Art. 27. - Îndrumătorii de proiect, cadre didactice care au predat disciplinele de specialitate sau au efectuat instruirea practică, au următoarele obligaţii: - Metodologie din 2002 de organizare si desfasurare a examenelor de absolvire a invatamantului profesional si postliceal
M.Of. 257
În vigoare Versiune de la: 14 Aprilie 2003
Art. 27
(1)Temele şi criteriile de elaborare a proiectului de stabilesc de unitatea de învăţământ de stat sau particular, sub îndrumarea cadrelor didactice şi, după caz, cu participarea reprezentanţilor partenerilor sociali interesaţi. Temele proiectelor se afişează şi se repartizează candidaţilor în timpul semestrului I.
(2)Pentru învăţământul postliceal, domeniul sanitar, temele proiectelor se comunică direcţiilor judeţene de sănătate publică şi organizaţiei Ordinul Asistenţilor Medicali din România.
(3)Îndrumătorii de proiect, cadre didactice care au predat disciplinele de specialitate sau au efectuat instruirea practică, au următoarele obligaţii:
a)definitivează împreună cu elevii planul de elaborare a proiectului înainte de începerea semestrului al II-lea al ultimului an de studiu;
b)recomandă bibliografia minimală şi stabilesc documentaţia necesară;
c)oferă consultaţii, îndrumă şi urmăresc modul de elaborare a proiectului;
d)verifică proiectul şi alcătuiesc un referat de evaluare a acestuia, propunând un calificativ: admis/respins.
(4)În vederea elaborării proiectului îndrumătorii pot recomanda sau solicita conducerii unităţii de învăţământ organizarea de consultaţii şi de către alte cadre didactice şi alţi specialişti în domeniu.
(5)Proiectul cuprinde:
a)memoriul explicativ;
b)conţinutul propriu-zis;
c)bibliografia;
d)anexe.
(6)În funcţie de specializare, se poate solicita candidaţilor, individual sau în grup, executarea unor machete, dispozitive, aparate etc. ca parte integrantă a temei proiectului.
(7)Proiectul se susţine în faţa comisiei de examinare, care stabileşte nota finală a acestei probe. Nota minimă de promovare la susţinerea proiectului este 6 (şase).
(8)Criteriile de evaluare a proiectului şi a susţinerii acestuia sunt următoarele:
a)criterii care vizează calitatea proiectului: validitatea proiectului; completitudinea proiectului; elaborarea şi structurarea proiectului; calitatea materialului documentar utilizat;
b)criterii care vizează calitatea activităţii candidatului: raportarea candidatului la tema proiectului; rezolvarea sarcinilor; documentarea; nivelul de elaborare şi comunicare; calitatea rezultatelor; creativitatea.
(9)Proiectul se depune la secretariatul unităţii de învăţământ însoţit de referatul de evaluare al îndrumătorului, cu o săptămână înainte de terminarea anului şcolar, primeşte un număr de înregistrare şi, după susţinere, se păstrează în arhiva şcolii timp de 3 ani.
(10)Proiectul scris se realizează individual.
(11)Rezultatul susţinerii proiectului nu se contestă.