şi firmelor de audit pentru care ASPAAS a emis ordinul menţionat la art. 2 şi întocmeşte o situaţie privind condiţiile în care se efectuează retragerea.
(2)Situaţia prevăzută la alin. (1) conţine informaţii referitoare la:
a)obligaţiile pecuniare faţă de Cameră;
b)existenţa unor măsuri disciplinare împotriva auditorului financiar sau a firmei de audit, aflate în curs de soluţionare, potrivit legii;
c)existenţa unor măsuri de monitorizare conform normelor de control al calităţii serviciilor de audit financiar, ca urmare a obţinerii calificativelor D, C sau B, din punctul de vedere al monitorizării calităţii serviciilor de audit financiar, altele decât auditul statutar.
Art. 4
(1)Obligaţiile restante faţă de CAFR se notifică auditorului financiar sau firmei de audit, prin orice mijloc de comunicare (electronic, prin poştă, fax, presă), în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la primirea ordinului de retragere a autorizării auditorului financiar sau firmei de audit, emis de către preşedintele ASPAAS.
(2)În notificare se acordă un termen pentru conformare de cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii notificării.
(3)Obligaţiile restante neachitate până la termenul solicitat implică aplicarea măsurilor administrative de executare silită, potrivit legii.
Art. 5
(11)Retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR de retragere a calităţii de membru, şi pentru situaţia neachitării cotizaţiilor datorate la termenele stabilite prin hotărâri ale Consiliului Camerei.
(12)Retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit, la cerere, potrivit art. 2 alin. (3), se realizează prin emiterea unei hotărâri a Consiliului CAFR, în termen de 30 de zile de la îndeplinirea tuturor obligaţiilor pecuniare de către auditorul financiar sau firma de audit, potrivit art. 2 alin. (3) şi (4), şi are drept consecinţă radierea din Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(1)Retragerea calităţii de membru al Camerei se realizează prin emiterea unei hotărâri a Consiliului Camerei în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de retragere a autorizării auditorului financiar sau firmei de audit, emis de către preşedintele ASPAAS, şi are drept consecinţă radierea din Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(11)Retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR de retragere a calităţii de membru, şi pentru situaţia neachitării cotizaţiilor datorate la termenele stabilite prin hotărâri ale Consiliului Camerei.
(12)Retragerea calităţii de membru al Camerei a auditorilor financiari şi firmelor de audit, la cerere, potrivit art. 2 alin. (3), se realizează prin emiterea unei hotărâri a Consiliului CAFR, în termen de 30 de zile de la îndeplinirea tuturor obligaţiilor pecuniare de către auditorul financiar sau firma de audit, potrivit art. 2 alin. (3) şi (4), şi are drept consecinţă radierea din Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.(2)Hotărârea Consiliului Camerei privind retragerea calităţii de membru al CAFR pentru auditorii financiari sau firmele de audit se transmite spre informare ASPAAS, împreună cu notificarea privind aspectele legate de neîndeplinirea obligaţiilor faţă de CAFR, existenţa unor măsuri disciplinare împotriva auditorului financiar ori existenţa unor măsuri de monitorizare, conform normelor de control al calităţii serviciilor de audit financiar, altele decât audit statutar, în măsura în care acestea pot afecta buna reputaţie sau alte cerinţe ale Codului etic.
(3)Hotărârea Consiliului CAFR de retragere a calităţii de membru se comunică persoanei sau firmei în cauză, iar CSAM actualizează baza de date a CAFR şi Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
Art. 6
Auditorul financiar sau firma de audit pentru care calitatea de membru al Camerei a fost retrasă prin hotărâre a Consiliului Camerei conform art. 5 este radiat din Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România, începând cu data emiterii hotărârii Consiliului CAFR.
Art. 7
(1)Retragerea auditorilor financiari, membri ai CAFR, persoane fizice, poate avea consecinţe şi asupra calităţii de asociat, acţionar sau administrator în cadrul unei firme de audit, în situaţia în care nu mai sunt respectate condiţiile de înscriere a firmei de audit ca membru al CAFR.
