Art. 28. - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare

M.Of. 1249

În vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2024
Art. 28
Personalul didactic din cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare are, în principal, următoarele atribuţii:
a)realizează, conform Curriculumului pentru educaţia timpurie, activităţi de îngrijire şi de stimulare psihomotorie a copiilor în vederea creşterii gradului de independenţă, activităţi care vizează dezvoltarea comportamentului socioafectiv, activităţi care vizează formarea şi perfecţionarea comportamentului verbal, precum şi activităţi care urmăresc creşterea receptivităţii generale la stimuli în vederea dezvoltării cognitive şi, suplimentar, pentru serviciul tip grădiniţă comunitară, pentru dezvoltarea capacităţilor şi a atitudinilor în învăţare;
b)înregistrează progresele realizate de copil în Caietul de observaţii şi în Fişa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învăţământul preşcolar sau, după caz, în Fişa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învăţământul primar;
c)comunică părinţilor/reprezentanţilor legali ai copiilor, prin orice mijloace de comunicare, ori de câte ori este necesar, următoarele informaţii: progresele realizate de copii pe domenii de dezvoltare, starea emoţională şi afectivă a copiilor, dificultăţi/deficienţe identificate, orice alte elemente care necesită luarea unor măsuri sau a căror cunoaştere de către părinţi/reprezentanţi legali este necesară pentru dezvoltarea armonioasă, optimă a copiilor;
d)colaborează activ cu părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor care frecventează programul serviciului de educaţie timpurie complementar şi derulează programe de informare şi formare a acestora, în vederea dezvoltării competenţelor parentale.