Capitolul v - Evaluarea candidaturilor - Metodologie din 2025 de organizare şi desfăşurare a concursului ''Şcoala Europeană''
M.Of. 174
În vigoare Versiune de la: 27 Februarie 2025
CAPITOLUL V:Evaluarea candidaturilor
Art. 13
Evaluarea dosarelor de candidatură ale unităţilor de învăţământ preuniversitar înscrise în concursul "Şcoala Europeană" se face de către Comisia naţională de evaluare pe baza criteriilor prezentate în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
Art. 14
Comisia naţională de evaluare, aprobată de ministrul educaţiei şi cercetării, se constituite anual şi este alcătuită din inspectori şcolari pentru proiecte educaţionale din inspectoratele şcolare, profesori cu experienţă în domeniul implementării proiectelor, precum şi din profesori coordonatori pentru proiecte educaţionale europene din unităţi de învăţământ care nu sunt înscrise în competiţie în acel an.
Art. 15
Comisia naţională de evaluare are următoarea componenţă:
a)preşedinte - un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP);
b)preşedinte executiv - un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
c)secretari - informaticieni, inspectori şcolari sau profesori din învăţământul preuniversitar având competenţe de operare pe calculator şi experienţă în domeniul implementării proiectelor;
d)membri: inspectori şcolari pentru proiecte educaţionale, profesori cu experienţă în domeniul implementării proiectelor şi coordonatori de proiecte europene din unităţi de învăţământ, minimum 4 pentru fiecare criteriu de evaluare.
Art. 16
Pentru a elimina factorii subiectivi în evaluare, dosarele de candidatură ale unităţilor de învăţământ înscrise în competiţie sunt grupate în nouă loturi, de la A la I, în funcţie de tip, nivel de învăţământ, filieră, profil. Totodată, acestor candidaturi grupate în loturi li se atribuie coduri de concurs.
Art. 17
Evaluarea candidaturilor pentru obţinerea certificatului "Şcoala Europeană" cuprinde două etape: etapa administrativă şi etapa de evaluare.
Art. 18
În etapa administrativă vor fi respinse acele candidaturi care se găsesc în cel puţin una din următoarele situaţii:
a)dosarul de candidatură nu conţine toate documentele prevăzute la art. 11;
b)documentele din dosarul de candidatură nu sunt complete şi nu sunt vizate ca fiind conforme cu originalul de conducerea unităţii de învăţământ.
Art. 19
În etapa de evaluare, membrii Comisiei naţionale de evaluare sunt grupaţi, prin tragere la sorţi, în nouă echipe de evaluatori, câte una pentru fiecare din cele nouă criterii de evaluare prezentate în anexa nr. 2.
Art. 20
Fiecare echipă de evaluatori va evalua toate cele nouă loturi de la A la I şi va completa, pentru fiecare candidatură, o fişă de evaluare corespunzătoare criteriului pe care îl evaluează.
Art. 21
Fişele de evaluare de la un criteriu conţin punctajele acordate pe subcriterii, punctajul general rezultat prin însumarea punctajelor pe subcriterii, precum şi o scurtă justificare a punctajului acordat de evaluatori la acel criteriu, observaţii ale evaluatorilor şi informaţii calitative cu privire la respectiva candidatură.
Art. 22
Toţi evaluatorii din echipă contribuie la formularea justificării punctajului acordat şi semnează fişa de evaluare corespunzătoare criteriului evaluat.
Art. 23
Secretarii Comisiei naţionale de evaluare vor asigura, pe baza unui grafic, rotaţia celor nouă loturi de la A la I la toate cele nouă echipe de evaluatori. La finalul evaluării, pentru fiecare candidatură vor exista câte nouă fişe de evaluare, corespunzătoare celor nouă criterii.
Art. 24
Punctajul final obţinut de unităţile de învăţământ aflate în competiţie reprezintă suma celor nouă punctaje acordate de cele nouă echipe de evaluatori la cele nouă criterii de evaluare prezentate în anexa nr. 2.
Art. 25
Pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea candidaturilor şcolilor înscrise în concursul "Şcoala Europeană", Ministerul Educaţiei şi Cercetării stabileşte numărul de şcoli premiate şi organizează festivitatea de decernare a titlului "Şcoala Europeană".