Capitolul viii - Depunerea şi rezolvarea contestaţiilor - Metodologie din 2002 de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de capacitate 2003

M.Of. 406

În vigoare
Versiune de la: 10 Iunie 2003
CAPITOLUL VIII:Depunerea şi rezolvarea contestaţiilor
Art. 27
(1)Eventualele contestaţii cu privire la rezultatul probelor de examen se depun în ziua prevăzută de graficul de desfăşurare a examenului de capacitate.
(2)Contestaţiile se înregistrează la secretariatele centrelor de examen şi se analizează la comisia de contestaţii.
(3)Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Art. 28
(1)Preşedintele împreună cu un membru al comisiei din centrul de examen primesc contestaţiile şi le înregistrează.
(2)Cererile prin care se contestă notele obţinute la evaluarea iniţială, însoţite de un borderou în care se precizează numele contestatarilor şi disciplina/disciplinele pentru care este depusă contestaţia, se înaintează de un delegat al comisiei din centrul de examen comisiei din centrul zonal de evaluare.
(3)După primirea cererilor prin care se contestă notele obţinute la evaluarea iniţială, de la centrele de examen în centrul zonal de evaluare, lucrările candidaţilor care au depus contestaţii se închid pentru a deveni secrete, atât în ceea ce priveşte numele candidatului, centrul de examen, cât şi notele acordate, se aplică ştampila "Capacitate 2003 - C.Z.E." şi se înaintează, prin delegat, comisiilor de contestaţii. Totodată se transmite un borderou în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor, proba de examen şi numărul de pagini al fiecărei lucrări.
(4)De sigilarea lucrărilor contestate şi de securitatea transmiterii lor la comisia de contestaţii răspunde preşedintele comisiei din centrul de evaluare.
(5)Comisia naţională de capacitate va stabili şi va transmite comisiilor judeţene de capacitate în ce judeţ trebuie transmise lucrările pentru contestaţii.
(6)Comisia naţională de capacitate poate stabili, de asemenea, organizarea de centre de contestaţii la nivel regional, în acest caz componenţa comisiei de contestaţii va fi stabilită de Comisia naţională de capacitate, cu consultarea comisiilor judeţene de capacitate.
Art. 29
(1)Comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti) de contestaţii au următoarea componenţă:
preşedinte - inspectorul şcolar general;
secretari - inspectori şcolari;
membri - câte 2 profesori pentru fiecare disciplină de examen şi pentru maximum 100 de lucrări contestate.
(2)Criteriul pentru selectarea profesorilor evaluatori va fi competenţa profesională deosebită (gradele I şi II), probitatea morală şi faptul că nu au făcut parte în sesiunea respectivă din comisiile de evaluare, în fiecare an membri ai comisiei de contestaţii vor fi alţi profesori decât cei din anul anterior.
(3)Comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti) de contestaţii sigilează numărul de ordine acordat de şcoală, reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare şi notare.
(4)Pentru lucrările care au primit la comisia de evaluare note de până la 9,50, nota acordată iniţial se modifică, prin creştere sau descreştere, dacă între nota iniţială şi nota acordată de comisia de contestaţii se va constata o diferenţă de cel puţin 0,50 puncte. Dacă diferenţa dintre cele două note este mai mică de 0,50 puncte, nota iniţială rămâne neschimbată.
(5)Pentru lucrările care au primit iniţial cel puţin nota 9,50, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestaţii.
(6)Nota acordată după contestaţii rămâne definitivă, după validarea ei de către preşedintele comisiei de contestaţii.
(7)În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii analizează situaţia şi sesizează inspectoratului şcolar pentru luarea măsurilor ce se impun.
(8)Hotărârile comisiei judeţene (a municipiului Bucureşti) de contestaţii se consemnează într-un proces-verbal care se semnează de către membrii comisiei şi de preşedinte.
(9)Lucrările scrise se restituie comisiilor din centrele de examen, împreună cu o copie de pe procesul-verbal. Borderourile de evaluare de la comisia de contestaţii şi procesul-verbal se păstrează la sediul inspectoratului şcolar care a organizat comisia de contestaţii, timp de 2 ani.
(10)După primirea lucrărilor de la comisia de contestaţii, comisiile din centrele de examen operează în cataloage schimbările ce se impun, recalculează, după caz, media generală şi rectifică în mod corespunzător rezultatul.
(11)Modificările se înscriu în catalog cu cerneală roşie şi sunt semnate de preşedintele centrului de examen.
(12)Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor prin afişare la avizierul centrului de examen, conform graficului anunţat.