Art. 41. - Procedura de admitere pentru probele suplimentare va cuprinde informaţii privind: - Metodologie din 2025 privind organizarea, funcţionarea şi accesul în filiera tehnologică, durata şi conţinutul programelor de pregătire profesională, contractul-cadru de parteneriat, contractul individual de pregătire practică, precum şi modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării

M.Of. 1084 bis

În vigoare
Versiune de la: 25 Noiembrie 2025
Art. 41
(1)Decizia privind organizarea, tipul probelor suplimentare de admitere, conţinutul şi criteriile de evaluare, modalitatea de înscriere, se adoptă la nivelul unităţii de învăţământ şi se reglementează prin procedura proprie de admitere pentru probele suplimentare, elaborată de unitatea de învăţământ în colaborare cu operatorii economici parteneri.
(2)Toate unităţile de învăţământ cu ofertă educaţională pentru învăţământul liceal tehnologic care organizează probe suplimentare de admitere au obligaţia de a elabora şi anunţa public procedura menţionată la alin. (1), conform calendarului de admitere.
(3)Procedura de admitere prevăzută la alin. (1) este aprobată prin hotărâre a consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, pe baza propunerilor operatorilor economici cu care s-a încheiat contractul de parteneriat, şi este avizată de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(4)Procedura de admitere pentru probele suplimentare va cuprinde informaţii privind:
a)rolul probelor suplimentare de admitere pentru repartizarea şi admiterea elevilor la calificarea respectivă având în vedere precizările de la art. 40, alin. (4);
b)tipul, conţinutul, evaluarea probelor suplimentare de admitere;
c)modul de înscriere a elevilor care optează să participe la probele suplimentare de admitere;
d)modul de organizare şi desfăşurare a fiecărei probe de admitere (de exemplu: probă orală, probă practică) şi durata acestora. În cazul probelor bazate pe cunoştinţe din programele şcolare din învăţământul gimnazial, se vor preciza disciplinele vizate şi se va prezenta programa cu tematica selectată din programele şcolare respective, precum şi modele de subiecte şi criterii de evaluare.
e)criteriile de evaluare şi modul de evaluare;
f)modul de organizare şi desfăşurarea a contestaţiilor, dacă este cazul;
g)comunicarea rezultatelor obţinute atât elevilor cât şi comisiei de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti;
h)componenţa comisiei de evaluare, rolurile şi responsabilităţile membrilor comisiei;
i)completarea şi eliberarea fişei de înscriere care conţine rezultatul obţinut în urma susţinerii probelor suplimentare de admitere.