Secţiunea 3 - Înscrierea, transferul, scoaterea din evidenţă a copiilor în/din serviciile de educaţie timpurie complementare - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare
M.Of. 1249
În vigoare Versiune de la: 11 Decembrie 2024
SECŢIUNEA 3:Înscrierea, transferul, scoaterea din evidenţă a copiilor în/din serviciile de educaţie timpurie complementare
Art. 14
(1)Înscrierea copiilor în serviciile de educaţie timpurie complementare se face conform precizărilor şi calendarului specific transmise anual de Ministerul Educaţiei, criteriilor specifice stabilite de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ sau, după caz, de autoritatea administraţiei publice locale. Copiii antepreşcolari şi preşcolari pot fi înscrişi în serviciile de educaţie timpurie complementare în timpul anului şcolar.
(2)Condiţiile şi criteriile generale pentru înscrierea copiilor în serviciile de educaţie timpurie complementare sunt stabilite, anual, de către Ministerul Educaţiei.
(3)La înscrierea copiilor în serviciile de educaţie timpurie complementare nu se percep taxe de înscriere.
(4)Este interzis refuzul înscrierii copiilor în serviciile de educaţie timpurie complementare pe criterii discriminatorii bazate pe rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, gen, dizabilitate ori apartenenţa la o categorie defavorizată.
Art. 15
(1)Actele necesare înscrierii copiilor în serviciile de educaţie timpurie complementare sunt prevăzute la art. 10 alin. (2).
(2)Cererea de înscriere se depune conform calendarului prevăzut la art. 14 alin. (1).
(3)În cazul absenţei copilului din serviciul de educaţie timpurie complementar pentru o perioadă mai mare de 3 zile consecutive, se va prezenta avizul epidemiologic eliberat de către medicul de familie al copilului, cu maximum 48 de ore înainte de întoarcerea în colectivitate.
(4)Datele personale extrase din actele cuprinse în dosarul de înscriere se consemnează în Registrul de evidenţă a copiilor.
(5)Registrul prevăzut la alin (4) cuprinde numele şi prenumele copilului, data naşterii, domiciliul, data intrării copilului în unitate şi o rubrică de observaţii, unde se vor scrie data transferului copilului şi unitatea unde a fost transferat sau data retragerii copilului din evidenţele unităţii şi motivul acesteia.
(6)Prelucrarea datelor cu caracter personal în procesul de înscriere/transfer/scoatere din evidenţă a/al copiilor se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
Art. 16
Scoaterea copilului din evidenţa serviciului de educaţie timpurie complementar se face în următoarele situaţii:
a)în cazul unor afecţiuni cronice, la recomandarea medicului;
b)în cazul în care copilul absentează 4 săptămâni consecutive fără motivare;
c)la cererea părintelui sau a reprezentantului legal al copilului.