Secţiunea 2 - Funcţionarea Comisiei de atestare - Metodologie din 2006 de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare

M.Of. 551

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 13 Mai 2021
SECŢIUNEA 2:Funcţionarea Comisiei de atestare
Art. 11
Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare sunt următoarele:
- supune aprobării conducerii Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale convocarea pentru atestare a persoanelor juridice şi fizice, data, locul şi ora la care are loc şedinţa;
- aprobă graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare;
- conduce şi coordonează lucrările şedinţelor de analiză a solicitărilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice;
- semnează procesele-verbale cuprinzând hotărârile comisiei de atestare şi, după caz, comunicările privind respingerea motivată a cererilor de atestare;
- verifică prezenţa membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale înlocuirea celor care absentează nemotivat la şedinţele de atestare;
- informează conducerea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei de atestare şi despre hotărârile luate;
- întocmeşte anual un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezintă conducerii Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale până la data de 20 ianuarie a anului următor.
Art. 12
În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de vicepreşedintele comisiei de atestare.
Art. 13
Membrii comisiei de atestare au următoarele atribuţii:
- prezintă punctul lor de vedere în şedinţa de atestare;
- propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- propun respingerea cererilor de atestare ale celor care nu îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- participă la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia;
- semnează procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora se vor formula răspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice;
- solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate.
Art. 14
Atribuţiile secretariatului comisiei de atestare. Secretariatul comisiei de atestare are următoarele atribuţii:
- primeşte şi înregistrează cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare şi examinează documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestării;
- întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare;
- convoacă membrii comisiei de atestare la şedinţe;
- comunică, după caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentării pentru interviu. Persoana juridică va fi reprezentată la interviu prin reprezentantul său legal;
- întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare;
- păstrează documentele comisiei de atestare;
- prezintă, împreună cu preşedintele comisiei de atestare, certificatul de atestare preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, spre semnare şi eliberare;
- comunică hotărârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicită eventuale completări ale documentaţiilor depuse.