Capitolul iii - Redobândirea calităţii de membru al CAFR - Norma din 2018 privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit
M.Of. 969
În vigoare Versiune de la: 8 Aprilie 2024
CAPITOLUL III:Redobândirea calităţii de membru al CAFR
Art. 8
(1)Redobândirea calităţii de membru al CAFR se efectuează în baza ordinului preşedintelui ASPAAS de autorizare ca auditor financiar, emis în urma îndeplinirii procedurii de redobândire a autorizării.
(2)Redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România de către auditorii financiari şi firmele de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR, şi pentru situaţia auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a retras calitatea de membru al Camerei, fie la cererea acestora, fie ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată a cotizaţiilor fixe şi variabile la termenele legale şi pentru care au fost emise ordine ale preşedintelui ASPAAS de radiere din Registrul public electronic.
(21)Auditorii financiari şi firmele de audit pot solicita redobândirea calităţii de membru al CAFR, potrivit art. 8 alin. (2), o singură dată, dar nu mai târziu de 5 ani de la data emiterii hotărârilor de retragere a calităţii de membru menţionate la art. 5 alin. (11) sau (12), după caz.
(3)În vederea redobândirii calităţii de membru al CAFR şi reînscrierii în Registrul membrilor CAFR, auditorii financiari trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) o cerere pentru redobândirea calităţii de membru, datată şi semnată (anexa nr. 1), însoţită de copia actului de identitate/paşaportului.
(4)În vederea redobândirii calităţii de membru al CAFR şi reînscrierii în Registrul membrilor CAFR, firmele de audit trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) o cerere pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi înscrierea firmei de audit în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România (anexa nr. 2), semnată de reprezentantul legal al firmei de audit şi însoţită de un dosar ce conţine următoarele documente:
a)copia actului constitutiv actualizat, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei, repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia, precum şi obiectul principal de activitate care atestă exercitarea activităţii de audit financiar, conform prevederilor legale;
b)copia certificatului de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC);
c)copia certificatului constatator nu mai vechi de 30 de zile de la momentul depunerii cererii, eliberat de ONRC. Se acceptă şi certificate constatatoare eliberate de ONRC prin serviciul online;
d)lista cu persoanele fizice sau juridice, membri ai CAFR, care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
e)lista cu toţi membrii consiliului de administraţie sau de conducere şi membrii asociaţi/acţionari, precizând numele, prenumele şi numărul certificatului de membru/denumirea firmei şi numărul autorizaţiei.
(5)În completarea documentelor prevăzute la alin. (3) şi (4), auditorii financiari şi firmele de audit trebuie să depună dovada achitării cotizaţiilor restante şi dovada achitării cotizaţiei fixe anuale în primul an de la momentul redobândirii calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, după cum urmează:
- 1.500 lei pentru auditorii financiari activi;
- 1.100 lei pentru auditorii financiari nonactivi;
- 2.100 lei pentru firmele de audit.
Cotizaţiile restante se vor comunica, la cererea auditorilor financiari şi a firmelor de audit, de către Compartimentul servicii şi asistenţă membri.
(6)Pentru auditorii financiari şi firmele de audit care solicită redobândirea calităţii de membru, potrivit alin. (3) şi (4), Camera Auditorilor Financiari din România va solicita ASPAAS confirmarea faptului că respectivii/respectivele auditori financiari sau firme de audit sunt autorizaţi/autorizate potrivit evidenţelor autorităţii.
(7)După verificarea tuturor documentelor şi confirmarea ASPAAS, Compartimentul servicii şi asistenţă membri înaintează solicitările auditorilor financiari şi firmelor de audit Consiliului CAFR spre aprobare.Art. 9
(2)Hotărârea Consiliului CAFR se emite în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de autorizare emis de către preşedintele ASPAAS, prevăzut la art. 8 alin. (1), şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(21)Hotărârea Consiliului CAFR pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) se emite în termen de 30 de zile de la data finalizării tuturor etapelor prevăzute la alin. (3)-(7) şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(22)După aprobarea hotărârii de redobândire a calităţii de membru al CAFR, auditorii financiari primesc certificat, carnet şi parafă de membru al Camerei, iar firmelor de audit li se eliberează autorizaţia de membru. Documentele auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a reatribuit calitatea de membru vor conţine acelaşi număr unic de înregistrare în Registrul membrilor CAFR pe care l-au avut la momentul retragerii calităţii de membru.
(3)Hotărârea Consiliului Camerei privind redobândirea calităţii de membru al CAFR se transmite spre informare ASPAAS şi auditorilor financiari şi firmelor de audit în cauză.
(1)Redobândirea calităţii de membru al Camerei se realizează prin emiterea de către Consiliul CAFR a unei hotărâri de redobândire a calităţii de membru al CAFR.
(2)Hotărârea Consiliului CAFR se emite în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de autorizare emis de către preşedintele ASPAAS, prevăzut la art. 8 alin. (1), şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(21)Hotărârea Consiliului CAFR pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) se emite în termen de 30 de zile de la data finalizării tuturor etapelor prevăzute la alin. (3)-(7) şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(22)După aprobarea hotărârii de redobândire a calităţii de membru al CAFR, auditorii financiari primesc certificat, carnet şi parafă de membru al Camerei, iar firmelor de audit li se eliberează autorizaţia de membru. Documentele auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a reatribuit calitatea de membru vor conţine acelaşi număr unic de înregistrare în Registrul membrilor CAFR pe care l-au avut la momentul retragerii calităţii de membru.
(3)Hotărârea Consiliului Camerei privind redobândirea calităţii de membru al CAFR se transmite spre informare ASPAAS şi auditorilor financiari şi firmelor de audit în cauză.