Capitolul vi - Monitorizarea activităţii din serviciile de educaţie timpurie complementare - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare
M.Of. 1249
În vigoare Versiune de la: 11 Decembrie 2024
CAPITOLUL VI:Monitorizarea activităţii din serviciile de educaţie timpurie complementare
Art. 33
Controlul respectării reglementărilor din standardele naţionale de evaluare a progresului copiilor antepreşcolari şi preşcolari din unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar care înfiinţează servicii de educaţie timpurie complementare se realizează prin inspecţie şcolară realizată de Ministerul Educaţiei şi de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti în conformitate cu Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 34
Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti îndeplineşte următoarele atribuţii specifice privind activitatea serviciilor de educaţie timpurie complementare:
a)asigură încadrarea cu personal didactic de predare pe baza metodologiei specifice, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I;
b)asigură formarea continuă a personalului didactic din cadrul serviciului de educaţie timpurie complementar;
c)realizează îndrumarea metodologică şi monitorizarea activităţii personalului didactic din cadrul serviciului de educaţie timpurie complementar;
d)asigură, prin centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, servicii specializate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
e)monitorizează, prin inspecţie şcolară, aplicarea curriculumului naţional specific şi a Reperelor fundamentale în învăţarea şi dezvoltarea copilului de la naştere la 7 ani.