Secţiunea 3 - Autotractor cu semiremorcă pentru transportul containerelor de mare capacitate - Norma din 1995 a muncii pentru transporturi rutiere
M.Of. 9
În vigoare Versiune de la: 17 Ianuarie 1996
SECŢIUNEA 3:Autotractor cu semiremorcă pentru transportul containerelor de mare capacitate
Art. 224
Operaţiile de cuplare- decuplare a semiremorcilor de autotractor se vor executa numai de către conducătorii auto şi numai pe terenuri orizontale şi compactate.
Art. 225
Se interzice conducătorilor auto să decupleze semiremorca de autotractor pe drumurile publice.
Art. 226
Se interzice conducătorilor auto să lase semiremorca la unitatea beneficiară fără a fi aşezată pe picioarele de sprijin şi fără a fi asigurată prin frâna de parcare.
Art. 227
Înainte de efectuarea decuplării, conducătorul auto va fixa picioarele telescopice de sprijin ale semiremorcii în poziţia care asigură o bună stabilitate.
Art. 228
La decuplare, va deplasa autotractorul uşor înainte, fără a ieşi complet de sub semiremorcă, astfel încât dacă aceasta are tendinţa de cădere în faţă datorită unei încărcări neuniforme să se sprijine pe cadrul autotractorului.
Art. 229
Cuplarea sau decuplarea semiremorcii se va face de către conducătorii auto numai după ce au efectuat acţionarea frânei de parcare a semiremorcii, iar roţile au fost asigurate cu cale.
Art. 231
Se interzice conducătorului auto să intre cu autotractorul sub semiremorcă, pentru cuplare, fără a verifica dacă înălţimea părţii din faţă a semiremorcii permite intrarea autotractorului sub ea.
Art. 232
Se interzice conducătorului auto să intre cu autotractorul sub semiremorcă, în cazul în care picioarele de sprijin suplimentare nu au fost ridicate şi nu a fost deschis mecanismul de cuplare.
Art. 233
Conducătorul auto nu va manevra pentru cuplarea semiremorcii, atât timp cât nu s- a asigurat că între tractor şi semiremorcă cât şi în spatele ei nu există persoane.
Art. 234
După cuplare, conducătorul auto va verifica şi asigura picioarele telescopice de reazem pentru a evita căderea acestora în parcurs sau smulgerea lor.
Art. 235
La terminarea cuplării, conducătorul auto va verifica dacă sistemul de înzăvorâre a asigurat o cuplare perfectă.
Art. 236
După cuplare, conducătorul auto va verifica, prin probă, buna funcţionare a sistemului de frânare a ansamblului tractor- semiremorcă, precum şi funcţionarea instalaţiei electrice.
Art. 237
Înainte de a pleca în cursă, conducătorul auto va asigura fixarea containerului pe semiremorcă, prin răsucirea bolţurilor în piesele de colţ, pentru a se evita căderea transcontainerului în parcurs şi va verifica modul de înzăvorâre a uşilor.
Art. 238
Înaintea pornirii de pe loc conducătorul auto va asigura umplerea rezervorului de frână al semiremorcii cu aer la presiunea de lucru, pentru a nu se produce blocarea roţilor acesteia.
Art. 239
Atunci când încărcarea semiremorcii se face imediat după sosirea autotractorului, fără a se face decuplarea la beneficiar, conducătorul auto este obligat să supravegheze modul de încărcare, precum şi aşezarea uniformă a mărfii pe toată suprafaţa transcontainerului.
În cazul În care beneficiarul nu va ţine cont de îndrumările date de conducătorul auto, acesta va refuza transportul.
Art. 240
Pentru remorcile care sunt decuplate, verificarea modului de încărcare şi aşezare a mărfii revine beneficiarului, care va ţine cont de caracteristicile tehnice ale semiremorcii. Acesta va avea grijă ca greutatea repartizată pe partea din faţă să nu depăşească greutatea repartizată pe cea din spate.
Art. 241
Transcontainerele descoperite nu vor fi încărcate peste dimensiunile gabaritice de transport.
Art. 243
Se interzice punerea în circulaţie a semiremorcilor care nu au toate şuruburile de fixare ale picioarelor de sprijin pe şasiu.
Art. 244
Se interzice, de asemenea, menţinerea în circulaţie a semiremorcilor care au picioare de sprijin lipsă sau incomplete (fără telescoape, role, tălpici, bolţuri, şuruburi, contravântuiri etc.).
Art. 245
În parcurs, conducătorul auto nu va depăşi viteza legală evitându- se astfel răsturnarea autotractorului în curbe sau la viraje bruşte.
Art. 246
Se interzice circulaţia sau staţionarea autotractoarelor în gabaritul de liberă trecere al linilor de cale ferată.
Art. 247
La descărcarea transcontainerului de pe semiremorcă, conducătorul auto va debloca cele patru bolţuri înainte de prinderea şi ridicarea acestuia cu macaraua.
Art. 248
Este interzis să se folosească mijloace mecanizate la încărcarea sau descărcarea mărfurilor din transcontainer în situaţia în care semiremorca nu este cuplată la autotractor.
Art. 250
Căile de acces la macaralele folosite pentru încărcarea- descărcarea transcontainerelor nu vor fi blocate, asigurându- se buna circulaţie a autovehiculelor.