Secţiunea 4 - Completarea Registrului-inventar - Norma 25/2016 privind inventarierea elementelor patrimoniale ale fondurilor de pensii private
M.Of. 385
În vigoare Versiune de la: 25 Martie 2020
SECŢIUNEA 4:Completarea Registrului-inventar
Art. 37
(1)Elementele de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere şi situaţiile analitice, după caz, care justifică conţinutul fiecărui post din bilanţ.
(2)În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operaţiunea de inventariere se actualizează cu intrările sau ieşirile din perioada cuprinsă între data inventarierii şi data încheierii exerciţiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar.
(3)Operaţiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere, menţionată la alin. (2), se efectuează astfel încât la sfârşitul exerciţiului financiar să fie reflectată situaţia reală a elementelor patrimoniale.
Art. 38
(1)Completarea registrului-inventar se efectuează în momentul în care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilanţiere.
(2)Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ şi de pasiv.
(3)Elementele de activ şi de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere sau alte documente care justifică conţinutul acestora la sfârşitul exerciţiului financiar.
(4)În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistrează soldurile existente la data inventarierii, la care se adaugă rulajele intrărilor şi se scad rulajele ieşirilor de la data inventarierii până la data încheierii exerciţiului financiar.
Art. 39
(1)Rezultatele inventarierii trebuie înregistrate în evidenţa tehnico-operativă în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data aprobării procesului-verbal de inventariere de către administratorul fondului de pensii private.
(2)Rezultatul inventarierii se înregistrează în contabilitate potrivit prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în conformitate cu reglementările contabile aplicabile.
Art. 40
Pe baza Registrului-inventar şi a balanţei de verificare de la data de 31 decembrie a exerciţiului financiar pentru care se efectuează inventarierea, se întocmesc situaţiile financiare anuale, puse de acord cu situaţia reală a elementelor de activ şi de pasiv stabilită pe baza inventarului.
Art. 41
Registrul-inventar se păstrează timp de 10 ani de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia a fost întocmit, iar în caz de pierdere, sustragere sau distrugere trebuie reconstituit în termen de maximum 30 de zile de la constatare.