Art. 3. - pentru obţinerea autorizării de constituire, în vederea înmatriculării la registrul comerţului, asigurătorii vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente: - Norma 2/2001 privind informatiile si documentele cerute pentru autorizarea asiguratorilor si criteriile pentru aprobarea actionarilor semnificativi si a persoanelor semnificative ale asiguratorilor

M.Of. 501

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 27 Decembrie 2001
Art. 3
În conformitate cu prevederile art. 12 din Legea nr. 32/2000 autorizarea unui asigurător se va face parcurgându-se următoarele etape:
1.pentru obţinerea autorizării de constituire, în vederea înmatriculării la registrul comerţului, asigurătorii vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:
a)cerere standard de autorizare, în forma prezentată în anexa nr. 1 la prezentele norme;
b)proiectul actului constitutiv;
c)copie de pe documentele care atestă vărsarea integrală în numerar a capitalului social, în condiţiile şi în cuantumul prevăzute la art. 12 alin. (4) lit. b), respectiv la art. 16 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, sau a celui actualizat prin norme, conform prevederilor art. 16 alin. (3) din Legea nr. 32/2000;
d)condiţiile generale ale categoriilor de asigurări facultative incluse în obiectul de activitate, iar pentru asigurările de viaţă, calcule specifice pentru rezerva matematică şi elementele de calcul pentru tarifele de primă;
e)studiul de fezabilitate, care să cuprindă informaţiile prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme;
f)acţionarii şi persoanele semnificative, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 10 şi 11 din Legea nr. 32/2000, să facă dovada că îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 2 pct.6 şi 7 din prezentele norme;
g)copie de pe documentele care atestă viramentul taxei de autorizare potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000 în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
2.pentru obţinerea autorizării de funcţionare pe baza căreia asigurătorul va putea exercita o activitate de asigurare, astfel cum este definită la art. 2 pct. 1 din Legea nr. 32/2000, cu excepţia activităţii de intermediere, acesta va depune la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:
a)cerere standard de autorizare conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme;
b)copii de pe documentele care atestă constituirea societăţii de asigurare, respectiv înregistrarea modificărilor care au intervenit faţă de documentaţiile avizate în baza legislaţiei abrogate, şi anume actul constitutiv autentificat, hotărârea judecătorească de înfiinţare, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, codul fiscal, respectiv certificatele de înscriere de menţiuni la registrul comerţului;
c)copie de pe documentele care atestă existenţa capitalului social;
d)condiţiile generale ale categoriilor de asigurări facultative incluse în obiectul de activitate, iar pentru asigurările de viaţă, calcule specifice pentru rezerva matematică şi elementele de calcul pentru tarifele de primă;
e)studiul de fezabilitate întocmit conform anexei nr. 2 la prezentele norme;
f)programul de reasigurare, care trebuie să fie satisfăcător în raport cu studiul de fezabilitate propriu sau din studiul de fezabilitate prezentat să rezulte că nu este necesar un astfel de program.
3.documentele prevăzute la art. 3 pct. 2 lit. d)-f) vor fi prezentate în vederea obţinerii autorizării de funcţionare numai dacă există modificări totale sau parţiale care să determine o nouă analiză din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.