Capitolul 13 - Echipajul navelor, atunci când echipamentul standard prevăzut la art. 12 este incomplet - Norma din 2009 privind stabilirea echipajului minim de siguranţă la navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român

M.Of. 285 bis

În vigoare
Versiune de la: 30 Aprilie 2009
CAPITOLUL 13:Echipajul navelor, atunci când echipamentul standard prevăzut la art. 12 este incomplet
Art. 19
(1)Dacă echipamentul unei nave autopropulsată, unui împingător, unui convoi împins, al unei formaţii rigide sau al unei nave de pasageri nu corespunde echipamentului standard S1 prevăzut la art. 12 alin. 1.1, echipajul minim prevăzut la art. 16, art. 17 şi art. 18 trebuie mărit cu un marinar, în modurile de exploatare A1 şi A2 şi cu doi marinari pentru modul de exploatare B. Atunci când nu sunt îndeplinite prevederile uneia din literele i) şi k) din standardul S1, în modul de exploatare B se suplimentează numai cu un marinar, în loc de doi marinari.
(2)Pe lângă aceasta, dacă nu este îndeplinită una sau mai multe din prevederile art. 12 alin. 1.1. lit. a), b) şi c), atunci:
a)marinarul prevăzut la alin. (1), trebuie să fie înlocuit de un mecanic, pentru modurile de exploatare A1 şi A2; şi
b)cei doi marinari prevăzuţi la alin. (1), trebuie înlocuiţi de doi mecanici pentru modul de exploatare B.
Art. 20
(1)Echipajul minim de siguranţă pentru alte tipuri de nave, altele decât cele de la art. 16, art. 17 şi art. 18 şi care navigă numai pe căile navigabile interioare ale României:

Tipul navei

Funcţiile membrilor de echipaj

Numărul membrilor de echipaj pentru un schimb de lucru

I - AUTOPROPULSATE

1. Şalupe şi bac motor

conducător şalupă fluvială

1

şef de echipaj fluvial

-

1.1. Şalupe de navigaţie interioară1), 2)

marinar

-

marinar stagiar

-

mecanic

-

conducător şalupă fluvială4)

1

şef de echipaj fluvial

-

1.2. şalupe de stins incendiu

marinar

-

marinar stagiar

1

mecanic

-

conducător şalupă fluvială

1

1.3 nave de transport autopropulsate tip bac motor cu L <= 20 m6)

şef de echipaj fluvial

-

marinar

-

marinar stagiar

-

mecanic stagiar

-

timonier fluvial (ofiţer fluvial)

1

şef de echipaj fluvial

-

2. Pilotine

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic

-

3. Bacuri de traversare

timonier fluvial (ofiţer fluvial)

1

şef de echipaj fluvial

-

3.1. până la 300 tone capacitate

marinar

-

marinar stagiar

1

mecanic stagiar

-

căpitan fluvial

1

timonier fluvial

-

3.2. peste 300 tone capacitate

şef de echipaj fluvial

-

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic

1

4. Remorchere şi împingătoare portuare

conducător de şalupă fluvială

1

marinar sau mecanic

1

4.1 până la 185 kW

  

4.2. de la 186 kW până la 800 KW

timonier fluvial

1

marinar stagiar

1

mecanic

1

4.3 de la 801 KW la 3700 KW

căpitan fluvial

1

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

1

marinar

-

marinar stagiar

1

mecanic (şef mecanic fluvial)

1

4.4 peste 3700 KW

căpitan fluvial

1

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

1

marinar

1

marinar stagiar

1

mecanic (şef mecanic fluvial)

1

5. Nave de stins incendiu

căpitan fluvial

1

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

1

marinar

-

marinar stagiar

1

mecanic (şef mecanic fluvial)

1

6. Nave de semnalizare

timonier fluvial (ofiţer fluvial)

1

şef de echipaj fluvial

1

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic

1

7. Nave colectare reziduuri

timonier fluvial (ofiţer fluvial)

1

şef de echipaj fluvial

-

marinar

-

marinar stagiar

-

mecanic

1

8. Drage

căpitan fluvial

1

timonier fluvial

1

marinar

-

marinar stagiar

1

mecanic

1

9. Şalande

timonier fluvial (ofiţer fluvial)

1

şef de echipaj fluvial

-

9.1. până la 500 m.c.

marinar

-

marinar stagiar

-

mecanic

1

9.2. peste 500 m.c.

timonier fluvial (ofiţer fluvial)

1

şef de echipaj fluvial

-

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic4)

1

10. Tancuri petroliere sau chimice şi nave de bunkeraj

timonier fluvial

1

mecanic

1

10.1 până la 500 t

  

10.2 de la 501 t la 1000 t

căpitan fluvial

1

marinar stagiar

1

mecanic

1

10.3 peste 1000 t

căpitan fluvial

1

mecanic (şef mecanic fluvial)

1

marinar

1

II - NEPROPULSATE

11. Tancuri şi barje petroliere sau chimice

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar4) sau mecanic4)

1

marinar stagiar

-

12. Pontoane dormitor

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar

-

marinar stagiar

1

mecanic

-

13. Drage

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic

-

14. Şalande

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic

-

15. Bacuri şi poduri plutitoare de traversare

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar

1

marinar stagiar

-

mecanic

-

16. Macarale plutitoare

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar4)

1

marinar stagiar

-

mecanic

1

17. Instalaţii pe corp plutitor3)

căpitan fluvial

-

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar4)

1

marinar stagiar

-

mecanic

-

18. Docuri plutitoare5)

căpitan fluvial

1

timonier fluvial

-

şef de echipaj fluvial

-

marinar4)

1

marinar stagiar

-

mecanic (şef mecanic fluvial)

1

Notă:
1)Sunt incluse şalupele cu jet, cu aripi imerse, de inspecţie, precum şi cele folosite pentru control, pază, asistenţă tehnică, de pescuit şi alte asemenea, şalupe remorcher şi pilotine.
2)Pot remorca sau duce în cuplu o unitate cu o lungime maximă de 30 m, dacă această menţiune este înscrisă în Certificatul Tehnic de Navigaţie Interioară (CTNI).
3)Sunt incluse instalaţiile plutitoare de extragere balast, excavatoarele, graiferele, elevatoarele, deroşezele, sonetele şi altele asemenea.
4)Se cere minim doi ani vechime.
5)Docuri plutitoare:
a)Pentru un doc plutitor serviciul de supraveghere şi siguranţă pe un schimb de lucru se asigură de către un marinar;
b)Atunci când se constituie o formaţiune de două sau trei docuri plutitoare serviciul de supraveghere şi siguranţă pe un schimb de lucru pentru întreaga formaţiune de docuri, va fi asigurat de un marinar şi un motorist cu minim 2 ani vechime;
c)operaţiunile de urcare sau coborâre de pe doc sau de pe docurile din formaţie a navelor se asigură de către un căpitan fluvial şi un şef mecanic fluvial.
6)Pot remorca sau duce în cuplu maxim două unităţi. Convoiul va avea lungimea max. de 86 m şi o lăţime ce nu depăşeşte 15 m, caz în care echipajul minim se suplimentează cu un marinar sau mecanic.
(2)Durata unui schimb de lucru nu va fi mai mare de 12 ore;
(3)Navelor de la acest articol nu li se aplică prevederile art. 8, art. 9, art. 10 şi art. 12.