(2)În cazul decesului unui auditor financiar, membru al Camerei, Compartimentul contabilitate, resurse umane şi servicii interne, prin dispoziţia secretarului general, poate efectua demersurile necesare prin care să fie adus un ultim omagiu prin depunerea din partea Camerei a unei coroane de flori. Totodată, în decurs de 90 de zile de la data decesului, orice membru de familie sau moştenitor poate solicita CAFR, prin cerere la care se ataşează o copie a certificatului de deces, restituirea cotizaţiei fixe achitate de către defunct pentru anul în care s-a produs evenimentul, proporţional cu lunile rămase din respectivul an.CAPITOLUL III:Redobândirea calităţii de membru al CAFR
Art. 8
(1)Redobândirea calităţii de membru al CAFR se efectuează în baza ordinului preşedintelui ASPAAS de autorizare ca auditor financiar, emis în urma îndeplinirii procedurii de redobândire a autorizării.
(2)Redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România de către auditorii financiari şi firmele de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR, şi pentru situaţia auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a retras calitatea de membru al Camerei, fie la cererea acestora, fie ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată a cotizaţiilor fixe şi variabile la termenele legale şi pentru care au fost emise ordine ale preşedintelui ASPAAS de radiere din Registrul public electronic.
(21)Auditorii financiari şi firmele de audit pot solicita redobândirea calităţii de membru al CAFR, potrivit art. 8 alin. (2), o singură dată, dar nu mai târziu de 5 ani de la data emiterii hotărârilor de retragere a calităţii de membru menţionate la art. 5 alin. (11) sau (12), după caz.
(3)În vederea redobândirii calităţii de membru al CAFR şi reînscrierii în Registrul membrilor CAFR, auditorii financiari trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) o cerere pentru redobândirea calităţii de membru, datată şi semnată (anexa nr. 1), însoţită de copia actului de identitate/paşaportului.
(4)În vederea redobândirii calităţii de membru al CAFR şi reînscrierii în Registrul membrilor CAFR, firmele de audit trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) o cerere pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi înscrierea firmei de audit în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România (anexa nr. 2), semnată de reprezentantul legal al firmei de audit şi însoţită de un dosar ce conţine următoarele documente:
a)copia actului constitutiv actualizat, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei, repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia, precum şi obiectul principal de activitate care atestă exercitarea activităţii de audit financiar, conform prevederilor legale;
b)copia certificatului de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC);
c)copia certificatului constatator nu mai vechi de 30 de zile de la momentul depunerii cererii, eliberat de ONRC. Se acceptă şi certificate constatatoare eliberate de ONRC prin serviciul online;
d)lista cu persoanele fizice sau juridice, membri ai CAFR, care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
e)lista cu toţi membrii consiliului de administraţie sau de conducere şi membrii asociaţi/acţionari, precizând numele, prenumele şi numărul certificatului de membru/denumirea firmei şi numărul autorizaţiei.
(5)În completarea documentelor prevăzute la alin. (3) şi (4), auditorii financiari şi firmele de audit trebuie să depună dovada achitării cotizaţiilor restante şi dovada achitării cotizaţiei fixe anuale în primul an de la momentul redobândirii calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, după cum urmează:
- 1.500 lei pentru auditorii financiari activi;
- 1.100 lei pentru auditorii financiari nonactivi;
- 2.100 lei pentru firmele de audit.
Cotizaţiile restante se vor comunica, la cererea auditorilor financiari şi a firmelor de audit, de către Compartimentul servicii şi asistenţă membri.
(6)Pentru auditorii financiari şi firmele de audit care solicită redobândirea calităţii de membru, potrivit alin. (3) şi (4), Camera Auditorilor Financiari din România va solicita ASPAAS confirmarea faptului că respectivii/respectivele auditori financiari sau firme de audit sunt autorizaţi/autorizate potrivit evidenţelor autorităţii.
(7)După verificarea tuturor documentelor şi confirmarea ASPAAS, Compartimentul servicii şi asistenţă membri înaintează solicitările auditorilor financiari şi firmelor de audit Consiliului CAFR spre aprobare.Art. 9
(2)Hotărârea Consiliului CAFR se emite în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de autorizare emis de către preşedintele ASPAAS, prevăzut la art. 8 alin. (1), şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(21)Hotărârea Consiliului CAFR pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) se emite în termen de 30 de zile de la data finalizării tuturor etapelor prevăzute la alin. (3)-(7) şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(22)După aprobarea hotărârii de redobândire a calităţii de membru al CAFR, auditorii financiari primesc certificat, carnet şi parafă de membru al Camerei, iar firmelor de audit li se eliberează autorizaţia de membru. Documentele auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a reatribuit calitatea de membru vor conţine acelaşi număr unic de înregistrare în Registrul membrilor CAFR pe care l-au avut la momentul retragerii calităţii de membru.
