Art. 7. - Carnetul de serviciu conţine: - Norma din 2009 privind stabilirea echipajului minim de siguranţă la navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român
M.Of. 285 bis
În vigoare Versiune de la: 30 Aprilie 2009
Art. 7
(1)Oricare membru al echipajului trebuie să aibă un carnet de serviciu personal.
(2)Carnetele de serviciu se eliberează de către ANR.
(3)Carnetul de serviciu conţine:
a)date cu caracter general precum calificarea titularului, documente de atestare, diplome şi aptitudine medicală, şi
b)date specifice privind voiajele efectuate şi funcţiile ocupate la bordul navei, prin care se justifică perioadele de îmbarcare, timpii de navigaţie efectivă şi sectoarele parcurse pe anumite căi navigabile interioare.
(4)ANR este responsabilă de înregistrarea datelor cu caracter general prevăzute la lit. a), iar conducătorul navei este responsabil de înregistrarea datelor specifice prevăzute la lit. b);
(5)În momentul îmbarcării, carnetul de serviciu trebuie prezentat conducătorului navei, ţinut la zi şi păstrat de acesta în loc sigur, până în momentul debarcării. La cererea titularului, carnetul de serviciu trebuie să-i fie restituit în orice moment, fără întârziere;
(6)Titularul trebuie să prezinte carnetul de serviciu pentru viză la o căpitănie de port desemnată, cel puţin o dată în decursul a 12 luni calendaristice, începând de la data eliberării. Căpitănia vizează fiecare pagină a carnetului de serviciu, în baza înscrisurilor din jurnalul de bord şi/sau a copiilor confirmate oficial de conducătorul navei;
(7)Documentaţia relevantă pentru tot personalul navigant îmbarcat pe navă se află permanent la bord, este accesibilă, poate fi citită şi include în mod obligatoriu, fără a se limita la aceasta, actele privind experienţa, instruirea, starea de sănătate şi calificarea necesară pentru îndeplinirea sarcinilor repartizate.