Art. 4. - Au calitatea de entitate contractantă în sensul prezentei legi orice entitate care desfăşoară una dintre activităţile relevante prevăzute la art. 5-11 şi care se încadrează în una dintre următoarele categorii: - Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale
M.Of. 391
În vigoare Versiune de la: 24 Mai 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 4
(1)Au calitatea de entitate contractantă în sensul prezentei legi orice entitate care desfăşoară una dintre activităţile relevante prevăzute la art. 5-11 şi care se încadrează în una dintre următoarele categorii:
a)autorităţi contractante în sensul art. 3 alin. (1) lit. e);
a)autorităţi contractante în sensul art. 3 alin. (1) lit. e);b)întreprinderile publice în sensul art. 3 alin. (1) lit. bb);
c)oricare subiect de drept, altul decât cele prevăzute la lit. a) şi b) care funcţionează în baza unor drepturi exclusive sau speciale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (1) lit. t), acordate de o entitate competentă;
d)[textul din Art. 4, alin. (1), litera D. din capitolul I, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-dec-2017 de Art. II, punctul 3. din Ordonanta urgenta 107/2017]
(2)Prin excepţie de la alin. (1) lit. c), nu constituie drepturi exclusive sau speciale în sensul art. 3 alin. (1) lit. t), drepturile acordate prin proceduri în care s-a asigurat o publicitate adecvată şi în care acordarea drepturilor respective s-a bazat pe criterii obiective, cum ar fi:
a)proceduri de atribuire cu publicarea unui anunţ de participare/anunţ de concesionare, prevăzute de legea privind achiziţiile publice, legea privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii sau Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, sau de prezenta lege;
b)proceduri prin care se asigură un nivel adecvat de transparenţă prealabilă pentru acordarea de autorizaţii pe baza unor criterii obiective, prevăzute de Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, sau Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutierele călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului;
c)orice alte proceduri organizate pe baza unor criterii obiective prin care se asigură un nivel adecvat de transparenţă prealabilă şi pentru care s-a asigurat publicitatea corespunzătoare.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (3)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (3)
- Entitatile contractante de la art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 99/2016 vor aplica criterii de selectie proprii, conform art. 176 alin. (2) din Legea nr. 99/2016, sau le vor aplica pe cele prevazute de lege?
- Referitor la achizitiile care au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice, ale caror valori estimate sunt mai mici decat cele prevazute la art 12 alin. (1) lit. c) din Legea 99/2016, entitatile contractante incadrate la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea 99/2016 aplica procedura simplificata conform acestei legi sau pot aplica norme procedurale interne?
- O entitate contractanta, in temeiul art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 99/2016, care desfasoara activitati relevante in domeniul transportului de energie electrica, conform art. 6 alin. (1) lit. a) din lege, achizitioneaza energie electrica pentru acoperirea Consumului Propriu Tehnologic (CPT) al retelelor de transport, pe baza unor prognoze pe diferite orizonturi de timp, de pe Piata Centralizata a Contractelor Bilaterale (PCCB), Piata pentru Ziua Urmatoare (PZU) sau Piata Intrazilnica (PI). Diferenta dintre energia electrica efectiv consumata si energia achizitionata de pe aceste piete reprezinta dezechilibre care sunt acoperite automat de Piata de Echilibrare printr-o Parte Responsabila cu Echilibrarea (PRE). Participantii la piata angro de energie electrica isi asuma responsabilitatea financiara fata de operatorul pietei de echilibrare pentru dezechilibrele produse fie direct, cum este cazul entitatii contractante in discutie, pentru PRE CPT, fie prin delegare catre o terta parte care isi asuma rolul de PRE, conform prevederilor Ordinului ANRE nr. 97/2013. Prin delegarea responsabilitatii echilibrarii catre o alta PRE se realizeaza economii ale pretului energiei de echilibrare, deoarece in cadrul unei PRE cu mai multi participanti dezechilibrele negative ale unei societati se pot compensa cu dezechilibrele pozitive ale altei societati la preturi situate intre preturile de deficit si de excedent al Pietei de Echilibrare. Contractul care ar urma sa fie incheiat cu PRE are ca obiect: cumpararea de la PRE a energiei electrice aferente dezechilibrelor negative, vanzarea catre PRE a energiei electrice aferente dezechilibrelor pozitive si prestarea serviciului de delegare a responsabilitatii cu echilibrarea. Avand in vedere ca preturile energiei de echilibrare aferente dezechilibrelor negative sunt mai mari decat preturile energiei de echilibrare aferente dezechilibrelor pozitive, si se estimeaza ca ponderea costului cu energie cumparata de la PRE va fi mai mare decat ponderea costului energiei vandute, se solicita un punct de vedere cu privire la incadrarea achizitiei in exceptia prevazuta la art. 39 lit. b) din Legea nr. 99/2016.
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (47)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (47)
- Incheiere nr. RJ 23g8776gd/2024 din 03-iun-2024, Curtea de Apel Cluj, reexaminare taxe de timbru (Litigii cu profesionistii)
- Sentinta nr. RJ de3ed45d8/2023 din 11-apr-2023, Tribunalul Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 59g954469/2023 din 10-apr-2023, Tribunalul Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)