(3)Hotărârea Consiliului Camerei privind redobândirea calităţii de membru al CAFR se transmite spre informare ASPAAS şi auditorilor financiari şi firmelor de audit în cauză.
(1)Redobândirea calităţii de membru al Camerei se realizează prin emiterea de către Consiliul CAFR a unei hotărâri de redobândire a calităţii de membru al CAFR.
(2)Hotărârea Consiliului CAFR se emite în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de autorizare emis de către preşedintele ASPAAS, prevăzut la art. 8 alin. (1), şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(21)Hotărârea Consiliului CAFR pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) se emite în termen de 30 de zile de la data finalizării tuturor etapelor prevăzute la alin. (3)-(7) şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(22)După aprobarea hotărârii de redobândire a calităţii de membru al CAFR, auditorii financiari primesc certificat, carnet şi parafă de membru al Camerei, iar firmelor de audit li se eliberează autorizaţia de membru. Documentele auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a reatribuit calitatea de membru vor conţine acelaşi număr unic de înregistrare în Registrul membrilor CAFR pe care l-au avut la momentul retragerii calităţii de membru.
(3)Hotărârea Consiliului Camerei privind redobândirea calităţii de membru al CAFR se transmite spre informare ASPAAS şi auditorilor financiari şi firmelor de audit în cauză.CAPITOLUL IV:Suspendarea exercitării activităţii membrilor CAFR
SECŢIUNEA 1:Suspendarea exercitării activităţii membrilor CAFR, persoane fizice
Art. 10
Suspendarea calităţii de membru al CAFR pentru auditorii financiari se efectuează:
a)în baza ordinului de suspendare a activităţii ca auditor financiar, emis de către preşedintele ASPAAS, ca urmare a îndeplinirii procedurilor de aprobare a suspendării;
b)ca urmare a sancţiunii disciplinare aplicate de comisia de disciplină din cadrul CAFR, conform legii.
Art. 11
(1)Suspendarea activităţii auditorului financiar, aprobată prin ordin al preşedintelui ASPAAS, se realizează prin emiterea de către Consiliul CAFR a unei hotărâri de suspendare a exercitării activităţii de membru al CAFR, în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de suspendare a activităţii auditorului financiar, emis de către preşedintele ASPAAS.
(2)Perioada de suspendare începe şi se încheie la datele menţionate în ordinul de suspendare a activităţii ca auditor financiar, emis de preşedintele ASPAAS.
(3)Hotărârea Consiliului CAFR de suspendare a exercitării activităţii de membru al CAFR se comunică persoanei în cauză, iar CSAM actualizează baza de date a CAFR şi Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(4)Pe perioada suspendării, auditorii financiari sunt scutiţi de plata cotizaţiilor de membru al CAFR, de efectuarea pregătirii profesionale continue pentru activitatea de audit financiar, alta decât auditul statutar, de depunerea raportului de activitate/declaraţiei fără activitate.
(5)Obligaţia pecuniară înregistrată în evidenţele CAFR pentru membrii auditori financiari cărora le-a fost aprobată suspendarea reprezintă un debit scadent în sarcina auditorului şi, corespunzător, o creanţă certă a CAFR, fără nicio influenţă asupra datei/perioadei de suspendare.
(6)Hotărârea Consiliului Camerei privind suspendarea exercitării activităţii de membru al CAFR se transmite spre informare ASPAAS.
Art. 12
La expirarea perioadei de suspendare, auditorul financiar revine la statutul de auditor financiar avut anterior, suspendarea exercitării activităţii de membru al CAFR încetând de drept.
Art. 13
(1)Încetarea suspendării exercitării activităţii de membru al CAFR înainte de expirarea termenului de suspendare se efectuează pe baza ordinului preşedintelui ASPAAS de încetare a suspendării activităţii ca auditor financiar şi a hotărârii Consiliului CAFR de încetare a suspendării activităţii de membru al CAFR, emisă în cel mult 30 de zile de la data primirii ordinului preşedintelui ASPAAS.
(2)Data încetării suspendării este cea menţionată în ordinului preşedintelui ASPAAS de încetare a suspendării activităţii ca auditor financiar.
