Secţiunea 1 - Dosarul operaţiunii de inventariere - Norma 25/2016 privind inventarierea elementelor patrimoniale ale fondurilor de pensii private
M.Of. 385
În vigoare Versiune de la: 25 Martie 2020
SECŢIUNEA 1:Dosarul operaţiunii de inventariere
Art. 26
Dosarul operaţiunii de inventariere a fondurilor de pensii private trebuie să cuprindă:
a)deciziile de numire a comisiilor de inventariere;
b)declaraţia gestionarului;
c)listele de inventariere;
d)situaţiile analitice, acolo unde este cazul;
e)extrasele de cont confirmate pentru inventarierea creanţelor şi datoriilor;
f)extrasele de cont emise de instituţiile de credit;
g)procesul-verbal privind rezultatele inventarierii;
h)registrul inventar al fondului de pensii private.
Art. 27
Completarea listelor de inventariere se efectuează fie folosind sistemul informatic de prelucrare automată a datelor, fie prin înscrierea elementelor de active identificate, fără spaţii libere şi fără ştersături, conform procedurilor interne aprobate de administratorul fondului de pensii private.
Art. 28
(1)Pe ultima pagină a listei de inventariere gestionarul trebuie să menţioneze:
a)dacă toate bunurile şi valorile băneşti din gestiune au fost inventariate şi consemnate în listele de inventariere în prezenţa sa;
b)dacă are obiecţii cu privire la modul de efectuare a inventarierii.
(2)În cazul alin. (1) lit. b), comisia de inventariere este obligată să analizeze obiecţiile, iar concluziile finale se înscriu pe ultima pagină a listei de inventariere.
Art. 29
Listele de inventariere se semnează pe fiecare pagină de către preşedintele şi membrii comisiei de inventariere, de către gestionar, precum şi de către specialiştii solicitaţi de către preşedintele comisiei de inventariere pentru participarea la identificarea bunurilor inventariate, după caz.