Art. 8. - O navă fără tahograf, care navighează în modul de exploatare A1, respectiv A2, trebuie să-şi întrerupă navigaţia timp de 8 ore continue, respectiv 6 ore continue, astfel: - Norma din 2009 privind stabilirea echipajului minim de siguranţă la navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român

M.Of. 285 bis

În vigoare
Versiune de la: 30 Aprilie 2009
Art. 8
(1)Pe o perioadă de 24 de ore, se definesc următoarele moduri de exploatare: A1 - Navigaţie de cel mult 14 ore; A2 - Navigaţie de cel mult 18 ore; B - Navigaţie continuă timp de 24 ore.
(2)În modul de exploatare A1, navigaţia poate fi prelungită la cel mult 16 ore, maximum o dată pe săptămână, dacă timpul de navigaţie este atestat de înregistrările unui tahograf autorizat şi atunci când, în afară de conducător, în echipajul minim prevăzut se află un alt membru posesor al documentului de atestare de timonier.
(3)O navă fără tahograf, care navighează în modul de exploatare A1, respectiv A2, trebuie să-şi întrerupă navigaţia timp de 8 ore continue, respectiv 6 ore continue, astfel:
a)în modul de exploatare A1 între ora 2200 şi ora 600, şi
b)în modul de exploatare A2 între ora 2300 şi ora 0500.
(4)Nava se poate abate de la orarul stabilit mai sus dacă este echipată cu un tahograf în bună stare de funcţionare şi agreat de ANR. Acest tahograf trebuie să fie în funcţiune cel puţin de la începutul ultimei perioade de odihnă neîntreruptă de 8 ore, respectiv 6 ore, şi trebuie să fie accesibil imediat organelor de control.
(5)Pe anumite sectoare de ape interioare navigabile, ANR poate impune moduri de exploatare diferite de cele prevăzute în acest articol.