Secţiunea 1 - Înfiinţarea serviciilor de educaţie timpurie complementare - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare

M.Of. 1249

În vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2024
SECŢIUNEA 1:Înfiinţarea serviciilor de educaţie timpurie complementare
Art. 4
(1)Serviciile de educaţie timpurie complementare se înfiinţează la iniţiativa unităţilor administrativ-teritoriale sau a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în situaţia în care nu există suficiente creşe şi/sau grădiniţe ori în situaţia în care numărul de locuri din creşe şi grădiniţe disponibil este mai mic decât numărul de copii de vârstă antepreşcolară sau preşcolară din circumscripţia şcolară sau din unitatea administrativ-teritorială respectivă. Acestea funcţionează ca structuri ale unităţilor de învăţământ din acea unitate administrativ-teritorială sau din alte unităţi administrativ-teritoriale.
(2)Serviciile de educaţie timpurie complementare pot fi înfiinţate şi organizate în sistem public şi privat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu cel puţin două grupe de copii.
(3)În cadrul serviciilor de educaţie timpurie complementare se respectă standardele pentru serviciile de educaţie timpurie aprobate prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul Educaţiei, la propunerea Agenţiei Române pentru Asigurarea Calităţii şi Inspecţie în Învăţământul Preuniversitar (ARACIIP).
Art. 5
(1)Serviciile de educaţie timpurie complementare particulare, ca structuri ale unităţilor de învăţământ preuniversitar particular cu personalitate juridică, acreditate pentru nivelul de învăţământ preşcolar, îşi organizează şi îşi desfăşoară activităţile specifice în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, cu respectarea aceloraşi criterii, standarde şi indicatori de performanţă ca cei pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.
(2)Serviciile de educaţie timpurie complementare particulare dispun de autonomie organizatorică şi economico-financiară, în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6
(1)Evidenţa serviciilor de educaţie timpurie complementare se gestionează în aplicaţia informatizată Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR) de către inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
(2)Serviciile de educaţie timpurie complementare şi serviciile standard de educaţie timpurie se regăsesc în documentele strategice de dezvoltare locală, la secţiunea "Educaţie".