(3)Hotărârea Consiliului Camerei privind încetarea suspendării exercitării activităţii de membru al CAFR se comunică persoanei în cauză şi se transmite spre informare ASPAAS.
SECŢIUNEA 2:Suspendarea exercitării activităţii membrilor CAFR, firme de audit
Art. 14
Suspendarea calităţii de membru al CAFR pentru firmele de audit se efectuează:
a)în baza ordinului preşedintelui ASPAAS de suspendare temporară a activităţii firmei de audit şi de stabilire a duratei de suspendare;
b)ca urmare a sancţiunii disciplinare aplicate de comisia de disciplină din cadrul CAFR, conform legii.
Art. 15
În baza ordinului menţionat la art. 14 lit. a), Consiliul CAFR emite o hotărâre de suspendare a calităţii de membru al CAFR, în termen de 30 zile de la data primirii ordinului preşedintelui ASPAAS.
Art. 16
Perioada de suspendare începe şi se încheie la datele menţionate în ordinul de suspendare temporară a activităţii firmei de audit, emis de preşedintele ASPAAS.
Art. 17
(1)Hotărârea Consiliului CAFR de suspendare temporară a activităţii firmei de audit se comunică reprezentantului legal al firmei în cauza, iar CSAM actualizează baza de date a CAFR şi Registrul membrilor CAFR.
(2)Hotărârea Consiliului Camerei de suspendare temporară a activităţii firmei de audit se transmite spre informare ASPAAS.
Art. 18
(1)Pe perioada suspendării, firmele de audit sunt scutite de plata cotizaţiilor de membru al CAFR şi de depunerea raportului de activitate/declaraţiei fără activitate.
(2)Obligaţia pecuniară înregistrată în evidenţele CAFR pentru firmele de audit cărora le-a fost aprobată suspendarea reprezintă un debit scadent în sarcina auditorului şi, corespunzător, o creanţă certă a CAFR, fără nicio influenţă asupra datei/perioadei de suspendare
Art. 19
Reluarea activităţii firmei de audit înainte de expirarea termenului până la care a avut activitatea suspendată temporar la oficiul registrului comerţului se face pe baza ordinului preşedintelui ASPAAS privind încetarea suspendării şi reluarea activităţii.
Art. 20
(1)În baza ordinului menţionat la art. 19, Consiliul CAFR emite o hotărâre de încetare a suspendării calităţii de membru al CAFR, în termen de 30 de zile de la data primirii ordinului preşedintelui ASPAAS.
(2)Data încetării suspendării este cea menţionată în ordinul preşedintelui ASPAAS de încetare a suspendării şi reluare a activităţii firmei de audit.
Art. 21
(1)Hotărârea Consiliului CAFR de încetare a suspendării calităţii de membru se comunică reprezentantului legal al firmei în cauză, iar CSAM actualizează baza de date a CAFR şi Registrul membrilor CAFR.
(2)Hotărârea Consiliului Camerei de suspendare temporară a activităţii firmei de audit se transmite spre informare ASPAAS.
CAPITOLUL V:Dispoziţii tranzitorii
Art. 22
Prezentele norme se aplică inclusiv pentru ordinele preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizării, respectiv de suspendare a activităţii, emise începând cu data de 15 iulie 2018 şi până la intrarea în vigoare a prezentelor norme, pentru cazurile aflate în soluţionare la CAFR.
CAPITOLUL VI:Dispoziţii finale
Art. 23
(1)Solicitările scrise formulate de auditorii financiari sau firmele de audit direct CAFR de retragere a calităţii de membru, de suspendare a exercitării activităţii sau de redobândire a calităţii de membru, potrivit legii, care nu sunt însoţite de ordinele preşedintelui ASPAAS emise pentru retragerea autorizării/suspendarea exercitării activităţii sau redobândirea autorizării, vor fi restituite solicitanţilor, pe loc sau în cel mult o zi lucrătoare de la primire, împreună cu dosarul depus.
(2)Restituirea solicitărilor prevăzută la alin. (1) va fi însoţită, după caz, de îndrumarea solicitantului de a se adresa ASPAAS pentru o competentă soluţionare.
(3)CAFR operează retragerea calităţii de membru, suspendarea exercitării activităţii sau redobândirea calităţii de membru în temeiul prezentelor norme, având la bază ordinele preşedintelui ASPAAS, unde se impune.
