Capitolul iv - Resursa umană angajată în serviciile de educaţie timpurie complementare - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare

M.Of. 1249

În vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2024
CAPITOLUL IV:Resursa umană angajată în serviciile de educaţie timpurie complementare
Art. 26
(1)Structura personalului didactic din cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare este formată, după caz, din:
a)două educatoare/doi profesori pentru educaţie timpurie sau doi educatori/doi profesori pentru educaţie timpurie;
b)o educatoare şi un profesor pentru educaţie timpurie sau un educator şi un profesor pentru educaţie timpurie sau o educatoare şi un educator;
c)o educatoare/un educator/un profesor pentru educaţie timpurie şi un pedagog şcolar/instructor-animator/instructor pentru educaţie extraşcolară.
(2)Normarea personalului didactic din cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare înfiinţate în cadrul proiectelor cu finanţare europeană în care programul de funcţionare poate fi de maximum 10 ore pe zi se adaptează corespunzător.
Art. 27
(1)Asigurarea personalului didactic de predare din serviciile de educaţie timpurie complementare se realizează de către inspectoratul şcolar în colaborare cu unitatea de învăţământ respectivă.
(2)Asigurarea personalului didactic de predare din serviciile de educaţie timpurie complementare particulare se realizează de către persoana juridică fondatoare.
(3)Asigurarea şi normarea personalului administrativ din serviciile de educaţie timpurie complementare publice şi particulare sunt în responsabilitatea angajatorului şi se fac în conformitate cu Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Angajarea personalului didactic în cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare se realizează doar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată sau în regim de plată cu ora pentru personalul didactic de predare, respectiv cumul pentru personalul didactic auxiliar, conform prevederilor art. 181 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 35 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(5)Personalul didactic/didactic auxiliar care derulează activităţi în cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare beneficiază de concediu de odihnă în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 28
Personalul didactic din cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare are, în principal, următoarele atribuţii:
a)realizează, conform Curriculumului pentru educaţia timpurie, activităţi de îngrijire şi de stimulare psihomotorie a copiilor în vederea creşterii gradului de independenţă, activităţi care vizează dezvoltarea comportamentului socioafectiv, activităţi care vizează formarea şi perfecţionarea comportamentului verbal, precum şi activităţi care urmăresc creşterea receptivităţii generale la stimuli în vederea dezvoltării cognitive şi, suplimentar, pentru serviciul tip grădiniţă comunitară, pentru dezvoltarea capacităţilor şi a atitudinilor în învăţare;
b)înregistrează progresele realizate de copil în Caietul de observaţii şi în Fişa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învăţământul preşcolar sau, după caz, în Fişa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învăţământul primar;
c)comunică părinţilor/reprezentanţilor legali ai copiilor, prin orice mijloace de comunicare, ori de câte ori este necesar, următoarele informaţii: progresele realizate de copii pe domenii de dezvoltare, starea emoţională şi afectivă a copiilor, dificultăţi/deficienţe identificate, orice alte elemente care necesită luarea unor măsuri sau a căror cunoaştere de către părinţi/reprezentanţi legali este necesară pentru dezvoltarea armonioasă, optimă a copiilor;
d)colaborează activ cu părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor care frecventează programul serviciului de educaţie timpurie complementar şi derulează programe de informare şi formare a acestora, în vederea dezvoltării competenţelor parentale.