Capitolul v - Relaţia cu părinţii şi comunitatea - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare

M.Of. 1249

În vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2024
CAPITOLUL V:Relaţia cu părinţii şi comunitatea
Art. 29
Părinţilor sau reprezentanţilor legali li se pun la dispoziţie numele şi numerele de telefon ale persoanelor responsabile din cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare, precum şi regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al acestora.
Art. 30
(1)Părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului au dreptul la:
a)consiliere şi sprijin din partea personalului unităţii de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel antepreşcolar şi/sau preşcolar, având ca structură un serviciu de educaţie timpurie complementar, pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă în ceea ce priveşte educaţia copilului, dezvoltarea psihologică a acestuia, precum şi pentru probleme de ordin medical şi/sau social;
b)primirea oricăror informaţii necesare dezvoltării armonioase a copilului, pe care personalul le poate furniza, în funcţie de evoluţia copilului.
(2)Părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului au următoarele obligaţii:
a)să comunice reprezentanţilor unităţii de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel antepreşcolar şi/sau preşcolar, având ca structură un serviciu de educaţie timpurie complementar, orice informaţii cu privire la starea de sănătate a copilului, precum şi informaţii necesare dezvoltării armonioase, optime a copilului;
b)să respecte regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel antepreşcolar şi/sau preşcolar care are asociat un serviciu de educaţie timpurie complementar.
Art. 31
(1)Unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar care înfiinţează servicii de educaţie timpurie complementare dezvoltă în cadrul strategiilor proprii de creare a unor comunităţi de învăţare o reţea de suport profesional.
(2)Următoarele instituţii publice sau private pot face parte din reţeaua de suport profesional a acestor unităţi de învăţământ:
a)inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
b)CJRAE/CMBRAE;
c)casa corpului didactic;
d)direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului;
e)direcţia de sănătate publică;
f)agenţia judeţeană de plăţi şi inspecţie socială;
g)inspectoratul judeţean de poliţie/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti;
h)inspectoratul pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti;
i)serviciul public de asistenţă socială;
j)autorităţi ale administraţiei publice locale;
k)instituţii de cult;
l)organisme private acreditate să desfăşoare activităţi în domeniul protecţiei copilului;
m)alte entităţi publice sau private acreditate de Ministerul Educaţiei, de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale şi de Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse.
Art. 32
(1)În vederea formării unor reţele de sprijin comunitar pentru serviciile de educaţie timpurie complementare, conducerea şi personalul unităţilor de învăţământ pot orienta intervenţia către:
a)îndrumarea şi consilierea părinţilor;
b)organizarea unor cursuri de educaţie parentală sau a altor cursuri solicitate de părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor;
c)elaborarea unor materiale-suport, ca de exemplu broşuri, cărţi, studii, postere, pliante şi altele asemenea, pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali şi a altor membri ai comunităţii asupra dezvoltării copilului şi a cerinţelor educaţionale ale acestuia;
d)consilierea părinţilor/reprezentanţilor legali în vederea identificării de soluţii la problemele identificate în cazul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale.
(2)Serviciile prevăzute la alin. (1) pot fi oferite independent de către serviciile de educaţie timpurie complementare, în cazul în care au centre de resurse pentru părinţi, centre de resurse pentru educaţie şi dezvoltare, centre de resurse şi perfecţionare şi/sau centre de documentare şi informare, ori în parteneriat cu entităţile prevăzute la art. 31 alin. (2).