(4)Prin excepţie de la alin. (3), cazurile prevăzute de art. 10 lit. b) nu vor avea la bază un ordin al preşedintelui ASPAAS, având la bază hotărârea comisiei de disciplină din cadrul CAFR.
ANEXA nr. 1:CERERE pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
CERERE pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
Subsemnatul/Subsemnata, ......................................, născut(ă) la data de .........................., identificat(ă) cu BI/CI/paşaport nr. ........ seria ............., eliberat(ă) de ............................ la data de ......................, CNP ....................................., cu domiciliul în localitatea .........................., str. ................. nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul .............., cu adresa de corespondenţă în localitatea ..............................., str. ................. nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........................., solicit redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
Anexez la prezenta cerere copia actului de identitate/paşaportului.
Declar pe propria răspundere următoarele:
1.Îndeplinesc criteriile de bună reputaţie, astfel cum sunt stabilite conform Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, şi Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 89/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
|_| Da
|_| Nu
2.Potrivit criteriilor de încadrare a auditorilor financiari, conform art. 23 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018, mă încadrez în categoria auditorilor financiari:
|_| Activi
|_| Nonactivi1
__________
1 La declararea statutului de auditor financiar nonactiv se indică legea care stabileşte starea de incompatibilitate cu exercitarea activităţii de audit financiar. Nu se poate declara statutul de auditor financiar nonactiv la cerere decât cu respectarea prevederilor art. 23 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018.
3.Modalitatea în care îmi desfăşor activitatea din punct de vedere economic (PFA, PFI, alte forme de exercitare a activităţii din punct de vedere economic prevăzute de lege) este: ....................................................................................................................
4.Numele, adresa, adresa paginii de internet, dacă este cazul, şi numărul de înregistrare al firmelor de audit la care sunt angajat sau la care sunt asociat ca partener sau în vreun alt mod, dacă este cazul: ..........................................................................
5.Înregistrări la alte organisme profesionale din ţară sau la autorităţile competente ale altor state membre şi/sau ale altor ţări terţe: ....................................................................................
6.Mă angajez să respect prevederile legale în domeniu şi să îndeplinesc obligaţiile care îmi revin în calitate de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România.
Date de contact:
- telefon: ..............................................
- adresă de e-mail: .....................................................
Data ..................................... | Semnătura ........................... |
ANEXA nr. 2:CERERE pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România a firmei de audit ............................
CERERE pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România a firmei de audit ............................
Subsemnatul/Subsemnata, ........................................, auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), posesor/posesoare al/a carnetului nr. ......................, în calitate de reprezentant legal al firmei de audit ........................................., cu sediul social în localitatea ................................., str. .................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ...................., CUI .................................., înregistrată la ONRC cu nr. ......................., solicit pentru aceasta redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
Anexez la prezenta cerere următoarele:
- copia actului constitutiv actualizat, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei, precum şi repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia, conform prevederilor legale;
- copia certificatului de înregistrare, eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC);
- copia certificatului constatator nu mai vechi de 30 de zile de la momentul depunerii cererii, eliberat de ONRC;
- lista cu persoanele fizice sau juridice, membri ai CAFR, care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
- lista cu toţi membrii consiliului de administraţie/conducere şi membrii asociaţi/acţionari, precizând numele, prenumele şi numărul certificatului de membru/denumirea firmei şi numărul autorizaţiei.
Declar pe propria răspundere că firma ....................................... îndeplineşte criteriile de bună reputaţie, astfel cum sunt stabilite conform Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, şi Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 89/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
|_| Da
|_| Nu
Menţionez că societatea este/nu este membru al următoarelor organisme profesionale de profil din ţară sau din străinătate:
.....................................................................................................................
Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt corecte şi complete.
Auditor financiar - administrator, ................................................ | Data ................................ |
Datele de contact ale firmei de audit:
Telefon mobil: ..............................
Adresă de e-mail: ..........................................................
Adresă website (dacă este cazul): ..........................
Adresa de corespondenţă (alta decât sediul social, dacă este cazul):
Localitatea .............................., str. ........................................ nr....., bl. ...., sc. ...., et....., ap. ...., judeţul/sectorul .........................................
Persoană de contact: .......................................................................Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 969 din data de 15 noiembrie 2018
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (4)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (4)
- Hotararea 29/2024 pentru modificarea şi completarea Normelor privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018
- Hotararea 79/2021 pentru modificarea şi completarea Normelor privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018
- Hotararea 35/2021 pentru completarea Normelor privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018